Remont N42B18 - jaki koszt?

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#1

Post autor: Spectron »

Jestem żywo zainteresowany jak przedstawia się realny koszt takiego zabiegu? B18 czy B20 to ten sam koszt więc dla szerszej grupy sie może przydać wiadomość. Pewien domownik uparł się na remont N42B18 - bo tak i nie wiem ile to może wynieść.

Czy z robotą remont głowicy + tłoki i pierscienie + rozrząd+ wymiana wału zmieści sie w 5000 zl?

I jeszcze jedno pytanie już typowo ode mnie : jaki olej do dyfru w w 318 N42B20 z manualem? Musze jakiś zalać a wiadomości na ten temat zbytnio nie ma jaki konkretnie - zasadniczo nie powinienem mieć szpery.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#2

Post autor: Palec11 »

Witam ja ostatnio interesuje się tematem remontu kapitalnego w N42B20 ubywa mi olej ... (nie wiem czy remont zrobię moi mechanicy nie mają wolnego terminu żeby zajrzeć pod maskę i ocenić co w trawie piszczy być może to pierdoła ale dopiero w listopadzie się przekonam jak znajdą czas) I tak jeden fachman wycenił mi remont kapitalny max 3000zł. Inny fachowiec wycenił mi remont kapitalny tak mniej więcej 4 tysiące zależy co tam się w środku kryje jak jest totalna lipa to nawet do 5 tysięcy dojdzie. Tak więc myślę że w 5 tysiącach remont kapitalny się zmieści ale bez rozrządu raczej.
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#3

Post autor: Spectron »

Rozrząd jest z tego najtańszy akurat bo koszt czesci to 500 zl bez vanosów.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#4

Post autor: Palec11 »

A ile według was powinien taki remont kosztować maxymalnie i minimalnie ? Bo to trochę podejrzane jak jeden mi mówi że koszty mogą nawet 5 tysięcy wynieść a inny mówi ze 3 tysiące to max ... Co myślicie ??
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#5

Post autor: Jarando »

Ja jak robiłem delikatny "remont" w byłym sedanie z N42B20, to za części u Maćka z czescidobmw.pl zapłaciłem niecałe 1100 zł wraz z przesyłką, a w skład części weszło:
- kompletny rozrząd wraz z napinaczem
- wszystkie możliwe uszczelki i oringi czujników, vacumpompy, pokrywy zaworów i miski olejowej
- uszczelniacze zaworowe
- kompletna odma z wężykami
- filtr oleju i powietrza
- jedna rura wodna z odpowietrznikami
Remont zrobił mi bardzo dobry znajomy z moją delikatną pomocą i skasował mnie za niego 300 €.
W cenie robocizny był jeszcze olej do silnika oraz kilka brakujących plastików, śrubeczek itp. pod maską.
Więc koszt takiego remonciku może być różny u różnych mechaników i w różnych krajach.
Dodam jeszcze, że po tym remonciku konsumpcja oleju z ponad 1 litra na około 500 km, spadła do praktycznie minimum, gdyż dolewałem jakieś 100-200 ml na 1000km.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#6

Post autor: Spectron »

Tak ale to jest bez ruszania dołu. Wiem, że to co piszesz to ceny są normalne i same uszczelniacze dużo załatwiają a to robi się przy okazji wymiany rozrządu.

Dodatkowo mam pytanie, może ktoś pomoże. Mam skrzynie 5 biegową w N42B20 i zastanawiam się czy jest możliwość założenia tam skrzyni 6 biegowej (manual) ? Brakuje 6 biegu szczególnie przy autostradzie bo jadąc 140 to jest 4000 obrotów - sporo...
GearMar
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 20 lis 16, 15:39
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#7

Post autor: GearMar »

Wszystko zależy moim zdaniem od kilku rzeczy, na pewno najtaniej będzie zamówić części do BMW w sklepie internetowym i włożyć samemu, wtedy oszczędzamy na robociznie. Co innego jeżeli oddajemy auto do warsztatu, tutaj już ciężko powiedzieć ile policzy mechanik za całość. Poza tym 4 tyś obrotów na autostradzie nie jest jeszcze tragicznie, gorzej pewnie z wyciem i wyciszeniem w środku, wg mnie nie opłaca się wstawiać tam skrzyni 6 biegowej.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

GearMar pisze:Wszystko zależy moim zdaniem od kilku rzeczy, na pewno najtaniej będzie zamówić części do BMW w sklepie internetowym i włożyć samemu, wtedy oszczędzamy na robociznie. Co innego jeżeli oddajemy auto do warsztatu, tutaj już ciężko powiedzieć ile policzy mechanik za całość. Poza tym 4 tyś obrotów na autostradzie nie jest jeszcze tragicznie, gorzej pewnie z wyciem i wyciszeniem w środku, wg mnie nie opłaca się wstawiać tam skrzyni 6 biegowej.
Kolega nie pytał czy się opłaca, tylko czy to możliwe... Poczytaj sobie o pisaniu postów w regulaminie, jak będziesz pisał ,,puste"posty to dostaniesz nagrodę.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”