Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

ODPOWIEDZ
damiannow
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 22/12/2015, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: damiannow » 23/06/2018, 8:19

Silnikowy to raczej nie jest bo ma lekko zielony kolor. Chce to zrobić jak najszybciej ale dwumas też się już kwalifikuje do wymiany, a przy tym i sprzęgło. Ale muszę jeszcze chwile z tym poczekać bo na chwilę obecną mam inne wydatki:/


Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5479
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 26/06/2018, 20:23

Oby nie było za późno.
Natomiast zrozumiałe jest to że w życiu są inne priorytety.

marcov
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 24/04/2017, 20:36
BMW: 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice
Kontakt:

Post autor: marcov » 27/06/2018, 22:38

Jakie są zmiany względem poprzedniej wersji?

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5479
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 28/06/2018, 6:04

Tworzywo z jakiego została wykonana.
Obecnie wytrzymuje temp od -40 do +150 stopni.
Grubość również została zmieniona.

PablodePaul
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 01/07/2018, 1:53
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JT71236
Kontakt:

Post autor: PablodePaul » 01/07/2018, 2:15

Witam wszystkich,

Przebrnąłem przez wszystkie strony tego wątku, ale nikogo z takimi problemami jak moje nie znalazłem.

Skrzynia SSG I.

Bez żadnej widocznej przyczyny zewnętrznej, czasem co 2km czasem co 100km skrzynia zostaje najczęsciej na 4 biegu. Objaw jest taki że jadę i nagle czuję że nie przyspiesza, jest na sprzęgle więc uciekam gdzieś na pobocze i mam 15min do godziny z głowy. Machanie drążkiem powoduje słyszalne odgłosy pracującej hydrauliki, w początkowym stadium przed zgaszenim silnika zmina w dół powoduje przeskok na chwile cyferki z 4 na 3 i z powrotem wskakuje 4. Po jakimś czasie nagle widzę N i zazwyczaj wrzucam bieg i jadę jakby nigdy nic. Dzisiaj został na 2 biegu, dość szybko udało mu się wyrzucić na luz, ale ponad godzinę nie chciał wrzucić biegu. Krótko mówiąc cyrk na kółkach. Błędy w linkach, jeżeli chodzi o błędy silnika to powodują zapalenie checka, ale to się dzieje raz na kilka "przypadków" ze skrzynią. Check po pewnym czasie gasnie.

Jakieś pomysły gdzie szukać? Co może dawać takie objawy?

https://www.dropbox.com/s/5qjgz8k0erl0rfw/skrzynia%20ssg.pdf

https://www.dropbox.com/s/j4lil0fujmh3zcb/silnik.pdf

P.S. Pompa pracuje, według danych w błędach ciśnienie jest, płynu nie ubywa, sprzęgło się nie ślizga. Skrzynia jak działa to działa dobrze, żadnych kangurów przy ruszaniu, no może trochę wolna jest jakby emeryt te bieg zmieniał ale one chyba tak mają


Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5479
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 01/07/2018, 6:41

Skrzynia przechodzi pełną adaptację?
Jeżeli jesteś pewien że sprzęgło i wysprzeglik są dobre to pozostają zawory do sprawdzenia.

PablodePaul
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 01/07/2018, 1:53
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JT71236
Kontakt:

Post autor: PablodePaul » 01/07/2018, 18:59

Tak, dziś zrobiliśmy pełną adaptację, udało się również opróżnić ciśnienie, odpowietrzyć. Po tych zabiegach skrzynia jedzie dokładnie tak jak jechała przed, póki co sie nie zawiesiła ale to jak sądze kwestia czasu, raczej wątpię żeby adaptacja jej pomogła na taką przypadłość.

Jest też w tym aucie jakiś problem z elektroniką impa gada tylko z silnikiem i skrzynią z całą resztą nie. Gość od którego wziąłem interfejs powiedział mi że muszę w tymże interfejsie rozłączyć mostek na pinach 7 i 8 i dopiero wtedy udało sie pogadać z silnikiem i skrzynią, jak piny są zmostkowane to w ogóle nie da się połączyć z autem, to może jedno z drugim się jakoś wiązać, ale to tylko moje gdybanie.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5479
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 01/07/2018, 19:22

Testuj jak problem się powtórzy to trzeba działać inaczej.
Inpa połączyć się że skrzynia live data i sprawdzać po kolei zawory sterujące. Innego pomysłu nie mam.

PablodePaul
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 01/07/2018, 1:53
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JT71236
Kontakt:

Post autor: PablodePaul » 01/07/2018, 19:51

Rozumiem, że wozić kopmuter ze sobą i wpiąć się w momencie kiedy skrzynia się zawiesi? Gdzie w inpie są stany zaworów bo nie znaleźliśmy?

PablodePaul
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 01/07/2018, 1:53
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JT71236
Kontakt:

Post autor: PablodePaul » 03/07/2018, 9:55

No więc jeśli chodzi o bałagan w elektronice to winny okazał się czujnik kąta skrętu, wymieniony i komp gada od początku do końca tak jak powinien.

Niestety nie rozwiązało to problemu ze skrzynią, nadal lubi się zawiesić i szczególnie upodobała sobie 4 bieg.
Podłączenie kompa w momencie wstąpienia usterki pozwala w zasadzie natychmiast zrzucić biegi za pomocą inpy i jechać dalej, co ciekawe przy tej operacji prawie na pewno zawiesi się znowu jak dojdzie do czwórki.

Jak się zawiesi to generuje błędy:
silnik:
134 SSG-Eingriffunplausibel
skrzynia:
51B6 CAN Fehler Motoreingriff
4F6C Fehler Getriebe/Kupplung


Raz było tak, że skrzynia wisiała i nie mogłem się połączyć ze sterownikiem, parę razy wyłączyłem i włączyłem zapłon i poszło.
Ktoś? Cos? Jakieś pomysły?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości