Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5446
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: MARC » 01/04/2018, 14:32

Po co zmieniać olej w skrzyni? To nic nie zmieni.


Seba325i
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 01/04/2018, 14:39

A czy olej hydrauliczny Pentosin CHF 11S powinno się wymienić profilaktycznie?


Wysłane z mojego F8131 przy użyciu Tapatalka


mr_freeze
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 03/03/2018, 16:24
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
Kontakt:

Post autor: mr_freeze » 01/04/2018, 17:21

To jaka może być przyczyna że po jakimś czasie samochód przestaje reagować na gaz i stoi w miejscu.
Po wrzuceniu biegu R też tak się dzieje
Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika załatwia sprawę......

Seba325i
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 01/04/2018, 18:44

Tak wogole to chciałbym podziękować koledze MARC zalorzycielowi tematy gdyż jest według mnie naj bardziej bogata w wiedzę lektora na temat skrzyńi biegów SMG, SSG.

Wielki ukłon bo informacji na ten temat jest naprawdę nie wiele.

Wysłane z mojego F8131 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5446
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 02/04/2018, 11:46

1.04
Żadnych informacji nie biorę na poważnie.
Nawet podziękowań. ;)

Może któryś czujnik od biegów przeklamuje skoro po ponownym uruchomieniu zaczyna działać.
Trzeba zacząć od diagnostyki za pośrednictwem komputera.

Inpa już nie jest liderem pod tym względem.
Trzeba zacząć iść dalej i instalować iste to na prawdę potężne narzędzie.


Seba325i
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 02/04/2018, 20:46

Hej ,
z racji tego że nurtują mnie pewne pytania a po przeczytaniu wszystkich postów w temacie nie znałem odpowiedzi tu ani gdzie indziej postanowiłem zapytać w tym wądku .
Na wstępie jeszcze chciałbym prosić o wyrozumiałość i przypomnieć iż zapytanie tyczy się skrzyni SMG SSG II

[quote=Seba325i post_id=229576 time=1522586342 user_id=26112]
A czy olej hydrauliczny Pentosin CHF 11S powinno się wymienić profilaktycznie?

* czy olej przekładniowy wymienia się tak jak w zwykłej skrzyni ?
* gdzieś wyczytałem że przy skrzyni automatycznej należy unikać jazdy na biegu Neutralnym ,, Luzie " czy tyczy się to też tego rodzaju skrzyni ?
* czy przy pracy normalnej powinno się odczuwać moment zmiany biegu ,, takie lekkie puknięcie "

Dziękuje z góry za odp.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5446
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 02/04/2018, 20:53

Olej hydrauliczny jak każdy inny olej ma swoją "datę ważności". Można go wymienić, natomiast wg. mnie jeżeli nic się nie dzieje to nie ma potrzeby. Czasem nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.

Olej przekładniowy wymienia się dokładnie tak samo i na tych samych zasadach jak w zwykłej skrzyni.
N w automacie stosuje się podczas holowania. Nie można w trakcie jazdy autem wrzucić sobie N i toczyć się! N możesz włączyć np. u mechanika aby wepchnąć pojazd na podnośnik itp...
Niestety ale w E46 puknięcie przy zmianie biegu to częsty przypadek i nie musi to być wina skrzyni.

Seba325i
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 02/04/2018, 21:04

MARC pisze:
02/04/2018, 20:53
Niestety ale w E46 puknięcie przy zmianie biegu to częsty przypadek i nie musi to być wina skrzyni.
Będzie pogoda a będzie to przeglądne dokładnie cały zespół napędowy

Seba325i
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 02/04/2018, 21:12

MARC pisze:
02/04/2018, 20:53
N w automacie stosuje się podczas holowania. Nie można w trakcie jazdy autem wrzucić sobie N i toczyć się! N możesz włączyć np. u mechanika aby wepchnąć pojazd na podnośnik itp...
Już tłumacze jak to wygląda , dom mam położony na końcu niewielkiego wzniesienia , droga ma ze 100 metrów wysypanej kamieniami nawierzchni , a więc nie da się ukryć że równo nie jest .
W starym samochodzie wbijałem luz i toczyłem się powoli z górki ale nie wiem jak to może wyglądać w samochodzie z skrzynia SMG SSG II?

Seba325i
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 02/04/2018, 21:22

a i jak powinno się zostawiać samochód ?? chodzi mi o gaszenie go jak jest na biegu czy na N ?
mnie nie ma gdzie się stoczyć wiec gasze silnik na N bo przy odpalaniu nie muszę pózniej zrzucać z biegu na zimnej skrzyni czy to błąd ?
może mam sporo pytań ale chce uzyskać jak najwięcej informacji od bardziej doświadczonych w temacie użytku codziennego w celu zapewnienia jak najdłuższej i bezawaryjnej exploatacji .


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości