Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Fantozzi
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
BMW: E46 325i Touring SSG2
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#531

Post autor: Fantozzi »

PepsonSMG pisze:A co mogło być powodem zepsucia i czy można ja jakoś naprawić ? Jak na Allegro wpisuje pompka smg to wyskakuje wysprzeglik. O ta cześć chodzi ?
Cześć,
Jeśli padła ci "pompka" to nie zrobisz nic ze skrzynią. Nie wrzucisz biegu oraz nie wciśniesz sprzęgła. Do każdej czynności potrzebne jest ciśnienie w układzie inaczej skrzynia jest martwa.
Jeżeli nie słyszysz pompki [OEM BMW: 23 42 7 571 297] która dobija ciśnienie to znaczy, że nie działa. Mogła się spalić ale mógł paść też przekaźnik [OEM BMW: 61 36 8 366 646].

Tak zwana pompka składa się z dwóch elementów: silnika elektrycznego i części hydraulicznej która pompuje pentosil. Silnik pompy jest elementem wymiennym i awaryjnym. Gdzieś czytałem, że około 80 tyś. km, ale wg. mnie może to być sporo mniej jeśli masz coś nie tak z układem - kiedy na przykład szybko traci ciśnienie i silnik musi co chwile dobijać.

Ja jestem świeżo po wymianie, wczoraj odebrałem auto po wymianie silniczka. EDIT...
Pod powyższym linkiem jest zamiennik silnika pompy SMG - tak dla waszej informacji. Nie jest to ten sam który jest sprzedawany przez ASO BMW. Różni się miedzy innymi długością kabla o czym sprzedający nie informuje.

Przy tej okazji mam do was pytanie: co ile sekund pompka dobija ciśnienie w waszych skrzyniach na biegu jałowym.
Mam wrażenie, że u mnie dobija zbyt często (traci ciśnienie którymś zaworem) i stąd starcza na krócej. Chodzi mi zwłaszcza o skrzynie 6 biegów.
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#532

Post autor: MARC »

Bardzo proszę o nie reklamowanie sprzedawców o których była już mowa w tym wątku.

Jeżeli osoba mająca problem ze skrzynią ssg będzie chciała znaleźć części to w dzsiejszych czasach "internetu" zrobi to bez problemu.

Skrzynia powinna dobijać ciśnienie co ok 15-30sek na biegu jałowym. (czas jest zależny od stanu pompy, oraz szczelności układu).
Fantozzi
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
BMW: E46 325i Touring SSG2
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#533

Post autor: Fantozzi »

Ok - nie będę wklejał linków :)
Jeśli chodzi o czas dobijania ciśnienia to kiedyś dobijał co 50 sekund. Teraz dobija co 30 sekund i trochę się zmartwiłem.
Chętnie porównam to z innymi.
Obrazek
pepo1000
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 17, 1:39
BMW: 325CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: JW04285

#534

Post autor: pepo1000 »

Panowie naprawdę nikt Nie miał podobnego problemu ?
pepo1000 pisze:Siemka,

Znowu ja, tym razem mam problem z adaptacją. Prostownik podłączony, testowane na 2 inpach 5.02 i 5.06, z takim samym efektem, i teraz pojawił się komunikat ze zdjęcia co to może być ? Czasami pojawia się tylko Error_UBatt. Skrzynia nie pokazuje ani jednego błędu, jednak wie że nie jest zaadoptowana.

Obrazek
Bo Mam Wyj****e :) :pb98: :Yahoo!: :guma: :pb98:
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#535

Post autor: damiannow »

Witam.
Czy ktos z warszawy lub okolic milaby mozliwosc i checi zrobic adaptacje ssg1?
Fantozzi
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
BMW: E46 325i Touring SSG2
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#536

Post autor: Fantozzi »

Mogę ci udostępnić kabel, laptopa i inpę.
Obrazek
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#537

Post autor: damiannow »

Problem w tym ze nie wiem czy sobie poradze;p
Mam pytanie odnosnie redukcji biegow. Czy to normalne ze przy redukcji z 3 na 2 jest mocne szarpniecie?
zajooe46
Posty: 1
Rejestracja: 6 gru 17, 20:08
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ornontowice
VIN: PB62177

#538

Post autor: zajooe46 »

Witam, podpiam się do tematu. Mam problem z ssg II m54b25. Początkowo lekko przyślizgiwało przy zmianie biegów oddałem to zdiagnozowania. Okazało się że wlany był inny płyn hydrauliczny, zmienili zaadaptowali, powiedzieli że wszystkie parametry skrzyni są w normie.
Było lepiej przez pewny czas. Teraz na zimnym zaczęło już ślizgać przy przyśpieszaniu, a na rozgrzanym zbierał dopiero od 2.5 tyś obrotów. Wróciłem tak do domu zdjąłem skrzynie, sprzęgło spalone, dwumasa ma luzy we wszystkie strony z wysprzeglika nie widać wycieków.

O jakich numerach muszę kupić sprzęgło? (U mnie są niewidoczne) po numerze vin wskazali mi
Sachs 3000951849
I co jeszcze muszę sprawdzić przed złożeniem, bo teraz nie wiem czy wcześniej uślizgiwało przez słabe sprzęgło czy sprzęgło aż tak się zużyło przez uślizgiwanie.
Maciusss
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 20 sty 17, 12:20
BMW: E60 545i SMG(SSG 2)
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#539

Post autor: Maciusss »

[quote="Maciusss"]wymienione następujące części:
23427507169-Czujnik przełączający(nowy ori)
23427507168-czujnik wybierakowy(nowy ori)
sprzęgło nowe SACHS
wysprzęglik OK
23427571300-czujnik położenia sprzęgła(nowe ori)
pompa smg(nowa ori)
23017507013-czujnik prędkości obrotowej(nowe ori)
drugi sterownik
23317537927-śruba
23117550453-sprężyna naciskowa
23317600618-kołek blokujący
25117539764-sworzeń blokujący





adaptacja wykona i odpowietrzenie zrobione.



od ponad roku walczę z niedziałająca skrzynie i kolejny serwis chyba się już poddaje :/


i mam takie pytanie :)

czy ktoś wkładał zamiast smg skrzynie manualną ?

jak to wygląda z elektroniką ?
Ostatnio zmieniony 4 lut 18, 20:37 przez Maciusss, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#540

Post autor: MARC »

To musi być problem z ciśnieniem. Ono nie powinno spadać szybko.
Możesz podać nr sprzęgła ?
Na jakiej podstawie oceniasz stan wysprzęglika ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”