Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 3647
- Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica/Wrocław
- Kontakt:
Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:
Błędy powinny nakierować.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia
Mój czarnuch 328ia
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 01/07/2018, 1:53
- BMW: E46 330ci
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: JT71236
- Kontakt:
1. Skasuj błędy inpa.Grjama pisze: ↑12/08/2018, 17:34Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z swoim smg . Jest to BMW e46 325i smg z 2002roku. Skrzynia działa poprawnie nie szarpie ,nie cieknie. Mam taki problem że jak na manualnym trybie jeżdżę bardziej ostrzej to czasami wyrzuci mi N na światłach piknie i muszę zgasić odczekać aż błąd minie. Panowie co jest nie tak ? Kolega mi adaptację robił ale to nie pomogło. Może olej do wymiany ?
2. Jak się sytuacja powtórzy, włącz awaryjne, pokaż faka trąbiacym, podłącz kompa, zanotuj/sfotografuj błędy następnie znajdź stany czujników biegów ponownie zanotuj i wróć na forum.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 17/08/2018, 3:04
- BMW: e46 325i SSG
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Brok
- VIN: 1234567
- Kontakt:
WitamGrjama pisze: ↑12/08/2018, 17:34Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z swoim smg . Jest to BMW e46 325i smg z 2002roku. Skrzynia działa poprawnie nie szarpie ,nie cieknie. Mam taki problem że jak na manualnym trybie jeżdżę bardziej ostrzej to czasami wyrzuci mi N na światłach piknie i muszę zgasić odczekać aż błąd minie. Panowie co jest nie tak ? Kolega mi adaptację robił ale to nie pomogło. Może olej do wymiany ?
Jestem nowy na tym forum lecz śledzę je już dłuższy czas.
Grjama, myślę, że problem tkwi w funkcji awaryjnego zrzucaniu biegu po otwarciu drzwi lub pokrywy silnika. Krótkie piknięcie i wskakuje N.
Obstawiam szwankujący czujnik otwarcia pokrywy silnika. Ktoś już na tym forum o takiej usterce pisał. Przy ostrzejszej jeździe, wyższe wibracje w komorze silnika i stycznik w zamku pokrywy może świrować.
Pozdrawiam
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 18/08/2018, 21:40
- BMW: 330i SSG
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łask
- Kontakt:
Witam wszystkich jako, iz jestem nowy 
Mam problem w swojej 330i SSG rok produkcji 2002. (posiada guzik sport)
Moj problem polega na tym, ze skrzynia pracuje naprawde super , ale do momentu , az stane , wystarczy 10sekund na N i juz zaczyna sie problem.
Beemka zaczyna wtedy ruszac z 2500 obrotow, dodajac lekko gazu ruszy w miare lagodnie, a dodajac ostro jest efekt strzelonego sprzegla.
Dalsza jazda przebiega, ze bieg zmienia dosyc dlugo, oraz jest jest efekt slizgajacego sie sprzegla, ale jak juz "zalapie" mozna trzymac do spodu i ciagnie ok, az do zmiany na wyzszy bieg lub nizszy.
Najlepsze jest to, ze auto zgasze na doslownie 5 sekund i wszystko wraca do normy, oczywiscie do momentu gdy stane i wrzuce N.
Czytalem na wczesniejszych stronach ktos mial identyczny problem, ale nie znalazlem rozwiazania.
Moge dodac, ze wymienialem sterownik i chwile bylo dobrze, mogla stan na N 5minut i bylo ok , znowu jest to samo.
Bardzo prosze o pomoc

Mam problem w swojej 330i SSG rok produkcji 2002. (posiada guzik sport)
Moj problem polega na tym, ze skrzynia pracuje naprawde super , ale do momentu , az stane , wystarczy 10sekund na N i juz zaczyna sie problem.
Beemka zaczyna wtedy ruszac z 2500 obrotow, dodajac lekko gazu ruszy w miare lagodnie, a dodajac ostro jest efekt strzelonego sprzegla.
Dalsza jazda przebiega, ze bieg zmienia dosyc dlugo, oraz jest jest efekt slizgajacego sie sprzegla, ale jak juz "zalapie" mozna trzymac do spodu i ciagnie ok, az do zmiany na wyzszy bieg lub nizszy.
Najlepsze jest to, ze auto zgasze na doslownie 5 sekund i wszystko wraca do normy, oczywiscie do momentu gdy stane i wrzuce N.
Czytalem na wczesniejszych stronach ktos mial identyczny problem, ale nie znalazlem rozwiazania.
Moge dodac, ze wymienialem sterownik i chwile bylo dobrze, mogla stan na N 5minut i bylo ok , znowu jest to samo.
Bardzo prosze o pomoc
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 19/08/2018, 15:11
- BMW: e46 330Ci smg
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: GRABINY
- Kontakt:
Witam ,, 330CI ze skrzyznia smg/ssg - 6 biegowa ,, pytanie odnośnie wymiany płynu Pentosin w układzie czy może ktoś opisać jak to zrobic czy wystarczy zlac stay płyn i poprostu zalac nowy czy jeszcze ewentualnie jakies odpowietrzanie z inpą itp ?? może ktoś opisac krok po kroku
Pozdrawiam
Pozdrawiam

- MARC
- Administrator
- Posty: 5522
- Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
- BMW: Search
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
- Kontakt:
Odpowietrzanie jest konieczne.
Można odessac i wlać do pełna.
Odpowietrzanie inpa. Plus obsługa manualną jak przypadku hamulcy czy pomp dsc...
Można odessac i wlać do pełna.
Odpowietrzanie inpa. Plus obsługa manualną jak przypadku hamulcy czy pomp dsc...
-
- Bywalec forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
- BMW: BMW E46 325i TURING
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: PB61587
- Kontakt:
Witam , dziś uporałem się z problemem cieknącego Wysprzęglika skrzyni biegów SSG II
.
Dzięki MARC za uszczelkę (robi mega robotę) i za pomoc w ogarnięciu przy pracy . nie będę chwalił za bardzo bo mało klm zrobiłem
ale od razu czuć różnice w płynności ruszania i zmianie biegu .

.
Dzięki MARC za uszczelkę (robi mega robotę) i za pomoc w ogarnięciu przy pracy . nie będę chwalił za bardzo bo mało klm zrobiłem

-
- Posty: 2
- Rejestracja: 30/08/2018, 12:59
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Dzierzgoń
- Kontakt:
Witam od jakiegoś czasu jestem posiadaczem bmw e46 smg1.
Mam problem iż przy zmianie biegów 1-3 słychać głuche stuki tak jak by z przodu auta przenoszące się na tylny most.
Skrzynia pracuje tak jak powinna nic sie nie slizga biegi zmienia ok nawet mechanik który zajmuje się skrzyniami wykluczył usterkę skrzyni.
Podpora walu od skrzyni po sam dyfer sprawdzona.
Wymieniony Dyfer Duża głowa (nie potrzebnie) oraz wymieniony olej i adaptacja skrzyni tez nie pomogła ;/
mocowanie wózka sprawdzone wymieniona tuleja wózka nr 9.
półosie posprawdzane czy ktoś ma pojęcia co może być jeszcze przyczyna bo już mi ręce opadają;/
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Mam problem iż przy zmianie biegów 1-3 słychać głuche stuki tak jak by z przodu auta przenoszące się na tylny most.
Skrzynia pracuje tak jak powinna nic sie nie slizga biegi zmienia ok nawet mechanik który zajmuje się skrzyniami wykluczył usterkę skrzyni.
Podpora walu od skrzyni po sam dyfer sprawdzona.
Wymieniony Dyfer Duża głowa (nie potrzebnie) oraz wymieniony olej i adaptacja skrzyni tez nie pomogła ;/
mocowanie wózka sprawdzone wymieniona tuleja wózka nr 9.
półosie posprawdzane czy ktoś ma pojęcia co może być jeszcze przyczyna bo już mi ręce opadają;/
Z góry dziękuje i pozdrawiam

-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1471
- Rejestracja: 18/01/2013, 8:12
- BMW: Bmw e46 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
- VIN: Km66970
- Kontakt:
Witam ,czy uporales się z usterką?BMW_NIEMCY pisze: ↑18/08/2018, 21:47Witam wszystkich jako, iz jestem nowy
Mam problem w swojej 330i SSG rok produkcji 2002. (posiada guzik sport)
Moj problem polega na tym, ze skrzynia pracuje naprawde super , ale do momentu , az stane , wystarczy 10sekund na N i juz zaczyna sie problem.
Beemka zaczyna wtedy ruszac z 2500 obrotow, dodajac lekko gazu ruszy w miare lagodnie, a dodajac ostro jest efekt strzelonego sprzegla.
Dalsza jazda przebiega, ze bieg zmienia dosyc dlugo, oraz jest jest efekt slizgajacego sie sprzegla, ale jak juz "zalapie" mozna trzymac do spodu i ciagnie ok, az do zmiany na wyzszy bieg lub nizszy.
Najlepsze jest to, ze auto zgasze na doslownie 5 sekund i wszystko wraca do normy, oczywiscie do momentu gdy stane i wrzuce N.
Czytalem na wczesniejszych stronach ktos mial identyczny problem, ale nie znalazlem rozwiazania.
Moge dodac, ze wymienialem sterownik i chwile bylo dobrze, mogla stan na N 5minut i bylo ok , znowu jest to samo.
Bardzo prosze o pomoc
-
- Bywalec forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 10/09/2018, 8:56
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
UP. Mam to samo. Wysprzeglik przecieka. Koszt uszczelki na allegro 400pln. Czy ktoś może ma taniej?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], skkt1 i 2 gości