rozgryzanie opcji kodowania LWR
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
Zakladam temat, zeby miec gdzie zapisywac informacje dotyczace kodowania LSZ (Lichtschaltzentrum - modul swiatel), a w zasadzie to glownie LWR (leuchtweitregulierung regulacja zasiegu swiatel)
jak kogos nie interesuje, to moze ten temat zignorowac. Ale moze tez komus sie przyda, bo czasami ciezko te informacje wygrzebac
odrazu mowie, ze to sa opcje bardziej zaawansowane, nie odpowiadam za ewentualne szkody jesli ktos chce z tego korzystac.
Aktualnie sam probuje doprowadzic swoje regulowanie swiatel do porzadku, jak ktos sie zna, to moze cos podpowie http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=16954&p=140229#p140229
bo np. w INPA widze cos takiego, jak probuje zobaczyc odczyt z czujnikow na wahaczach
sam moj modul swiatel wydaje sie byc ok, ma wlasciwy vin itd. ale ten modul LWR nie chce ze mna wspolpracowac, wiec aktualnie grzebie przez NCS-expert w ustawieniach
i staram sie je jakos ogarnac i rozgryzc co jest od czego. ncsdummy oczywiscie tez mam
na poczatek lista ustawien i tlumaczenia/opisy jakie znalazlem i zebralem
+opis z ncsdummy + moje domysly, co tak naprawde dana opcja oznacza
LEUCHTWEITENREGELUNG - MANUAL VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
aktiv
nicht_aktiv
najprawdopodobniej glowne wlaczanie/wylaczanie manualnego ustawienia, czyli dzialanie pokretla na module swiatel
LEUCHTWEITENREG_AUTOM - AUTOMATIC VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
aktiv
nicht_aktiv
LEUCHTWEITENREG_DYNAM - DYNAMIC VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
aktiv
nicht_aktiv
te dwa sa ciekawe, ale podejrzewam, ze LEUCHTWEITENREG_AUTOM to glowne 'aktywowanie' automatycznej kontroli
natomiast LEUCHTWEITENREG_DYNAM odpowiada za to, ze autopoziomowania dzialalo caly czas 'na zywo'
LWR_NEIGUNG_KONSTANTE - AUTOMATIC VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR) INCLINATION CONSTANT - Stałe pochylenie reflektorów
wert_01
wert_02
wert_03
?? jakis offset, ktory ma byc zawsze dodawany do pochylenia?? albo ustawienie pochylenia, jakie ma byc automatycznie utrzymywane?
3 dostepne wartosci, domyslnie ustawiona pierwsza, podejrzewam ze kazda kolejna to swiatla ida wyzej
- do sprawdzenia doswiadczalnie na aucie
REFERENZLAUF_LWR_KL15 - Zerowanie zasięgu świateł po zapłonie
aktiv
nicht_aktiv
z mojego testu na aucie wynika, ze ustawienie na aktiv powoduje ustawienie swiatel na max w dól po wlaczeniu
LWR_VORZEICHEN
aktiv
nicht_aktiv
vorn_aktiv (front enabled)
to mnie najbardziej zastanawia,
opis jaki znalazlem to 'Oznakowanie systemu samopoziomowania'
a ncsdummy mowi, ze to jest "VETICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR) - REGISTRATION" i nie wiem co to znaczy
u mnie po aktywowaniu swiatla zaczely jakos reagowac, ale jeszczenie do konca poprawnie, silniczek niby pracowal a swiatla sie nie ruszaly (?)
- do sprawdzenia doswiadczalnie na aucie
KENNLINIE_LWR_SENSOR_VO - FRONT HEIGHT SENSOR CHARACTERISTIC CURVE FOR AUTOMATIC VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
wert_01
wert_02
wert_03
wert_04
wert_05
KENNLINIE_LWR_SENSOR_HI - REAR HEIGHT SENSOR CHARACTERISTIC CURVE FOR AUTOMATIC VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
wert_01
wert_02
wert_03
wert_04
-te dwa wygladaja jak jakies parametry do kalibracji wychylenia przod/tyl,
byc moze gdy np. auto jest obnizane, to mozna sobie przekalibrowac czujniki (tutaj zgaduje)
DEF_LWR_SENSOR_HI - DEFAULT VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR) REAR HEIGHT SENSOR
wert_01
wert_02
wert_03
wert_04
wert_05
wert_06
-to zapewne tez do kalibracji (?) jakby mial zgadywac - wartosc 'domyslna' dla tylniego sensora, czyli kiedy auto nie jest zaladowane (?)
OFFSET_LWR - OFFSET VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
wert_01
wert_02
wert_03
wert_04
wert_05
wert_06
wert_07
wert_08
-kolejny zagadkowy offset?
POTI_LWR_INVERS - INVERTED POTENTIOMETER FOR VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
nicht_aktiv
aktiv
tej opcji u mnie nie ma, byc moze jest w poliftach, zapewne jakies odwrocenie potencjometru, moze swiatla
wtedy chodza odwrotnie? np. w dol zamiast w gore? nie wiem...
opcji dotyczacych LWR widzialem wiecej na roznych stronach, ale podejzewam, ze czesc jest z nowszych wersji LSZ, u mnie sa tylko takie
jak ktos cos wie w temacie, to niech dopisuje
inne przydatne materialy:
opis opcji NCS http://ncs-expert.com/wp-content/uploads/2013/06/FSW_PSW.pdf
narzedzia od kolegi trandolf http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=19&t=9050
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=929966
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=158166
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=104028
kodowanie modulow
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=226966
http://5series.net/forums/e60-discussion-2/diy-change-lm1-lm2-115903/
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=260787&p=1945746#p1945746
http://bmw-diag.pl/archive/index.php?thread-893.html
http://codinge90.com/ncs-expert-basic-understanding/
http://codinge90.com/ncs-expert-how-to-modify-vo-vehicle-order/
jak kogos nie interesuje, to moze ten temat zignorowac. Ale moze tez komus sie przyda, bo czasami ciezko te informacje wygrzebac
odrazu mowie, ze to sa opcje bardziej zaawansowane, nie odpowiadam za ewentualne szkody jesli ktos chce z tego korzystac.
Aktualnie sam probuje doprowadzic swoje regulowanie swiatel do porzadku, jak ktos sie zna, to moze cos podpowie http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=16954&p=140229#p140229
bo np. w INPA widze cos takiego, jak probuje zobaczyc odczyt z czujnikow na wahaczach
sam moj modul swiatel wydaje sie byc ok, ma wlasciwy vin itd. ale ten modul LWR nie chce ze mna wspolpracowac, wiec aktualnie grzebie przez NCS-expert w ustawieniach
i staram sie je jakos ogarnac i rozgryzc co jest od czego. ncsdummy oczywiscie tez mam
na poczatek lista ustawien i tlumaczenia/opisy jakie znalazlem i zebralem
+opis z ncsdummy + moje domysly, co tak naprawde dana opcja oznacza
LEUCHTWEITENREGELUNG - MANUAL VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
aktiv
nicht_aktiv
najprawdopodobniej glowne wlaczanie/wylaczanie manualnego ustawienia, czyli dzialanie pokretla na module swiatel
LEUCHTWEITENREG_AUTOM - AUTOMATIC VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
aktiv
nicht_aktiv
LEUCHTWEITENREG_DYNAM - DYNAMIC VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
aktiv
nicht_aktiv
te dwa sa ciekawe, ale podejrzewam, ze LEUCHTWEITENREG_AUTOM to glowne 'aktywowanie' automatycznej kontroli
natomiast LEUCHTWEITENREG_DYNAM odpowiada za to, ze autopoziomowania dzialalo caly czas 'na zywo'
LWR_NEIGUNG_KONSTANTE - AUTOMATIC VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR) INCLINATION CONSTANT - Stałe pochylenie reflektorów
wert_01
wert_02
wert_03
?? jakis offset, ktory ma byc zawsze dodawany do pochylenia?? albo ustawienie pochylenia, jakie ma byc automatycznie utrzymywane?
3 dostepne wartosci, domyslnie ustawiona pierwsza, podejrzewam ze kazda kolejna to swiatla ida wyzej
- do sprawdzenia doswiadczalnie na aucie
REFERENZLAUF_LWR_KL15 - Zerowanie zasięgu świateł po zapłonie
aktiv
nicht_aktiv
z mojego testu na aucie wynika, ze ustawienie na aktiv powoduje ustawienie swiatel na max w dól po wlaczeniu
LWR_VORZEICHEN
aktiv
nicht_aktiv
vorn_aktiv (front enabled)
to mnie najbardziej zastanawia,
opis jaki znalazlem to 'Oznakowanie systemu samopoziomowania'
a ncsdummy mowi, ze to jest "VETICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR) - REGISTRATION" i nie wiem co to znaczy
u mnie po aktywowaniu swiatla zaczely jakos reagowac, ale jeszczenie do konca poprawnie, silniczek niby pracowal a swiatla sie nie ruszaly (?)
- do sprawdzenia doswiadczalnie na aucie
KENNLINIE_LWR_SENSOR_VO - FRONT HEIGHT SENSOR CHARACTERISTIC CURVE FOR AUTOMATIC VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
wert_01
wert_02
wert_03
wert_04
wert_05
KENNLINIE_LWR_SENSOR_HI - REAR HEIGHT SENSOR CHARACTERISTIC CURVE FOR AUTOMATIC VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
wert_01
wert_02
wert_03
wert_04
-te dwa wygladaja jak jakies parametry do kalibracji wychylenia przod/tyl,
byc moze gdy np. auto jest obnizane, to mozna sobie przekalibrowac czujniki (tutaj zgaduje)
DEF_LWR_SENSOR_HI - DEFAULT VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR) REAR HEIGHT SENSOR
wert_01
wert_02
wert_03
wert_04
wert_05
wert_06
-to zapewne tez do kalibracji (?) jakby mial zgadywac - wartosc 'domyslna' dla tylniego sensora, czyli kiedy auto nie jest zaladowane (?)
OFFSET_LWR - OFFSET VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
wert_01
wert_02
wert_03
wert_04
wert_05
wert_06
wert_07
wert_08
-kolejny zagadkowy offset?
POTI_LWR_INVERS - INVERTED POTENTIOMETER FOR VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)
nicht_aktiv
aktiv
tej opcji u mnie nie ma, byc moze jest w poliftach, zapewne jakies odwrocenie potencjometru, moze swiatla
wtedy chodza odwrotnie? np. w dol zamiast w gore? nie wiem...
opcji dotyczacych LWR widzialem wiecej na roznych stronach, ale podejzewam, ze czesc jest z nowszych wersji LSZ, u mnie sa tylko takie
jak ktos cos wie w temacie, to niech dopisuje
inne przydatne materialy:
opis opcji NCS http://ncs-expert.com/wp-content/uploads/2013/06/FSW_PSW.pdf
narzedzia od kolegi trandolf http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=19&t=9050
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=929966
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=158166
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=104028
kodowanie modulow
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=226966
http://5series.net/forums/e60-discussion-2/diy-change-lm1-lm2-115903/
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=260787&p=1945746#p1945746
http://bmw-diag.pl/archive/index.php?thread-893.html
http://codinge90.com/ncs-expert-basic-understanding/
http://codinge90.com/ncs-expert-how-to-modify-vo-vehicle-order/
- Bloku92
- Bywalec forum
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 mar 16, 15:07
- BMW: 330 XD
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bytom
- VIN: JH91231
Rozgryzłeś temat ? Mam podobnie, pare opcji mnie nurtuje że np. opcja LEUCHTWEITENREGELUNG która w Dummy jest tłumaczona jako "Manual Vertical Headlight Aim Control" jest włączona - a ja przez to tłumaczenie rozumiem, że jest to MANUALNA regulacja, więc jak to się ma do Automatycznego? :/ Troche to dziwne, bo pamiętam że kiedyś mogłem w Inpie wejść w właśnie wartości czujników HVAC, natomiast teraz mam podobny problem do Twojego i wyskakuje mi że jest jakby "wykodowane".
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
tez mam wciaz 'control unit uncoded' ale nie spedzalem nad tym za duzo czasu
zostawilem sprawe na stwierdzeniu ze regulacja dziala jak powinna
tzn. jak sie docisnie cały samochód to swiatla sie korygują
samo LEUCHTWEITENREGELUNG na aktiv pewnie nic nie znaczy w jednostkach z regulacją
zostawilem sprawe na stwierdzeniu ze regulacja dziala jak powinna
tzn. jak sie docisnie cały samochód to swiatla sie korygują
samo LEUCHTWEITENREGELUNG na aktiv pewnie nic nie znaczy w jednostkach z regulacją
- Bloku92
- Bywalec forum
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 mar 16, 15:07
- BMW: 330 XD
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bytom
- VIN: JH91231
Szkoda że nie udało się rozwiązać tego problemu, ale powiem szczerze że robiłem dziś test w DIS'ie i tam można zrobić test tych silniczków i normalnie DIS wskazywał obydwa w granicach 3V oba i jak ruszałem tyłem samochodu to się wartości zmieniały, więc raczej działa? Ciekawe dlaczego Inpa nie potrafi tego ogarnąć. No ale nic, zapisałem sobie stary plik więc w razie czego wróce do serii tak jak miałem wcześniej.
Póki co dziś próbowałem
- wgrać czysty plik MAN do modułu świateł ale nic to nie dało prócz pozbycia się świateł DRL
- DIS'em dodać Xenon do samochodu (tzw. retrofit) ale też bez skutku nic to nie dało prócz przywrócenie modułów LSZ oraz GM do serii
Pewnego dnia usiąde przy tym i postaram się przetestować te pare opcji w NCS'ie jak się światła będą zachowywały ale to najlepiej jakby było wieczorem bo wtedy ładnie widać.
Póki co dziś próbowałem
- wgrać czysty plik MAN do modułu świateł ale nic to nie dało prócz pozbycia się świateł DRL
- DIS'em dodać Xenon do samochodu (tzw. retrofit) ale też bez skutku nic to nie dało prócz przywrócenie modułów LSZ oraz GM do serii
Pewnego dnia usiąde przy tym i postaram się przetestować te pare opcji w NCS'ie jak się światła będą zachowywały ale to najlepiej jakby było wieczorem bo wtedy ładnie widać.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 2412 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ptu
-
- 10 Odpowiedzi
- 6614 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: RadekUK
-
- 7 Odpowiedzi
- 3874 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adaszko
-
- 0 Odpowiedzi
- 3340 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: xenon9
-
- 0 Odpowiedzi
- 632 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Proceder
-
- 4 Odpowiedzi
- 1115 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Savage