Raz jest moc a raz nie ma

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Awatar użytkownika
jacek23tg
Bywalec forum
Posty: 115
Rejestracja: 16 gru 12, 8:21
BMW: E46 320 CI M54 B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: jacek23tg »

Mam problem,czsami samochód idzie ładnie,wkręca się na obroty a czasami jest słabszy z tym że w wiekszosci jest słabysz,co to może być,przepływomierz jest ok bo podmieniałem na nowy,odma,sodny lambda ok,katalizator ok(nie jest zapchany),może ktoś miał podobny problem,przypuszczam że coś będzie z elektroniką neka mnie ten problem od długiego czasu problem na benzynie jak i na gazie,nawet przejeździłem 500 km na samej benzynie z dodatkiem oczyszczacza wtrysków i nic to nie pomogło wiec ordzuciłem też wine instalacji lpg,czy zawór egr ma jakis wpływ na moc?? jedni piszą że tak drudzy że nie,spalanie też jak według mnie jest duże,miasto 13.5-15 trasa 11,model to 318 Ci M43TU,licze że ktoś mi podrzuci jakieś pomysły,dodam że jak jeździłem na benzynie nie miałem żednych błędów ale mimo tego i tak sapdki i wzrosty mocy były na gazie miałem błedy 171,141, i z tego co pamietam to jakoś 112 i 113 chyba i było to związane z dawkowanie powietrza do paliwa,moze tutaj coś jest nie tak,mam już metlik w głowie,a i czyściłem też przepustnice,proszę was o pomoc a bym nie musiał sie niepotrzebnie wykosztowywać,pozdrawiam
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#2

Post autor: Młody90 »

Moze czujnik walka rozrzadu? Nie zawsze pokazuje blad na kompie
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#3

Post autor: Miłosz »

Guma przepływomierza szczelna ? Czy ma jakieś dziurki ?
Pod kolektorem ssącym kiedyś pękł mi wężyk też w m43 i podobne objawy miałem.
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
jacek23tg
Bywalec forum
Posty: 115
Rejestracja: 16 gru 12, 8:21
BMW: E46 320 CI M54 B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#4

Post autor: jacek23tg »

guma przepływomierza szczelna,sprawdze jeszcze ten wężyk pod kolektorem,jeżeli to nie bedzie to bede musiał znaleźc jakiegoś konkretnego fachowca ale mam wrażenie że właśnie jest tu problem z dawkowaniem powietrza do paliwa,a co do lewego powietrza to raczej ciągle by mi obroty falowały nie powiem bo czasami jest takie zjawisko ale rzadko
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#5

Post autor: Miłosz »

Jak się auto zachowuje zaraz po odpaleniu oraz na niedogrzanym silniku ? Czy ten spadek jest jak temperatura już złapie pion ? Kiedyś pół auta zmieniłem a okazało się że to sonda lambda była walnięta. Auto nie jechało , jak wciskałem gaz do dechy to miałem wrażenie że ktoś mnie trzyma za tylny zderzak , nie chciało w ogole jechać. Paliło o wiele więcej. Z tym że w moim przypadku było to m43 w e36.
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
jacek23tg
Bywalec forum
Posty: 115
Rejestracja: 16 gru 12, 8:21
BMW: E46 320 CI M54 B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#6

Post autor: jacek23tg »

sondy są obie ok bo już 2 gości mi sprawdzało a na zimnym silniku jest tak samo jak na ciepłym z tym że może wówczas obroty z biegu na bieg jałowy zachowują sie tak że opadają do około 400 potem się normuje a na ciepłym już praktycznie tego nie ma
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#7

Post autor: Miłosz »

Jeśli na pb kuleje to na lpg tez bedzie kulać. Błędy z inpy ? Poproś kogoś o interpretacje. Zrób zrzuty z odczytów live data to na pewno ktoś coś więcej Ci podsunie. EGR jak najbardziej może takie cuda wywoływać. W astrze 3 1.6 benz też zaślepiałem egra bo auto paliło jak smok i też nie jechało
Mój --- > lexus is 220d
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#8

Post autor: WKRENTEK77 »

Dziś przy okazji pucowania wnętrza auta zajżałem do czujnika poł wałka rozrządu bo co jakis czas wywalało mi błąd i tak jak u Ciebie raz miał moc a niekiedy muł jak cholera wykręciłem czujnik i okazało się że cały jest zasyfiony takim nagarem więc delikatnie potraktowałem go papierkiem zamontowałem i nie wiem czy to tylko moje subiektywne odczucie ale zapierniczal jak trzeba i z trzema osobami zobaczę jak sprawa będzie się rozwijać bo może to był winowajca zobaczę z czasem.
Awatar użytkownika
jacek23tg
Bywalec forum
Posty: 115
Rejestracja: 16 gru 12, 8:21
BMW: E46 320 CI M54 B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#9

Post autor: jacek23tg »

wyjme go w poniedziałek i zobacze dzieki za podpowiedzi:)
Awatar użytkownika
jacek23tg
Bywalec forum
Posty: 115
Rejestracja: 16 gru 12, 8:21
BMW: E46 320 CI M54 B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#10

Post autor: jacek23tg »

wymieniłem czujnik położenia wałka rozrzadu jednak nie okazał się on przyczyną,więc szukam dalej chyba że macie moze jeszcze jakieś pomysły...
Napisz odpowiedź

Wróć do „Ogólne”