Short shifter czy warto ?

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Rychu330
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 11/07/2016, 16:54
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra
Kontakt:

Short shifter czy warto ?

Post autor: Rychu330 » 10/08/2016, 14:36

Witam wszystkich. Musze u siebie w 330d wymienic lewarek zmiany biegow bo "kulka" jest juz wytarta. I takie moje pytanie czy zalozyc short shiftera jest troche tanszy od oryginalu. Gl chodzi mi o to zeby nic nie przerabiac nic nie kombinowac a zeby wszystko ladnie pracowalo. Czy ktos moze realnie mi cos polecic udzielic jakiejs sprawdzonej rady. Co powiecie o czyms takim: http://allegro.pl/short-shifter-bmw-e30-e36-e46-e39-seria-3-seria-5-i5787278190.html
http://allegro.pl/short-shifter-bmw-m3-m5-e30-e36-e39-e46-warszawa-i6376987589.html


Rychu330
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 11/07/2016, 16:54
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Rychu330 » 14/08/2016, 18:56

Wiec zostanie do zakupienia lewarek OE cena nowego 273 zl. Tak myslalem ze te shiftery to moze byc lipa. Co oryginal to oryginal ;-)

Awatar użytkownika
Pele
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 11/11/2016, 20:27
BMW: BMW E46 323i Sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Pele » 25/05/2017, 21:40

Kolego i jak założyłeś ten z allegro czy jak? Ja właśnie też się zastanawiam nad jego zakupem widzę że ich sporo na allegro i ludzie zakładają.

Awatar użytkownika
marjusz
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 06/09/2016, 10:01
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: marjusz » 28/04/2018, 13:40

przy okazji zmiany sprzęgła założyłem i powiem rewelka, dwie godziny jazdy i sie przyzwyczaisz,
ktos kto chce moim autem sie przejechac wymieka przy starcie bo taki ma szok i brak wyczucia.

powiem, że po kilku dniach uzywania dalej nie zawsze 3jkę idealnie wbiję bo ostrzejszy skos z dwójki jest

spodziewalem sie skrócenia odleglosci miedzy 1 a 2 o połowę, a w praktyce wyszło 1/3 orginalnej odleglosci

DonElton
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 08/10/2013, 19:11
BMW: e46 323Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WGM
Kontakt:

Post autor: DonElton » 28/04/2018, 23:14

Normalne lewarki mają 2.0 2.3 2.5, nie wiem jak z 3.0 i/d . Najkrótsze(największa odległość od dołu kulki do początku tulejki) mają na pewno 320d oraz 328i. I z powodzeniem można je stosować w 2.0 2.3 2.5. Z racji tego że mam dostęp do spawania tigiem, sam sobie ogarnąłem shiftera, wspawując pręt fi12 pomiędzy tulejkę a kulkę. Imo przy spawaniu trzeba wytoczyć nową wewnętrzną tulejkę bo ta plastikowa podczas spawania się po prostu topi. Niedługo edytuję post i pokażę jak to wygląda po modyfikacji.


Awatar użytkownika
marjusz
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 06/09/2016, 10:01
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: marjusz » 26/05/2018, 6:23

dobra, musze cos dodac

juz drugi raz pierscien segera trzymajacy drazek od spodu(w pionie) spadł podczas uzytkowania,

nie w trakcie szalenstw tylko podczas normalnej zmiany biegów przy spokojnej jezdzie.

pierwszym razem myslalem, że niedokladnie go wcisnalem w szczeline, wiec juz gdy poprawialem to spedzilem wiecej czasu pod autem(a mam kijowate szczypce) i zrobilem tip top na pewno idealnie - i po 3 tygodniach spadl znowu. poprawilem wczoraj ale to nie moze tak byc

napisalem mejla do sprzedawcy czy ma jakas rade i niech poda jaki wymiar tego segera, to moze wezme rozmiar mniejszy sprobuje zablokowac

chyba ze ma ktos inny pomysl co uzyc zamiast segera zeby zblokowac drążek na stałe

DonElton
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 08/10/2013, 19:11
BMW: e46 323Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WGM
Kontakt:

Post autor: DonElton » 30/05/2018, 21:48

Służę pomocą, musisz znać średnice wewnętrzną otworu/oraz szerokość tego rowka w który wchodzi seger. Później dokup sobie seger bez oczek - nazywa się to : pierścień osadczy rozprężny. Powinno pomóc.

U mnie wygląda to tak :
Obrazek

Śmiga drugi rok jak wściekłe ;)


ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości