Składane lusterka - bardzo proste wykonanie oraz podłączenie

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
aaddriaannn
Bywalec forum
Posty: 451
Rejestracja: 7 kwie 10, 23:12
BMW: e46 330cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#1

Post autor: aaddriaannn »

Z raci tego ze mnie nie było długo na forum a co 3 wiadomość PW zawierała informacje ile kosztuje, jak zrobić żeby nasze lusterka składały się z oryginalnego przycisku to zapodaje wam krótka informacje jak to zrobić:

Potrzebujecie :

1. Składane lusterka – nie da się kupić samych obudów czy tez samych silniczków żeby je wmontować w stare lusterka.
Polecam kupić oryginalne pomalować pod kolor i zakładać na auto.

2. Przycisk regulacji/sterowania lusterka. Jak trafia się okazja to wszystkie zgarniam z allegro. Ceny wahają ja się od 10zł do 50 zł i tyle uważam za słuszne ! Pasują zarówno z UK jak i z EU.
Numer OEM BMW : 61.31-8 373 732.9

Obrazek

3. Przycisk składania tylniej rolety.

I TUTAJ UWAGA !!!

Przycisk odpowiedni występuje w modelach E38, E39, E46. W modelach e38 wystapują dwa rodzaje przycisku rolety jak na zdjęciu poniżej.

Obrazek

Ten pierwszy od lewej jest bez modułu który odwraca polaryzacje. W środku można powiedzieć jest „pusty” i z takim przyciskiem nic nie zrobimy.
My potrzebujemy ten drugi dłuższy jest on z modułem który odwraca nam polaryzacje gdy naciśniemy czyli zamienia nam + z – i odwrotnie
Ceny na allegro wahają ja się od 50zł do 50 zł i tyle uważam za słuszne ! Pasują zarówno z UK jak i z EU.
Numer OEM BMW : 61.61.31-8 360 893

4. Po rozebraniu przycisku rolety wylutujemy przycisk (te plastikowy czarny z pomarańczowa diodą) z płyty i w to miejsce lutujemy sobie dwa kabelki jak poniżej na zdjęciu :

Obrazek

4. Schemat podłączenia następujący:

PIN 3: podłączamy do silnika lusterka (+) (w moim przypadku kabel żółty)
PIN 4: podłączamy do zasilania +12V (w moim przypadku kabel czerwony)
PIN 5: podłączamy do MASY (w moim przypadku kabel czarny)
PIN 6: podłączamy do silnika lusterka (-) (w moim przypadku kabel siwy)

Kabel w moim przypadku niebieski łączymy go z pinem 6 który jest wolny w przełączniku lusterek. Kabel zielony (w moim przypadku) łączymy go z dowolna masa lub najbardziej odpowiednio z pinem 5 „kostce” rolety.

Gotowy zestaw wygląda mniej więcej tak :

Obrazek

POMOC W MONTAŻU NA AUCIE U MNIE NA PW
Masz problem z kluczykiem BMW ? a może chciałbyś dorobić nowy kluczyk ? Chętnie pomogę

INPA | NCS | PA SOFT | ISTA | EWS
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”