Sciaga przy dodawaniu gazu i plywa.

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Luzykrk
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 mar 18, 1:41
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: Luzykrk »

Siema.
E46 328
Samochod strasznie plywa, lewo-prawo, trzeba caly czas kontrowac(przy szybszej jezdzie np. w trasie). W dodatku przy dodawaniu gazu sciaga momentalnie na prawo. Podczas jazdy autostrada (ok 140km/h) nie przejade prosto 100m.
Jadac prosto, kiera ustawiona jest lekko w lewo. Ktos przerabial cos podobnego?
Pozdrawiam
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#2

Post autor: Analogowy13 »

Jedz na szarpaki ... Być może tuleje wahacza te wewnętrzne wybite , albo/i końcówki drążków kierowniczych , a jak cię ściąga przy przyspieszaniu to sprawdź może ciśnie w oponach
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Awatar użytkownika
saku82pl
Bywalec forum
Posty: 871
Rejestracja: 19 lip 13, 22:20
BMW: 320D+
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#3

Post autor: saku82pl »

Ewidentnie zawias. Przednie sworznie wahacza/tuleje wahacza. Jedź na stację diagnostyczną a wszystko będzie jasne. Nie zwlekaj bo opony dostają po tyłku na bank.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#4

Post autor: Dzidek90 »

Miałem podobnie, wymieniony zawias z przodu i tuleja prowadząca z tylu (przy progu) i nadal nic. Co się okazało po 12 miesiacach, maglownica kończyła swój żywot i niestety skończyła :)
Teraz zregenerowalem magiel i mam spokój a samochód prowadzi się jak po sznurku :)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Luzykrk
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 mar 18, 1:41
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#5

Post autor: Luzykrk »

Sworznie w wachaczach sa ok, cisnienie w oponach rowniez w normie. W prawym tyle owszem delikatnie cos zaczyna stukac, ale zeby to mialo az taki wplyw.. Ze jadac szybciej jest wrecz niebezpiecznie.
Dodam jeszcze ze koncowki drazkow rowniez byly wymienione, w podobnym czasie jak sworznie na wachaczach.

Ktos kojarzy orientacyjne koszty wymiany tych tulei, czy geometria tez obowiazkowo do ustawienia po takich naprawach?
Ostatnio zmieniony 1 kwie 18, 21:02 przez Luzykrk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#6

Post autor: Dzidek90 »

Luzykrk pisze: 1 kwie 18, 20:48 Sworznie w wachaczach sa ok, cisnienie w oponach rowniez w normie. W prawym tyle owszem delikatnie cos zaczyna stukac, ale zeby to mialo az taki wplyw.. Ze jadac szybciej jest wrecz niebezpiecznie
Sprawdź tuleje prowadzące tylne koło , przy progu. Jeśli z nimi wszystko ok to magiel do wymiany
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Idź za tropem stukania, może poszuka amortyzatora i sam amortyzator niedomaga, oczywiście do sprawdzenia tuleje progowe (tył).

Dzidek był szybszy :wink:
Luzykrk pisze: 1 kwie 18, 20:48Ktos kojarzy orientacyjne koszty wymiany tych tulei, czy geometria tez obowiazkowo do ustawienia po takich naprawach?
Jeżeli pytasz o tuleje przednich wahaczy to wymiana pewnie 70-120,- i trzeba zrobić zbieżność.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
saku82pl
Bywalec forum
Posty: 871
Rejestracja: 19 lip 13, 22:20
BMW: 320D+
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#8

Post autor: saku82pl »

A powiedz czy w ogóle możesz nie ruszając kierownicą utrzymać kierunek jazdy?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”