Rheingold ISTA/D ISTA/P

ODPOWIEDZ
Miłosz
Specjalista
Posty: 3182
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Rheingold ISTA/D ISTA/P

Post autor: Miłosz » 17/10/2015, 17:23

Heloł dzisiaj mając chwilę czasu ogarnąłem sobie Rheingolda , póki co sama instalacja która de facto zajmuje prawie 24 Gb , ale już odpaliłem na sucho bez żadnych błędów więc jest dobrze :D Wrzucę parę screenów

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Program lata na kablu od INPA , także niebawem mam nadzieję pobawię się ze swoją e46 :D
Ostatnio zmieniony 26/10/2015, 21:10 przez Miłosz, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój --- > lexus is 220d


Awatar użytkownika
Gixer010
Bywalec forum
Posty: 556
Rejestracja: 26/06/2014, 22:54
BMW: E46 M43TU->M52TUB25->Subaru Impreza GT TURBO
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Gadu-Gadu: 11052447
VIN: AY01889
Lokalizacja: WM *****
Kontakt:

Post autor: Gixer010 » 17/10/2015, 18:05

Jakie to ma wymagania sprzętowe? Program jest darmowy, można go zassać z netu?
Wygląda ciekawie :)

Miłosz
Specjalista
Posty: 3182
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 17/10/2015, 18:17

Nie ma wygórowanych wymagań co do sprzętu , a co do systemowych to Windows XP, Windows 7 32bit, Windows 7 64Bit, Windows 8 32bit, Windows 8 64bit. U mnie działa na Windows 10 32 bit. Ponoć dobrze jest mieć co najmniej jakiegoś dwurdzeniowego procka, do tego minimum 2gb ramu i około 200 Gb wolnego miejsca ( w przypadku rozwinięcia pakietu o ista p ). Program jest płatny i to bardzo hehe, no ale ;) Sznurki zawsze można odnaleźć w czeluściach internetu :D
Do tego trzeba uprzednio zainstalować : Net Framework 4.5.1 , Ediabas 7.3 , Java, vcredist_x86 , vs90_piaredist.
Ja mam INPA na C a na innym dysku całego rheingolda. W menadżerze trzeba jeszcze zmienić port na com9 jeśli chcemy pod k-dcan używać.
Ostatnio zmieniony 17/10/2015, 19:32 przez Miłosz, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój --- > lexus is 220d

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5481
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 17/10/2015, 18:18

Wygląda jak TIS. Może grafikę ma lepszą.

Miłosz
Specjalista
Posty: 3182
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 17/10/2015, 19:21

MARC jak dobrze pamiętam to TIS był zbiorem instrukcji , a tutaj masz pełną diagnozę auta i inne cuda. Może uda mi się zrobić też jakiś filmik poglądowy to wrzucę na yt ;)
Mój --- > lexus is 220d


Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5481
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 17/10/2015, 20:20

Tak, Tis to tylko dokumentacja

Miłosz
Specjalista
Posty: 3182
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 17/10/2015, 20:45

Dodam jeszcze, że jest to najnowsze oficjalne oprogramowanie używane w ASO bmw. Nie wiem co prawda czy w Polsce , ale na świecie na pewno :D
Mój --- > lexus is 220d

Miłosz
Specjalista
Posty: 3182
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 18/10/2015, 9:29

W obecnym temacie omawiamy program ISTA D czyli Integrated Service Technical Application - narzędzie do diagnozy , informacji technicznych podglądu parametrów , zmiany ustawień.
Za jakiś czas pojawi się temat Rheingold ISTA P czyli Integrated Service Technical Application / Programing gdzie mamy możliwość programowania kodowana indywidualizacji upgrade sterowników czyli coś jak NCS wiinkfp DIS.
Specjalnie rozdzieliłem te tematy z racji tego że bardzo łatwo można uwalić auto bawiąc się i ciskając po kolei byle co. Chciałbym zacząć od zbudowania w tym temacie bazy informacji dla forumowiczy co z czym się je. Jako że przekonany jestem iż 100% nas nie kupi odpowiedniego interfejsu do zabawy tzw icom ( koszt na popularnym portalu od 2000 zł ) i będzie używała połączenia poprzez k-dcan czyli interfejsu od INPA trzeba z głowa podchodzić do tematu. To znaczy że po podpięciu auta nie akceptujmy od razu najnowszych aktualizacji tylko sprawdzmy JAKIE JEST WYMAGANE ŁĄCZE DO JEJ ZROBIENIA ! W przypadku akceptacji wszystkiego po kdcan można się zdziwić że coś nagle zostało skasowane i nie wgrane, a wtedy zostanie nam znalezienie kogoś z icomem (chyba że dis czy winkfp podniesie). Z tym że to raczej tyczy się ISTA P , ale czytać co się ciska trzeba.

Także w tym temacie poruszamy TYLKO zagadnienia związane z ISTA D.
Mój --- > lexus is 220d

Awatar użytkownika
konrados94
Bywalec forum
Posty: 321
Rejestracja: 28/06/2014, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE
Kontakt:

Post autor: konrados94 » 18/10/2015, 15:03

jak by ktoś miał pytania apropo tego programu to jest nas już dwóch z działającym ISTA D, narazie wiedza jest uboga ale pomału ogarniemy temat. Piszcie wszystko tutaj żeby zostało dla innych.
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek

Miłosz
Specjalista
Posty: 3182
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 18/10/2015, 17:27

Konfiguracja pod interfejs k-dcan ( czyli kabel od INPA ) Trzeba pamiętać żeby była prawidłowa zainstalowana INPA z całym pakietem.
1. Ustawienia w programie - odpalamy program i na górze mamy w kwadracie logo klucza , wciskamy na to , a następnie wybieramy VCI config po lewej stronie wybieramy Ediabas default setigins (ediabas.ini) i ok. Wyłączamy program.
2. Podłączamy kabel wchodzimy w menadżera urządzeń i tam zmieniamy port na com9 oraz Latency Timer (msec) na 1. Akceptujemy i zamykamy.
3. Ustawienia pliku Ediabas.ini musi być STD:OBD oraz W [TCP] Port na 6801 - prawidłowo działająca inpa ma już te ustawienia ale warto sprawdzić.
4. Ustawienia poliku Obd.ini zmieniamy Port=Com1 na Port=Com9

Jak tak mamy ustawione to musi ruszyć :)

Pierwsze odpalenie i połączenie, odpalamy program , następnie Operations, następnie Read out vehicle data , następnie complete identification.
Także póki co to tyle :D
Mój --- > lexus is 220d


ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości