Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3430
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: maniek21112 » 23/12/2018, 12:53

tomaszp1982 przeczytaj od strony 70:
http://e46forum.pl/skrzynia-biegow-smg-ssg-naprawy-regeneracja-info-14707-690
To mój przypadek błędu 4F6F, co prawda nie e46, ale sytuacja podobna.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


bartrej
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10/09/2018, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej » 06/01/2019, 12:06

Najprawdopodobniej po wyciągnięciu tych dwóch czujników na górze skrzyni wyskoczył mi taki błąd
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
Auto stoi najprawdopodobniej na pierwszym biegu.
Czy zakładając spowrotem te czujniki, musiałem jakoś specjalnie ustawić, te ciegna?

Na komputerze nie mogę zrobić nic oprócz odczytania parametrów. Skrzynia na zapłonie pokazuje zębatke i załącza alarm, nie reaguje na żadne polecenie, nie da się zrobić żadnej adaptacji, nawet spuscic ciśnienia.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5513
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 06/01/2019, 12:23

Prawidłowo podpiete?

bartrej
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10/09/2018, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej » 06/01/2019, 21:44

Ja ich nie odpinalem, jedynie wyjąłem z obudowy skrzyni.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5513
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 06/01/2019, 22:04

Po co w takim razie?
Ciegna powinieneś ustawic tak samo jak były wcześniej.


bartrej
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10/09/2018, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej » 07/01/2019, 6:21

Parę postów wstecz pisałem, chciałeś mój VIN. Chciałem wyjąć wybierak bez ściągania skrzyni.

Mowiac o tych czujnikach, włożyłem je dobrze, myślałem tylko czy te sprężynki w środku jakoś się nie powinno ustawiać.

W takim razie co to może być za błąd?

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5513
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 07/01/2019, 7:25

Chwila...
Był błąd który mówił o uszkodzonym czujniku...
Wyjales go i zamontowales ten sam nawet nie odpinajac wtyczki?
Dobrze rozumie?
Jeżeli tak to po co?

bartrej
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10/09/2018, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej » 07/01/2019, 10:23

Nie, błędu nie było. Czujnik odkrecilem nie odpinajac go, po prostu leżał sobie z boku.
Po włożeniu go wyskakuje mi taki błąd. Wcześniej go nie miałem.

Teraz spoglądając tu:
https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e64-650i-cab/repair-manuals/23-manual-transmission/23-42-hydraulic-add-on-parts-smg/GAfF5kV
widzę, że, chyba źle go włożyłem.
Powinienem go przekręcić, żeby blaszka zaparła się o wałek włączający.

Myślę, że to jest problemem. Po pracy sprawdzę i dam znać :)

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5513
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 07/01/2019, 11:09

Zapewne jest taknjak piszesz...

bartrej
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10/09/2018, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej » 08/01/2019, 6:27

Czujniki działają, błąd zniknął wróciłem do punktu wyjścia.

Nie zmienia biegów. Auto stoi na 1 lub 2 biegu. Po odpaleniu wałek cały czas się kręci.

Gdy próbuję zmienić bieg słychać jak wybierak próbuje coś tam "dłubać".
Inpa :
Ciśnienie wbija do 50bar
Clutch current sochodzi do 800 przy próbie zmiany biegu
Position shift i position selector nawet o punkt się nie zmieniają

Obrazek

Ktoś ma jakieś sugestie? Nie udało mi się wyciągnąć tego wybieraka żeby wykluczyć jego uszkodzenie.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Wiecho1212_79 i 0 gości