Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5494
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: MARC » 04/07/2018, 20:04

Wg. mnie winny będzie zaworek sterujący tym konkretnym biegiem.


PablodePaul
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 01/07/2018, 1:53
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JT71236
Kontakt:

Post autor: PablodePaul » 08/07/2018, 21:47

Tyle że zdarza jej się również zawiesić na dwójce, znacznie rzadziej ale jednak.

Póki co kupiłem całą skrzynię na części, podmieniony lewarek - bez efektu, podmieniony komputer skrzyni(zakodowany) - bez efektu.
Dzisiaj ugrzęzłem na podmianie czujników, trochę fury trzeba rozebrać żeby się do nich dobrać. Podmieniłem ,złożyłem tyle o ile i zonk, skrzynia przechodzi całą adaptację po czym każe wyłączyć zapłon żeby zapisać wartości, a następnie w inpie robi się czerwone tło i raporcie mam gearbox is not adaptet - keine fehler. Tak jakby inpa nie mogła wpisać do komputera wartości z adaptacji...

Taki feler, może z tym się ktoś spotkał?

Adrian16
Posty: 1
Rejestracja: 08/07/2018, 13:38
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Grabowiec
Kontakt:

Post autor: Adrian16 » 09/07/2018, 9:47

Witam wszystkich jestem posiadaczem bmw e46 z silnikiem 2.3 ze skrzynią automatyczną . Ostatnio zauważyłem że wyświetliła mi się kontrolka trybu awaryjnego skrzyni biegów . Zastanowiło mnie to bardzo bo w skrzyni stan oleju jest prawidłowy zmiana biegów odbywa się bez problemu. Pojechałem do mechanika aby to sprawdzić po podłączeniu pod komputer wyświetlił się błąd widniejący na zdjęciu proszę o pomoc z góry dziękuję :-)

PablodePaul
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 01/07/2018, 1:53
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JT71236
Kontakt:

Post autor: PablodePaul » 09/07/2018, 9:55

Tutaj piszemy o SSG.

pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1446
Rejestracja: 18/01/2013, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970
Kontakt:

Post autor: pawlo2404 » 09/07/2018, 21:22

PablodePaul pisze:
09/07/2018, 9:55
Tutaj piszemy o SSG.
Kojarzysz dwie kropki w inpie? BATERIA,ZAPŁON.Czy działają prawidłowo , czy po zapłonie palą się obie naraz,czy prawidłowo?


PablodePaul
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 01/07/2018, 1:53
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JT71236
Kontakt:

Post autor: PablodePaul » 12/07/2018, 10:49

PablodePaul pisze:
08/07/2018, 21:47
Tyle że zdarza jej się również zawiesić na dwójce, znacznie rzadziej ale jednak.

Póki co kupiłem całą skrzynię na części, podmieniony lewarek - bez efektu, podmieniony komputer skrzyni(zakodowany) - bez efektu.
Dzisiaj ugrzęzłem na podmianie czujników, trochę fury trzeba rozebrać żeby się do nich dobrać. Podmieniłem ,złożyłem tyle o ile i zonk, skrzynia przechodzi całą adaptację po czym każe wyłączyć zapłon żeby zapisać wartości, a następnie w inpie robi się czerwone tło i raporcie mam gearbox is not adaptet - keine fehler. Tak jakby inpa nie mogła wpisać do komputera wartości z adaptacji...

Taki feler, może z tym się ktoś spotkał?
Mieszanie czujnika prowadzi do wniosku że powyżej opisane zachowanie inpy jest spowodowane jednym wadliwym czujnikiem, tak więc jeśli ktoś się spotka z sytuacją że kalibracja przechodzi ale nie przechodzi to będzie wiedział gdzie szukać.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5494
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 12/07/2018, 14:18

Mówiłem Ci o tym już dawno...

PablodePaul
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 01/07/2018, 1:53
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JT71236
Kontakt:

Post autor: PablodePaul » 15/07/2018, 20:41

Z całym szacunkiem MARC ale pod moim postem o tym że skrzynia przechodzi adaptację i na koniec pojawia się czerwone tło i komunikat gearbox is not adapted nic nie odpisałeś, ani Ty ani nikt inny. Ty jedyne co radziłeś to sprawdzenie zaworków sterujących 4 biegiem, ale nie odpowiedziałeś już na moje pytanie o te zawory.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5494
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 15/07/2018, 20:51

Z całym szacunkiem ale co miałem tłumaczyć?
Nie wiesz gdzie w inpie sprawdza się zaworki sterujące to może lepiej jechać do fachowca który to ogarnia.
Nie mam tyle wolnego czasu aby siedzieć non stop na forum i tłumaczyć każdemu z osobna co i hak robić, a najlepiej naprawić na odległość. Nie wiedząc nic... sorry ale tak się nie da. Szanujmy się...

PablodePaul
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 01/07/2018, 1:53
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JT71236
Kontakt:

Post autor: PablodePaul » 16/07/2018, 22:08

Jasne łatwiej napisać a nie mówiłem mimo, że się nie mówiło. Na to masz czas.

Niestety nie urodziłem się ze znajomością inpy, nigdy nie wcześniej nie miałem BMW więc mam prawo nie znać konkretnego programu. Nie zarzucaj mi, że nie wiem nic, bo nie wiesz jaki jest mój stan wiedzy. Nie wpadłem również na forum jak po ogień i nie zadawałem durnych pytań na dzień dobry tylko przeczytałem cały wątek i zadałem pytania o moje usterki. Jedyne co napisałeś to, że podejrzewasz zaworki sterujące nic więcej. Na mój opis, że po zmianie czujników skrzynia przechodzi adaptację ale na koniec jest czerwone tło i status "gearbox is not adapted" nie odpisałeś nic, albo Ci się nie chciało albo nie wiedziałeś. Dla dobra forum, tego wątku napisałem w czym był problem, bo może ktoś kiedyś będzie miał podobny problem i będzie czytał ten wątek. Raczyłeś odpisać "a nie mówiłem" otóż nie mówiłeś, zaworki sterujące nic do tej sytuacji nie miały.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości