Skrzynia biegów/ sprzęgło

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3135
Rejestracja: 16/11/2013, 19:13
BMW: 330d++
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: PA25375
Kontakt:

Skrzynia biegów/ sprzęgło

Post autor: Dzidek90 » 27/02/2018, 20:52

Witam.
Ostatnio na warsztat wjechało nam 330i z manualna skrzynia biegów.
Objawy jakie występują :
Po odpaleniu samochodu słychać stukanie/ pukanie/ klupanie. Podczas dodania gazu objawy nasilają sie.
Natomiast przy wbiciu sprzęgła w podłogę objawy ustępują...
Kontaktowaliśmy się z znajomymi z innych warsztatów i ile ludzi tyle opini....

1.Skrzynia biegów się kończy ?
2. Sprzęgło do wymiany ?
3. A może to łapa wysprzęglika ??

Proszę o jakąś podpowiedz ;)
Pozdrawiam Dzidek :beer:
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3057
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 27/02/2018, 21:12

Nie chodzi przypadkiem o łożysko oporowe? Możesz to nagrać?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1201
Rejestracja: 03/10/2014, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Post autor: Broder » 27/02/2018, 21:20

6b? Jesli bedziecie zmieniac sprzeglo to odkupie stara tarcze jesli na drobny wieloklin, wiec skitraj gdzies :P stan obojętny, i tak pojdzie w kevlar.

A objawy sa takie jak u mnie touringu, gdzie jeszcze sie z tym nie uporalem, ALE przy ostatnim sciaganiu skrzyni wypadlo mi z walu lozysko pilotujace walek skrzyni. Wsadzilem je na miejsce ale wydaje mi sie ze to jest wlasnie przyczyna i trzeba nowe. Ono jest wbijane w wal, wiec nie powinno raczej samo wypadac.
Druga opcja to mozliwe ze ktos mieszal ze sprzeglem? Moze dal tarcze ktora ma wiekszy luz na walku i po prostu bez wcisnietego sprzegla ten luz sie ujawnia.
Trzecia opcja to lozysko na wyjsciu walka w skrzyni.
Bez sciagania sie nie obejdzie

Lozysko oporowe raczej nie wali tylko wyje, no chyba ze juz calkiem sie rozpadlo ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3135
Rejestracja: 16/11/2013, 19:13
BMW: 330d++
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: PA25375
Kontakt:

Post autor: Dzidek90 » 27/02/2018, 21:33

maniek21112 pisze:Nie chodzi przypadkiem o łożysko oporowe? Możesz to nagrać?
Łożysko napewno odpada ;) NIestety nie moge bo samochód stoi 25km ode mnie :)
Broder pisze:6b? Jesli bedziecie zmieniac sprzeglo to odkupie stara tarcze jesli na drobny wieloklin, wiec skitraj gdzies :P stan obojętny, i tak pojdzie w kevlar.

A objawy sa takie jak u mnie touringu, gdzie jeszcze sie z tym nie uporalem, ALE przy ostatnim sciaganiu skrzyni wypadlo mi z walu lozysko pilotujace walek skrzyni. Wsadzilem je na miejsce ale wydaje mi sie ze to jest wlasnie przyczyna i trzeba nowe. Ono jest wbijane w wal, wiec nie powinno raczej samo wypadac.
Druga opcja to mozliwe ze ktos mieszal ze sprzeglem? Moze dal tarcze ktora ma wiekszy luz na walku i po prostu bez wcisnietego sprzegla ten luz sie ujawnia.
Trzecia opcja to lozysko na wyjsciu walka w skrzyni.
Bez sciagania sie nie obejdzie

Lozysko oporowe raczej nie wali tylko wyje, no chyba ze juz calkiem sie rozpadlo ;)
Dokładnie tak jak piszesz, łozysko wyje a tutaj jest cisza :)
Skrzynia 5b- i jest wyciągnieta
Czy łożysko pilotujące wygląda jak "grzybek " ??
Tutaj jest cykliczne cykanie/ ocieranie jakby o coś
Poprzedni właściciel twierdzi ze sprzęgło i dwumas wymieniane a na tarczy sprzęgła wybity jest numer oem
Co masz na myśli pisząc ze ktoś kombinował ze sprzęgłem ? sztywne kolo?
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1201
Rejestracja: 03/10/2014, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Post autor: Broder » 27/02/2018, 21:58

Lozysko pilotujace wyglada jak...
lozysko :D widac na srodku, w wale korbowym , a jesli go nie ma to walek bedzie mial luz i bedzie tluklo.
Przy nacisnieciu sprzegla napreza sie i dlatego moze byc cisza. Obrazek

Co do kombinacji to juz robilismy np 1er e87 w ktorej po nacisnieciu pedalu sprzegla do konca gasl silnik :D Bylo nowe sprzeglo kompletne zalozone w innym warsztacie, ale nie takie jak trzeba, wysprzeglik za daleko wysuwal lape i hamowal obtoy silnika do zera.
Obrazek


Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3135
Rejestracja: 16/11/2013, 19:13
BMW: 330d++
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: PA25375
Kontakt:

Post autor: Dzidek90 » 27/02/2018, 22:31

Kurde będziemy musieli kombinować.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość