Skoki napięcia do 18 Volt

seba94
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 paź 18, 21:29
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Niemcy
Województwo: ---
Miasto: Hamburg

#1

Post autor: seba94 »

Witam, kupiłem w marcu 2018r e46 318Ci 2003 silnik N42b20A Przebieg na dziś ok: 220 000km. Gdy temperatura otoczenia spada poniżej 10 stopni Celsjusza na zimnym sliniku zdażają się skoki napięcia z normalnego ładowania 14,3/14,4 do 18 Volt. Towarzyszy temu zjawisku zapalenie się kontrolek DSC ABS i Hamulca ręcznego, radio znacząco się przycisza lub nawet całkowicie wyłącza się. Do wglądu filmik na YT... [URL]https://www.youtube.com/watch?v=nclB45El2CY[URL]. Na filmie można też zobaczyć uruchomiony test 9.0 bodajże który pokazuje na bierząco wartość napięcia.
W maju oddałem alternator do regeneracji. (Alternator Valeo 140A S:7521490-01). Problemu nie było ponieważ cały czas było ciepło, teraz znów powrócił. Dodam, że dzieje się to tylko na zimnym silniku, gdy auto jest rozgrzane problem znika. W zeszłym tygodniu wymieniłem 6 letni akumulator na nowy ale problem nie zniknął.
Czy ktoś z was spotkał się z tym problemem? Czy ktoś ma pomysł co może być winne?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Regulator napięcia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
seba94
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 paź 18, 21:29
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Niemcy
Województwo: ---
Miasto: Hamburg

#3

Post autor: seba94 »

To dziwne, bo znajomy który regenerował mi ten alternator twierdzi, że regulator też wymieniał.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#4

Post autor: D3jw »

Najbezpieczniej jest wymienić szczotki w oryginalnym regulatorze, znajomy zapewne założył jakiś zamiennik i teraz wychodzą jaja.
seba94
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 paź 18, 21:29
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Niemcy
Województwo: ---
Miasto: Hamburg

#5

Post autor: seba94 »

Właśnie dzwoniłem do tego znajomego elektromechanika, i kilka razy mówił, że wymieniał regulator, nagle stwierdził, że on jednak wymienił tylko szczotki bo regulatorów się nie wymienia na nowe jeśli są oryginalne bla bla bla. A gdy zostawiałem auto to mówiłem wyraźnie, że ma wymienić regulator bo ponoć są wadliwe i są najprawdopodobniej przyczyną tego problemu. także po zostaje mi teraz zamówić regulator i samemu wymienic. 1000 PLN wydane za regeneracje alternatora i nowy aku a problem został. Wniosek jeśli umiemy coś samemu wymienić/zrobić to zróbmy to sami wtedy mamy pewność co się działo z autem. Wymienię regulator SAM i zobaczymy czy to załatwi sprawę. Dziękuję za plady w tej sprawie 😉
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

seba94 pisze: 19 paź 18, 11:50 Wniosek jeśli umiemy coś samemu wymienić/zrobić to zróbmy to sami wtedy mamy pewność co się działo z autem
swięte słowa
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
seba94
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 paź 18, 21:29
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Niemcy
Województwo: ---
Miasto: Hamburg

#7

Post autor: seba94 »

Kupiłem regulator napięcia oryginalny Valeo za 65 euro. Wymiana bardzo prosta i śmiga jak na razie bez problemów. czekam na pierwsze mrozy bo wtedy zawsze pojawiał się ten problem ale myślę, że już wszystko będzie w porządku.
Załączniki
Skoki napięcia do 18 Volt - 2018-11-06 17.25.53.jpg
seba94
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 paź 18, 21:29
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Niemcy
Województwo: ---
Miasto: Hamburg

#8

Post autor: seba94 »

Przejeździłem zimę bez problemów i żadnych błędów od tej wymiany nie było. Czyli w tej sytuacji wymiana kompletnego regulatora rozwiązuje problem. Myślę, że można zamknąć już ten temat.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”