Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

maxmx
Posty: 6
Rejestracja: 31 mar 15, 8:36
BMW: 330Ci e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#21

Post autor: maxmx »

Dzieki. Odezwe sie ...ale ni cholery nie mogę znaleźć tego wątku na forum jedynie tu ale w tym jest SMG II i w bmw mówią ze reperatura nie bedzie pasowac...dobrze byłoby poczytać zanim zacznę zawracać komuś głowę jak masz gdzies jakis link..
.
cuany
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 30 sie 10, 22:11
BMW: było 320d 150ps, było 330i 231ps, jest e60 540i
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Biecz
Lokalizacja: Biecz

#22

Post autor: cuany »

maxmx pisze:Dzieki. Odezwe sie ...ale ni cholery nie mogę znaleźć tego wątku na forum jedynie tu ale w tym jest SMG II i w bmw mówią ze reperatura nie bedzie pasowac...dobrze byłoby poczytać zanim zacznę zawracać komuś głowę jak masz gdzies jakis link..
.
Watek jest w dziale warsztat... Ale tam sa tylko zakres usług i dane kontaktowe. Ja byłem u niego ze swoja e46, ogarnia temat. Zadzwoń, opisz objawy. Na pewno pomoże
cuany
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 30 sie 10, 22:11
BMW: było 320d 150ps, było 330i 231ps, jest e60 540i
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Biecz
Lokalizacja: Biecz

#23

Post autor: cuany »

Freedom pisze:Podłączę się do tematu. Ostatnio przeprowadziłem adaptację sprzęgła w SMG (MARC dziękuje za wskazówki).
Tak jak pisze przedmówca, po adaptacji skrzynia zaczyna łagodniej pracować i jest znacznie żywsza.
Sam proces adaptacji jest dziecinnie prosty.
Wystarczy interface (http://www.interfejsads.ugu.pl/) i INPA.
Adaptacja zajmuje niecałe 2 minuty i po bólu. Poniżej krótkie fotostory dla potomnych.

Podpinamy kabel do gniazda OBDII i komputera (polecam kabel z końcówką USB)

Obrazek

Odpalamy INPE i wybieramy model naszego BMW - E46

Obrazek

Następnie wybieramy Skrzynia biegów -> Skrzynia sekwencyjna SSG

Obrazek

Następnie -> Activate

Obrazek

Next -> Adaptions

Obrazek

Na koniec wybieramy -> Complete Adaption

Obrazek

W tym momencie skrzynia rozpoczyna adaptację. Postępujemy zgodnie z wyświetlanymi komendami.
Automat zaczyna zmieniać biegi od 1->2->3->4->5->6 następnie 6->5->4->3->2->1->N->R
W międzyczasie program poprosi nas o włączenie zapłonu, odpalenie silnika, wciśnięcie hamulca.
Tak naprawdę nie można się pomylić, ponieważ wszystkie informacje wyświetlane są przez INPE w postaci czytelnych komunikatów.
Jedyny warunek - elementarna znajomość języka angielskiego, resztę zrobi za nas komputer.

THE END - adaptacja zakończona :D

Udanych testów :guma:
W miarę mozliwości prosiłbym o podanie krok po kroku co nalezy zrobić. Próbowałem zrobic u siebie adaptację niestety wszystko idzie wporzaku do momentu pojawienia się komunikatu na zółtym tle "switch ignition off". Nie mam pojęcia co póżniej zrobić.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#24

Post autor: MARC »

Sprawdź jaką masz wersję INPY bo nie wszystkie obsługują SMG. Można tym sobie narobić tylko szkód...
Wszystkie komunikaty podawane są na bieżąco i to co masz zrobić. Skoro nie pokazuje nic dalej to masz uszkodzony program najprawdopodobniej.
cuany
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 30 sie 10, 22:11
BMW: było 320d 150ps, było 330i 231ps, jest e60 540i
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Biecz
Lokalizacja: Biecz

#25

Post autor: cuany »

Mam INPA 5.0. Jak najbardziej mam tam adaptacje skrzyni.
Strona startowa
Obrazek
pózniej
Obrazek
Wszystko ładnie startuje, skrzynia przełącza biegi i redukuje, problem polega na tym że nie potrafię dokończyć adaptacji. Pojawia się komunikat "switch ignition off". Widocznie będę musiał podjechać kiedyś do Krakowa...
Mam tez pytanie do czego słuzy funkcja SSG dosstosowanie sekwencji Gearbox
Obrazek
michoo86
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 15, 8:12
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfice

#26

Post autor: michoo86 »

Pompa okazała się padnięta. Niestety po założeniu nowej okazało się, że dalej nie można uzyskać prawidłowych parametrów ciśnienia. Po rozebraniu okazało się, że w układzie jest pełno szlamu. Najprawdopodobniej poprzedni właściciel zamiast zainteresować się, skąd się wziął ubytek, dolał jakiegoś płynu innego niz Pentosin...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#27

Post autor: MARC »

michoo86 pisze:Pompa okazała się padnięta. Niestety po założeniu nowej okazało się, że dalej nie można uzyskać prawidłowych parametrów ciśnienia. Po rozebraniu okazało się, że w układzie jest pełno szlamu. Najprawdopodobniej poprzedni właściciel zamiast zainteresować się, skąd się wziął ubytek, dolał jakiegoś płynu innego niz Pentosin...
Pentosin mam w razie jakbyś potrzebował.
Sprzedam Ci taniej niż cena rynkowa.

Warto odessać wszystko zalać nowym, pobawić się skrzynią 5 - 10 min, znów wylać i zalać jeszcze raz nowym pentosinem. Tak aby mieć pewność że pozbyłeś się całego poprzedniego dziadostwa.
michoo86
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 15, 8:12
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfice

#28

Post autor: michoo86 »

Pacjent już zreanimowany :) wszystko rozebrane i wyczyszczone, wysprzeglik, wybierak i zaworki wyczyszczone i zregenerowane, pompa wymieniona. Całość zalane nowym płynem i przy okazji wymieniony olej w skrzyni na nowy ori. Sam się tego nie podjąłem, samochód oddałem w ręce fachowców. Z całością zmieściłem się w cenie nowego wysprzęglika :cry: samo przepłukanie Pentosinem nie wiele by w tym momencie pomogło, bo w wielu zakamarkach układu wymiana cieczy jest znikoma...
honzik1976
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 21 sie 15, 14:45
BMW: bmw E46 M3
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#29

Post autor: honzik1976 »

Witam
potrzebuję pomocy bo mam problem ze skrzynią SMG w m3 e46
po przejechaniu kilkudziesięciu metru zaczyna wariować:
- po zatrzymaniu się nie może zrzucić 3 biegu, szarpie przy tym i słychać straszne trzaskanie , jakby ktoś młotkiem walił w tryby skrzyni - po odłączeniu akumulatara przez chwilę jest OK, później znowu to samo

zrobiłem przedwczoraj dwa razy autokalibrację , kilka fotek ze wskazaniami komputera http://tufotki.pl/m6e1l
podczas kalibracji 2-3 razy biegi weszły z dźwiękiem dzwonu !!??
zauważyłem jeszcze przy włączaniu biegu R auto szarpie do tyłu

krótka historia zakupu:
auto kupiłem jako uszkodzone - chyba ktoś na coś wjechał bo uszkodzone były chłodnice (dół) i maglownica
na początku niby skrzynia chodziła OK, później zauważyłem że na luzie przy dodawaniu gazu jakby wibrował silnik - okazało się że skrzynie nie była przykręcona na łapach - po jej przykręceniu auto długo stało bo szukałem jeszcze części blacharskich, teraz po złożeniu jest problem - czy przykręcenie skrzyni mogło coś zmienić ???

ps. jakiego koloru jest olej smg pentosin chf 11s

ma ktoś pomysł co to może być i co sprawdzić w pierwszej kolejności ?
może znacie jakiegoś fachowca który to ogarnie najlepiej z okolic Poznania ?

pozdrawiam maciej
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#30

Post autor: MARC »

honzik1976 pisze:Witam
potrzebuję pomocy bo mam problem ze skrzynią SMG w m3 e46
po przejechaniu kilkudziesięciu metru zaczyna wariować:
- po zatrzymaniu się nie może zrzucić 3 biegu, szarpie przy tym i słychać straszne trzaskanie , jakby ktoś młotkiem walił w tryby skrzyni - po odłączeniu akumulatara przez chwilę jest OK, później znowu to samo

zrobiłem przedwczoraj dwa razy autokalibrację , kilka fotek ze wskazaniami komputera http://tufotki.pl/m6e1l
podczas kalibracji 2-3 razy biegi weszły z dźwiękiem dzwonu !!??
zauważyłem jeszcze przy włączaniu biegu R auto szarpie do tyłu

krótka historia zakupu:
auto kupiłem jako uszkodzone - chyba ktoś na coś wjechał bo uszkodzone były chłodnice (dół) i maglownica
na początku niby skrzynia chodziła OK, później zauważyłem że na luzie przy dodawaniu gazu jakby wibrował silnik - okazało się że skrzynie nie była przykręcona na łapach - po jej przykręceniu auto długo stało bo szukałem jeszcze części blacharskich, teraz po złożeniu jest problem - czy przykręcenie skrzyni mogło coś zmienić ???

ps. jakiego koloru jest olej smg pentosin chf 11s

ma ktoś pomysł co to może być i co sprawdzić w pierwszej kolejności ?
może znacie jakiegoś fachowca który to ogarnie najlepiej z okolic Poznania ?

pozdrawiam maciej
Wygląda na to że wybierak jest uszkodzony tzn sądzę że to może być czujnik położenia biegów.
W tej skrzyni znajdują się chyba dwa PODOBNE czujniki przykręcane tak jakby od góry czyli znajdują się tuż pod podłogą i aby je wymienić trzeba zrzucić skrzynię, przy okazji sprawdzić stan sprzęgła, bo wg. informacji które pokazujesz na lapku skrzynia nie może określić pkt granicznego sprzęgła czyli slipping point.

Trzeba podpiąć pod dobry komp który ogarnia skrzynie, sprawdzić błędy...

Czy możesz nagrać filmik z wykresów skrzyni podczas jazdy bądź na postoju podczas wrzucania biegów. Szczególnie interesują mnie wykresy w momencie występowania problemu przy danym biegu.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”