Składane lusterka - bardzo proste wykonanie oraz podłączenie
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 451
- Rejestracja: 7 kwie 10, 23:12
- BMW: e46 330cd
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Z raci tego ze mnie nie było długo na forum a co 3 wiadomość PW zawierała informacje ile kosztuje, jak zrobić żeby nasze lusterka składały się z oryginalnego przycisku to zapodaje wam krótka informacje jak to zrobić:
Potrzebujecie :
1. Składane lusterka – nie da się kupić samych obudów czy tez samych silniczków żeby je wmontować w stare lusterka.
Polecam kupić oryginalne pomalować pod kolor i zakładać na auto.
2. Przycisk regulacji/sterowania lusterka. Jak trafia się okazja to wszystkie zgarniam z allegro. Ceny wahają ja się od 10zł do 50 zł i tyle uważam za słuszne ! Pasują zarówno z UK jak i z EU.
Numer OEM BMW : 61.31-8 373 732.9
3. Przycisk składania tylniej rolety.
I TUTAJ UWAGA !!!
Przycisk odpowiedni występuje w modelach E38, E39, E46. W modelach e38 wystapują dwa rodzaje przycisku rolety jak na zdjęciu poniżej.
Ten pierwszy od lewej jest bez modułu który odwraca polaryzacje. W środku można powiedzieć jest „pusty” i z takim przyciskiem nic nie zrobimy.
My potrzebujemy ten drugi dłuższy jest on z modułem który odwraca nam polaryzacje gdy naciśniemy czyli zamienia nam + z – i odwrotnie
Ceny na allegro wahają ja się od 50zł do 50 zł i tyle uważam za słuszne ! Pasują zarówno z UK jak i z EU.
Numer OEM BMW : 61.61.31-8 360 893
4. Po rozebraniu przycisku rolety wylutujemy przycisk (te plastikowy czarny z pomarańczowa diodą) z płyty i w to miejsce lutujemy sobie dwa kabelki jak poniżej na zdjęciu :
4. Schemat podłączenia następujący:
PIN 3: podłączamy do silnika lusterka (+) (w moim przypadku kabel żółty)
PIN 4: podłączamy do zasilania +12V (w moim przypadku kabel czerwony)
PIN 5: podłączamy do MASY (w moim przypadku kabel czarny)
PIN 6: podłączamy do silnika lusterka (-) (w moim przypadku kabel siwy)
Kabel w moim przypadku niebieski łączymy go z pinem 6 który jest wolny w przełączniku lusterek. Kabel zielony (w moim przypadku) łączymy go z dowolna masa lub najbardziej odpowiednio z pinem 5 „kostce” rolety.
Gotowy zestaw wygląda mniej więcej tak :
POMOC W MONTAŻU NA AUCIE U MNIE NA PW
Potrzebujecie :
1. Składane lusterka – nie da się kupić samych obudów czy tez samych silniczków żeby je wmontować w stare lusterka.
Polecam kupić oryginalne pomalować pod kolor i zakładać na auto.
2. Przycisk regulacji/sterowania lusterka. Jak trafia się okazja to wszystkie zgarniam z allegro. Ceny wahają ja się od 10zł do 50 zł i tyle uważam za słuszne ! Pasują zarówno z UK jak i z EU.
Numer OEM BMW : 61.31-8 373 732.9
3. Przycisk składania tylniej rolety.
I TUTAJ UWAGA !!!
Przycisk odpowiedni występuje w modelach E38, E39, E46. W modelach e38 wystapują dwa rodzaje przycisku rolety jak na zdjęciu poniżej.
Ten pierwszy od lewej jest bez modułu który odwraca polaryzacje. W środku można powiedzieć jest „pusty” i z takim przyciskiem nic nie zrobimy.
My potrzebujemy ten drugi dłuższy jest on z modułem który odwraca nam polaryzacje gdy naciśniemy czyli zamienia nam + z – i odwrotnie
Ceny na allegro wahają ja się od 50zł do 50 zł i tyle uważam za słuszne ! Pasują zarówno z UK jak i z EU.
Numer OEM BMW : 61.61.31-8 360 893
4. Po rozebraniu przycisku rolety wylutujemy przycisk (te plastikowy czarny z pomarańczowa diodą) z płyty i w to miejsce lutujemy sobie dwa kabelki jak poniżej na zdjęciu :
4. Schemat podłączenia następujący:
PIN 3: podłączamy do silnika lusterka (+) (w moim przypadku kabel żółty)
PIN 4: podłączamy do zasilania +12V (w moim przypadku kabel czerwony)
PIN 5: podłączamy do MASY (w moim przypadku kabel czarny)
PIN 6: podłączamy do silnika lusterka (-) (w moim przypadku kabel siwy)
Kabel w moim przypadku niebieski łączymy go z pinem 6 który jest wolny w przełączniku lusterek. Kabel zielony (w moim przypadku) łączymy go z dowolna masa lub najbardziej odpowiednio z pinem 5 „kostce” rolety.
Gotowy zestaw wygląda mniej więcej tak :
POMOC W MONTAŻU NA AUCIE U MNIE NA PW
Masz problem z kluczykiem BMW ? a może chciałbyś dorobić nowy kluczyk ? Chętnie pomogę
INPA | NCS | PA SOFT | ISTA | EWS
INPA | NCS | PA SOFT | ISTA | EWS
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 26 Odpowiedzi
- 6606 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: blitzkrieg
-
- 5 Odpowiedzi
- 797 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 3 Odpowiedzi
- 2622 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: skkt1
-
- 1 Odpowiedzi
- 1710 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: aaddriaannn
-
- 12 Odpowiedzi
- 6734 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 1 Odpowiedzi
- 2108 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wuodek
-
- 0 Odpowiedzi
- 1753 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: TomekZG1
-
- 2 Odpowiedzi
- 1854 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1878 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 15 Odpowiedzi
- 14428 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: overbreaker