Cześć,PepsonSMG pisze:A co mogło być powodem zepsucia i czy można ja jakoś naprawić ? Jak na Allegro wpisuje pompka smg to wyskakuje wysprzeglik. O ta cześć chodzi ?
Jeśli padła ci "pompka" to nie zrobisz nic ze skrzynią. Nie wrzucisz biegu oraz nie wciśniesz sprzęgła. Do każdej czynności potrzebne jest ciśnienie w układzie inaczej skrzynia jest martwa.
Jeżeli nie słyszysz pompki [OEM BMW: 23 42 7 571 297] która dobija ciśnienie to znaczy, że nie działa. Mogła się spalić ale mógł paść też przekaźnik [OEM BMW: 61 36 8 366 646].
Tak zwana pompka składa się z dwóch elementów: silnika elektrycznego i części hydraulicznej która pompuje pentosil. Silnik pompy jest elementem wymiennym i awaryjnym. Gdzieś czytałem, że około 80 tyś. km, ale wg. mnie może to być sporo mniej jeśli masz coś nie tak z układem - kiedy na przykład szybko traci ciśnienie i silnik musi co chwile dobijać.
Ja jestem świeżo po wymianie, wczoraj odebrałem auto po wymianie silniczka. EDIT...
Pod powyższym linkiem jest zamiennik silnika pompy SMG - tak dla waszej informacji. Nie jest to ten sam który jest sprzedawany przez ASO BMW. Różni się miedzy innymi długością kabla o czym sprzedający nie informuje.
Przy tej okazji mam do was pytanie: co ile sekund pompka dobija ciśnienie w waszych skrzyniach na biegu jałowym.
Mam wrażenie, że u mnie dobija zbyt często (traci ciśnienie którymś zaworem) i stąd starcza na krócej. Chodzi mi zwłaszcza o skrzynie 6 biegów.