Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2353
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: maniek21112 » 02/04/2018, 21:29

Wrzuć 1 bieg i na nim jedź w takiej sytuacji, nie widzę sensu jazdy na luzie autem na wtrysku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Seba325i
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 02/04/2018, 21:35

maniek21112 pisze:
02/04/2018, 21:29
Wrzuć 1 bieg i na nim jedź w takiej sytuacji, nie widzę sensu jazdy na luzie autem na wtrysku.
Ok , dziękuje za zainteresowani tematem a możesz mi odp na moje ostatnie pytanie ?
Seba325i pisze:
02/04/2018, 21:22
a i jak powinno się zostawiać samochód ?? chodzi mi o gaszenie go jak jest na biegu czy na N ?
mnie nie ma gdzie się stoczyć wiec gasze silnik na N bo przy odpalaniu nie muszę pózniej zrzucać z biegu na zimnej skrzyni czy to błąd ?

Fantozzi
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19/11/2016, 9:59
BMW: E46 325i Touring SSG2
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Fantozzi » 05/04/2018, 23:29

Cześć,
Popełniłem filmik z adaptacji skrzyni SSG2 w INPA 5.02

https://youtu.be/_L0wW85-f_A
Obrazek

314TeR
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 02/04/2018, 0:20
BMW: E46 330Ci SSG II
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: 314TeR » 06/04/2018, 1:34

Ufff - udało mi się przekopać przez wszystkie 63 strony tego wątku. Dużo info, ale większość problemów sprowadza się do zużycia uszczelnienia wysprzęglika.

Dzięki Fantozzi, za filmik - przyda się, bo jak czytałem wiele osób ma problem. Teraz widać ładnie jak powinien wyglądać ten proces. Widzę też, że jest parę osób z Warszawy i okolic którzy posiadają taką skrzynię.

Trochę jestem szalony, ale z premedytacją nabyłem E46 330CI z skrzynią SSG II - zobaczymy (tfu tfu) jak się będzie spisywać.

pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1426
Rejestracja: 18/01/2013, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970
Kontakt:

Post autor: pawlo2404 » 06/04/2018, 9:09

Przecież ta się,tnie samą wrzuca i zrzuca biegi więc Jadac z górki wszystko samo się robi.Olej w skrzyni trzeba wymieniać bo to zwykła skrzynia manualna,dostęp do korka wlewu jest uciążliwy :) U mnie też jest pukanie czasami , a dyfer był robiony a ASO osiem lat temu.Jesli jest spore nachylenie to zostawiam auto na biegu,wiadomo ręczny w e 46 nie jest doskonały,a auto swoje waży.


Seba325i
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 07/04/2018, 21:46

pawlo2404 pisze:
06/04/2018, 9:09
Przecież ta się,tnie samą wrzuca i zrzuca biegi więc Jadac z górki wszystko samo się robi.
nie byłem pewien właśnie czy zrzuca z biegu czy wysprzęgla bieg , teraz już wiem .
pawlo2404 pisze:
06/04/2018, 9:09
.Olej w skrzyni trzeba wymieniać bo to zwykła skrzynia manualna,dostęp do korka wlewu jest uciążliwy :)
czy to ta śruba na torxa ? bo nie jestem pewien ?
pawlo2404 pisze:
06/04/2018, 9:09
U mnie też jest pukanie czasami , a dyfer był robiony a ASO osiem lat temu
Dziś robiłem poduszkę dyferencjału te z tyłu bo była zarwana i od razu te 2 z przodu , podpora wału i łącznik elastyczny w porządku wiec zobaczymy czy będzie lepiej . bo jeszcze tego nie poskładałem .
pawlo2404 pisze:
06/04/2018, 9:09
Jesli jest spore nachylenie to zostawiam auto na biegu,wiadomo ręczny w e 46 nie jest doskonały,a auto swoje waży.

Nachylenie jest nie wielkie i nie ma szans by auto mogło gdzieś się samotnie wybrać , bardziej chodzi mi o to by auto było na luzie , odpalam , daje mu chwile by oleje się rozeszły po pod zespołach no i jazda .

pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1426
Rejestracja: 18/01/2013, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970
Kontakt:

Post autor: pawlo2404 » 07/04/2018, 23:45

Jeśli puścisz gaz na piątym biegu to samochód zrzuca biegi ,aż się zatrzyma.
Jeśli auto zostanie na biegu wciskasz hamulec ustawiasz luz i dopiero zapalacz,jeśli jest na luzie zapalasz auto bieg i ogień.

Seba325i
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 12/04/2018, 20:59

Hej
w weekend chce ogarnąć wymianę oleju w skrzyni , by nie zrobić więcej szkód niż pożytku chce się upewnić że śrubę którą mam zamiar uzupełnić nowy olej jest w 100% ta do tego przeznaczona .
poniżej przesyłam zdjęcie

http://e46forum.pl/images/upload/06b7c31f163bf23d4054a02ededfc9a0.jpg

314TeR
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 02/04/2018, 0:20
BMW: E46 330Ci SSG II
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: 314TeR » 14/04/2018, 14:16

Mimo przeczytania całego wątku wciąż nie mam przekonania czy moja nowo nabyta E46 z SMG (SSG II) prawidłowo zmienia biegi.

Głównie chodzi mi o jazdę spokojną, delikatną i zmiany z 1 na 2 i 2 na 3. Przyśpieszam delikatnie, dochodzę od obrotów 2,5 do 3 tyś obrotów i następuje wtedy zmiana biegu. Trwa ona wg mnie jakoś długo, auto zalicza kangura, czuć wyraźne zwolnienie i po jakimś czasie wrzuci 2-jkę i jedzie dalej. Nie chodzi o to że szarpie, ale ogólnie jakoś tak "ślamazarnie" zmienia te biegi.

Sprawdziłem ją zewnętrznie i wszystko ładnie jest sucho, nic nie ciekiem nie widać aby było cokolwiek wymagało interwencji. W komputerze nie pokazuje błędów, próbowałem robić adaptację przez ISTA i przechodzi. Aktualnie na liczniku 168tyś, wyprzęglik był wymieniany przy ~100tyś na nowy w ASO. Nie ma informacji o zmianie sprzęgła. Nie mniej wciąż nie wiem czy poniższe zachowanie jest prawidłowe.

Fantozzi
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19/11/2016, 9:59
BMW: E46 325i Touring SSG2
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Fantozzi » 15/04/2018, 19:45

Z 1 biegu na 2 przerzuca przy około 2,5 - 3 tyś. Na wyższych biegach przy około 2 tyś.
Przy zmianie z 1 na 2 jest to najbardziej odczuwalne, potem powinno być płynniej.
Jak chcesz porównać zmianę biegów z inną skrzynią to możemy się spiknąć kiedyś i zobaczysz jak u mnie się to odbywa.
U mnie po zmianie dyfra na troszke krótszy zmienia biegi przy około 2200 obrotach zamiast przy równych 2tyś. jak to było na poprzednim dyfrze.
Obrazek


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości