Remont M54B25

Groszku
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 18 kwie 18, 11:03
BMW: 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
VIN: JJ57921

#1

Post autor: Groszku »

Witam, kilka miesięcy temu robiłem swapa z m43b19 na m54b25. Poza silnikiem napęd, skrzynia, wydech oraz hamulce zmienione. Wymienione filtry i zalany nowy olej. Zauważyłem, że silnik bierze bardzo dużo oleju ( przy dynamicznej jezdzie jest to około 1l na 400km) oraz mocno dymi szczególnie podczas butowania. Czytałem na temat silników m54 i znalazłem, że głównym winowajcą są pierścienie. Chciałbym doprowadzić ten silnik do dobrego stanu i myślę nad remontem. Jest ktoś kto robił coś takiego? Co trzeba wymienić? Jaki to jest koszt? Możecie polecić jakiś warsztat godny zaufania najlepiej z południowo-wschodniej Polski?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Pisz do Krzysiek669, on robił remont w m54b25.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#3

Post autor: Broder »

Obecnie mam takie cos na warsztacie, tanio i malo nie wychodzi.
Krzysiek robil po taniosci i moze sie pochwali co bylo uwalone i jak wygladalo ustawienie rozrzadu ;)
Nie mowie ze sie nie da tanio i dobrze, ale to raczej cud.
Obrazek
Akurat tutaj klient nie narzeka na koszta i to mi sie podoba, wymieniamy 90% uszczelek i czesci + regeneracja vanos + modyfikacje. Az sam musialem go troche przystopowac i zalecilem poskladanie w wiekszosci serii, a reszte modow pozniej ;)
Z podstaw na szybko co by nalezalo wymienic to

Panewki korb
Sruby korbowodow
Pierscienie
Uszczelka miski olejowej
Uszczelka glowicy
Szpilki glowicy
Uszczelka porkywy zaworow
Uszczelka pod vanos
Uszczelka termostatu
Olej + filtr
Czesci mozesz policzyc sobie sam
+ szlifiernia , wymiana uszczelniaczy, planowanie, docieranie gniazd i zaworow
+ robota mechanika (jak ktos robil/zna to podajcie ceny, ciekaw jestem wyniku i roznic z regionow)
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#4

Post autor: Krzysiek669 »

Po taniości nie polecam, ceny części można w necie ustalić, Bartek podał konkretnie co trzeba zrobić by było na tip top. Robota, tanio też nie może wyjść bo dużo pracy i czasu z tym zejdzie, a przede wszystkim trzeba doświadczonego speca.

Bartek, pochwał się jakie mody właściciel tam przewidział ? Może coś podpatrze ;-) można tu wsadzić cały dolot od b30 bez problemu ?
Groszku
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 18 kwie 18, 11:03
BMW: 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
VIN: JJ57921

#5

Post autor: Groszku »

Broder a w Twoim przypadku ile liczysz za robociznę tego?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

We Wroclawiu ceny od 2500 za podstawowa wymiane pierscieni + czesci i szlifiernia.
Moze ktos zrobi taniej bez demontazu silnika jesli maja byc tylko pierscienie.

Co do modow to standardowo kolektory wydechowe z e36, ssacy ma byc z b30 ale na przeplywce b25, eu2 + odcinka 7k
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

A ja tak z Ciekawości zapytam w 4000 można się zmieścić z porządnie zrobionym kapitalnym ? Czy raczej to jest kwota na wymianę pierścieni ? + Vanos i uszczelki ?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#8

Post autor: Broder »

Wczesniejsza lista czesci to 1500+
Szlifiernia 550-600 jesli nic innego nie wyjdzie z glowica, np prowadnice zaworowe jak bylo w mojej glowicy, mnie moja wyniosla 1100. Moze zawsze wyjsc krzywy zawor itd.
+ robocizna j/w
To juz masz ponad 4k.
Do kapitalki daleko , pomijam juz to ze kapitalka to pojecie wzgledne, kazdy bedzie mial inna definicje. Jeden uzna ze cos sie zawiera w kapitalce a inny cos pominie, dlatego ciezko okreslic dokladnie potrzebny budzet. Mozna tez zalozyc uszczelki toprana lub silikon , a mozna elringa/reinz, pierscienie noname albo goetza/mahle
W obecnie wyremontowanym silniku np wymiany wymagaja popychacze ktorych sam koszt to 800pln, nowa odma z przewodami z aso wedle zyczenia klienta itd.
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: Palec11 »

Czaje czyli w zależności co w silniku się dzieje czyli widełki mogą być dość sporę bo uj wie co wyjdzie przy rozbieraniu.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#10

Post autor: scghost »

Palec juz jakies watpliwosci co do swojego m54? :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”