Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:
: 4 sie 14, 20:32
Temat ten zostanie poświęcony w całości Skrzyni biegów SMG opisy napraw poszczególnych elementów oraz wartości które powinna generować sprawna skrzynia itp.
Będę go aktualizował z biegiem czasu, nie wrzucę wszystkiego od razu.
W większości to będą linki do stron z for amerykańskich i brytyjskich ponieważ oni przerabiali wszystkie tematy.
W PL mało jest aut z tą skrzynią dlatego chciałem założyć taki wątek.
Może zacznijmy od genezy...
Mamy dwa rodzaje a dokładniej nawet trzy skrzyń biegów SMG.
W E36 była skrzynia oznaczona jako SMG I - bardzo usterkowa i przez nią właśnie ciągnie się zła sława tego "automatu".
W E46 były montowane dwa rodzaje skrzyń SMG I (pięcio-biegowa) oraz nowsza 6b SMG II
Potocznie nazywamy je SMG ale tak na prawdę w aucie nie będącym M-ką są to skrzynie SSG nieco się różnią od SMG elektroniką i sterowaniem osprzętu.
SSG w E46 produkowanym po 03/2003 były to nowsze egzemplarze, zostały w nich poprawione niedoskonałości " I ".
Producentem tych skrzyń jest firma magneti marelli skrzynie SMG oraz SSG były montowane m.in. w alfach. Większość koncernów wycofała się z tego typu skrzyń ze względu na mały popyt.
Skrzynia ta to zwykły manual z tym że sterowany hydraulicznie.
Elektroniczny wybierak, pompa oleju, tłok wybieraka tzw. "cylinder"...
Właśnie o nim dziś mowa...
Oto link do instrukcji jak go zregenerować.
Często bywa tak iż zaczyna on przepuszczać płyn hydrauliczny który pod wpływem wysokiego a nawet bardzo wysokiego ciśnienia (bo nawet i 100 barów)może zacząć przeciekać, płyn ten wtedy dostaje się bezpośrednio na tarczę sprzęgła i koło dwumasowe przez co wiemy jak to się skończy...
Nowy w ASO kosztuje krocie, ale można go w łatwy i prosty sposób zregenerować. Oto link do tematu:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=979825
Wszystko pięknie i ładnie opisane.
Zapomniano tylko napisać, iż dany zestaw nie pasuje idealnie. Mało tego nawet jak to zamontujemy może za dzień a może za pół roku będziemy musieli wrócić do problemu.
AKTUALIZACJA: 25.09.2016
Na chwilę obecną nie ma gotowych uszczelek do regeneracji tego ustrojstwa.
Badam sprawę i będę próbował wykonać taki zestaw.
Skrzynia ta nie należy do bezawaryjnych lecz jak wszystko, co jest systematycznie serwisowane może pożyć dłużej...
Praktycznie bez odpowiedniego sprzętu diagnostycznego nie ma po co podchodzić do tej skrzyni.
Aby wymienić płyn hydrauliczny należy poprzez np INPE kazać pompie oleju wypuścić całe ciśnienie.
Następnie strzykawką odsysa się oleju po czym wstrzykujemy TYLKO i WYŁĄCZNIE OE olej PENTOSIN
AKTUALIZACJA: 16.05.2021
Uszczelki do regeneracji są dostępne.
https://allegro.pl/oferta/bmw-e36-e46-e60-z3-z4-wysprzeglik-smg-ssg-uszczelka-uszczelniacz-oring-14752519537
W tej skrzyni można komputerowo robić adaptację sprzęgła, nauczyć skrzynię zmiany biegów, resetować obecne ustawienia, uczyć ją pracy i szybkości działania do nowego użytkownika, robić testy, sprawdzić stan zużycia sprzęgła, nauczyć sprzęgło aby się nie ślizgało i wiele innych rzeczy...
Na prawdę możliwości komputerowe są wielkie.
Tak samo jak w module świateł w E46 tak samo w skrzyni można sprawdzić jak długo skrzynia pracowała w dany trybie - bardzo fajna opcja gdy np kupujemy takie auto i chcemy zobaczyć jak długo od nowości skrzynia pracowała w trybie SPORT.
Na dziś to tyle z wstępu, w miarę możliwości czasu i wiedzy będę ten temat uzupełniał.
Będę go aktualizował z biegiem czasu, nie wrzucę wszystkiego od razu.
W większości to będą linki do stron z for amerykańskich i brytyjskich ponieważ oni przerabiali wszystkie tematy.
W PL mało jest aut z tą skrzynią dlatego chciałem założyć taki wątek.
Może zacznijmy od genezy...
Mamy dwa rodzaje a dokładniej nawet trzy skrzyń biegów SMG.
W E36 była skrzynia oznaczona jako SMG I - bardzo usterkowa i przez nią właśnie ciągnie się zła sława tego "automatu".
W E46 były montowane dwa rodzaje skrzyń SMG I (pięcio-biegowa) oraz nowsza 6b SMG II
Potocznie nazywamy je SMG ale tak na prawdę w aucie nie będącym M-ką są to skrzynie SSG nieco się różnią od SMG elektroniką i sterowaniem osprzętu.
SSG w E46 produkowanym po 03/2003 były to nowsze egzemplarze, zostały w nich poprawione niedoskonałości " I ".
Producentem tych skrzyń jest firma magneti marelli skrzynie SMG oraz SSG były montowane m.in. w alfach. Większość koncernów wycofała się z tego typu skrzyń ze względu na mały popyt.
Skrzynia ta to zwykły manual z tym że sterowany hydraulicznie.
Elektroniczny wybierak, pompa oleju, tłok wybieraka tzw. "cylinder"...
Właśnie o nim dziś mowa...
Oto link do instrukcji jak go zregenerować.
Często bywa tak iż zaczyna on przepuszczać płyn hydrauliczny który pod wpływem wysokiego a nawet bardzo wysokiego ciśnienia (bo nawet i 100 barów)może zacząć przeciekać, płyn ten wtedy dostaje się bezpośrednio na tarczę sprzęgła i koło dwumasowe przez co wiemy jak to się skończy...
Nowy w ASO kosztuje krocie, ale można go w łatwy i prosty sposób zregenerować. Oto link do tematu:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=979825
Wszystko pięknie i ładnie opisane.
Zapomniano tylko napisać, iż dany zestaw nie pasuje idealnie. Mało tego nawet jak to zamontujemy może za dzień a może za pół roku będziemy musieli wrócić do problemu.
AKTUALIZACJA: 25.09.2016
Na chwilę obecną nie ma gotowych uszczelek do regeneracji tego ustrojstwa.
Badam sprawę i będę próbował wykonać taki zestaw.
Skrzynia ta nie należy do bezawaryjnych lecz jak wszystko, co jest systematycznie serwisowane może pożyć dłużej...
Praktycznie bez odpowiedniego sprzętu diagnostycznego nie ma po co podchodzić do tej skrzyni.
Aby wymienić płyn hydrauliczny należy poprzez np INPE kazać pompie oleju wypuścić całe ciśnienie.
Następnie strzykawką odsysa się oleju po czym wstrzykujemy TYLKO i WYŁĄCZNIE OE olej PENTOSIN
AKTUALIZACJA: 16.05.2021
Uszczelki do regeneracji są dostępne.
https://allegro.pl/oferta/bmw-e36-e46-e60-z3-z4-wysprzeglik-smg-ssg-uszczelka-uszczelniacz-oring-14752519537
W tej skrzyni można komputerowo robić adaptację sprzęgła, nauczyć skrzynię zmiany biegów, resetować obecne ustawienia, uczyć ją pracy i szybkości działania do nowego użytkownika, robić testy, sprawdzić stan zużycia sprzęgła, nauczyć sprzęgło aby się nie ślizgało i wiele innych rzeczy...
Na prawdę możliwości komputerowe są wielkie.
Tak samo jak w module świateł w E46 tak samo w skrzyni można sprawdzić jak długo skrzynia pracowała w dany trybie - bardzo fajna opcja gdy np kupujemy takie auto i chcemy zobaczyć jak długo od nowości skrzynia pracowała w trybie SPORT.
Na dziś to tyle z wstępu, w miarę możliwości czasu i wiedzy będę ten temat uzupełniał.