Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3430
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: maniek21112 » 22/11/2018, 23:38

Ja w ista robię adaptację skrzynia bez żadnego dodatkowego zasilania.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5513
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 25/11/2018, 20:14

PAsoft to zabawka z jasnymi opisami.

Adaptację można zrobić bez prostownika, tak samo jak flash w ECU pytanie po co ?
Po co ryzykować problemami i kłopotami skoro podpięcie prostownika to 5min i pracujemy bez obaw.

bartrej
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10/09/2018, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej » 28/11/2018, 11:48

Witam, mam gruby problem, auto nie chce wrzucić biegów ( coś tam cały czas próbuje wrzucić ale nie wbija, tak ciągle coś słychać jakby nie do końca wchodził bieg. Stanęło na 1 biegu z zebatką, zachowało się jakby stało na N. Teraz pokazuje N z zebatką i na nim auto samo rusza powoli, jakbym wrzucił na pół sprzęgle bieg, gdy naciskam hamulec dusi się, gdy dodam gazu przełamuje się, zasmierdzi sprzęgłem ale już nie jedzie, choć dalej coś tam pracuje :/ ) - ten problem rozpisze później, może to być pompka i nie dobija ciśnienia by wysprzeglic / wrzucić bieg.


Od jakiegoś czasu nie mogę inpą się połączyć ze skrzynią. Wczoraj zauważyłem, że gdy nakazuje skrzyni pracować, komputer się łączy. Wygląda to tak: jeżeli wrzucę luz mam połączenie na jakieś 2 sekundy, jeżeli chce to połączenie utrzymać muszę cały czas pracować skrzynia np. Wrzucać wsteczny i cofać na luz. Jeżeli przestanę wyskakuje komunikat No response control unit.
Ostatnio zmieniony 28/11/2018, 16:45 przez bartrej, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5513
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 28/11/2018, 13:03

Elektryka do sprawdzenia.
Kostki połączenia z komputerem itd.

Przydatny może okazać się wds i schemat instalacji

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3430
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 28/11/2018, 13:25

Lub ista, która bardzo ładnie prowadzi za rączki gdzie szukać przyczyny.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


bartrej
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10/09/2018, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej » 28/11/2018, 18:20

Wds? Ista? Wybaczcie Panowie łeb mi juz pęka od przybytku wiedzy, usterek tej skrzyni żeby dalej szukać po Googlach i o wszystkim czytać, muszę odpocząć jeden dzień.

A co z tym pierwszym problemem? Kręciłem bączka, nagle auto stanęło jakbym wrzucił luz, na ekranie była pokazana 1. Jakoś udało zmienić to na N chodź kiedy próbuję pchać auto to czuć że stoi na biegu. Jedynie przy odpaleniu, samo rusza i gaśnie, dlawi się, bądź kiedy dam powyżej 4tys obr to przełamuje się jakby wrzucił do końca sprzęgło. Po zgaszeniu dalej to samo. Przy odpaleniu auta, telepie pod skrzynia właśnie jakby była na w pół biegu / sprzęgle.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3430
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 28/11/2018, 18:34

Wds to schematy elektryczne a ista to program diagnostyczny.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

bartrej
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10/09/2018, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej » 28/11/2018, 19:52

Okej. Odpiąłem kompa, psiknalem go Contact i się łączę. Adaptacji nie mogę zrobić, bo zatrzymuje się na momencie kiedy powinna wrzucać 1-5-R-N. Teraz kiedy próbuję wrzucić bieg, słychać tylko skrzypiace sprzęgło /docisk. Bieg żaden nie wchodzi. Zaraz wrzucę nagranie na YT

bartrej
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10/09/2018, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej » 28/11/2018, 20:20

Oto filmik oraz błędy jakie pokazuje inpa.
https://youtu.be/xpsGEMjzl6A

Awatar użytkownika
Foinix
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 16/03/2017, 14:26
BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Szwecja
Województwo: ---
Miasto: Osby
VIN: JP86630
Kontakt:

Post autor: Foinix » 02/12/2018, 13:06

W ciągu 5 sekund słychać 2x jak pompa dobija ciśnienie... Nie powinno tak być... Może gdzieś Ci ciśnienie z układu ucieka i nie może wysprzęglić ?
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva


Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości