Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5455
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: MARC » 13/06/2018, 16:12

Nowy typ uszczelki do wysprzeglika już dostępny.

Zapraszam zainteresowanych na pw.

1szt jako testowa gratis. Do celów badawczych.


Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5455
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 22/06/2018, 21:39

Zapraszam na aukcję celem zapoznania się z produktem oraz ewentualnym zakupem
https://allegro.pl/bmw-e36-e46-e60-z3-z4-wysprzeglik-smg-ssg-naprawa-i7418492381.html

damiannow
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 22/12/2015, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: damiannow » 22/06/2018, 22:36

Czy montaż nowych uszczelek przysparza jakichkolwiek problemów? Czy ładnie nachodzą na swoje miejsce? Pytam bo zauważyłem ostatnio u siebie slady oleju na łączeniu skrzyni z silnikiem i podejrzewam, że uszczelniacz kończy swój żywot.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5455
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 22/06/2018, 22:49

Uszczelkę można uszkodzić podczas niewłaściwego montażu, poprzez zbyt mocne naciągnięcie.
Ryzyko zawsze istnieje.

Skoro widzisz ślady oleju to działaj zanim będzie za późno, najpierw sprawdź czy to na pewno hydraulicznie a nie silnikowy.
Następnie można działać dalej.
Jak zaniedbasz sprawę i olej będzie trafiał na tarczę sprzęgła to ją spalisz po pewnym czasie...
Wtedy koszty wzrosną.

damiannow
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 22/12/2015, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: damiannow » 23/06/2018, 8:19

Silnikowy to raczej nie jest bo ma lekko zielony kolor. Chce to zrobić jak najszybciej ale dwumas też się już kwalifikuje do wymiany, a przy tym i sprzęgło. Ale muszę jeszcze chwile z tym poczekać bo na chwilę obecną mam inne wydatki:/


Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5455
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 26/06/2018, 20:23

Oby nie było za późno.
Natomiast zrozumiałe jest to że w życiu są inne priorytety.

marcov
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 24/04/2017, 20:36
BMW: 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice
Kontakt:

Post autor: marcov » 27/06/2018, 22:38

Jakie są zmiany względem poprzedniej wersji?

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5455
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 28/06/2018, 6:04

Tworzywo z jakiego została wykonana.
Obecnie wytrzymuje temp od -40 do +150 stopni.
Grubość również została zmieniona.

PablodePaul
Posty: 8
Rejestracja: 01/07/2018, 1:53
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JT71236
Kontakt:

Post autor: PablodePaul » 01/07/2018, 2:15

Witam wszystkich,

Przebrnąłem przez wszystkie strony tego wątku, ale nikogo z takimi problemami jak moje nie znalazłem.

Skrzynia SSG I.

Bez żadnej widocznej przyczyny zewnętrznej, czasem co 2km czasem co 100km skrzynia zostaje najczęsciej na 4 biegu. Objaw jest taki że jadę i nagle czuję że nie przyspiesza, jest na sprzęgle więc uciekam gdzieś na pobocze i mam 15min do godziny z głowy. Machanie drążkiem powoduje słyszalne odgłosy pracującej hydrauliki, w początkowym stadium przed zgaszenim silnika zmina w dół powoduje przeskok na chwile cyferki z 4 na 3 i z powrotem wskakuje 4. Po jakimś czasie nagle widzę N i zazwyczaj wrzucam bieg i jadę jakby nigdy nic. Dzisiaj został na 2 biegu, dość szybko udało mu się wyrzucić na luz, ale ponad godzinę nie chciał wrzucić biegu. Krótko mówiąc cyrk na kółkach. Błędy w linkach, jeżeli chodzi o błędy silnika to powodują zapalenie checka, ale to się dzieje raz na kilka "przypadków" ze skrzynią. Check po pewnym czasie gasnie.

Jakieś pomysły gdzie szukać? Co może dawać takie objawy?

https://www.dropbox.com/s/5qjgz8k0erl0rfw/skrzynia%20ssg.pdf

https://www.dropbox.com/s/j4lil0fujmh3zcb/silnik.pdf

P.S. Pompa pracuje, według danych w błędach ciśnienie jest, płynu nie ubywa, sprzęgło się nie ślizga. Skrzynia jak działa to działa dobrze, żadnych kangurów przy ruszaniu, no może trochę wolna jest jakby emeryt te bieg zmieniał ale one chyba tak mają

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5455
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 01/07/2018, 6:41

Skrzynia przechodzi pełną adaptację?
Jeżeli jesteś pewien że sprzęgło i wysprzeglik są dobre to pozostają zawory do sprawdzenia.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości