Pytanie o sprzęgło samonastawne (SAC)

damiang

#1

Post autor: damiang »

Witam, trochę wstępu :-) Przymierzam się do rozwiązania problemu z biegami, otóż bardzo trudno wrzucić jest jakikolwiek bieg na zimnym silniku. Na rozgrzanym jest o niebo lepiej ale to jeszcze nie to. Wg. mnie nie wysprzęgla do końca, zmiana biegów podczas jazdy to kicha, szarpie, stuka coś z tyłu (bolączka chyba każdego E46) ale na szczęście nic nie zgrzyta. Rok temu wymieniane było kompletne sprzęgło bez dwumasu (fabryczny, duże zużycie) wraz z olejem w skrzyni. Przez pewien czas była bajka, a potem niestety coraz gorzej. Podejrzewam, że coś źle złożyli mechanicy. Ostatnio wymieniałem wysprzęglik + nowy płyn + odpowietrzanie ale zero poprawy. Przy ruszaniu pedał bierze na samej górze, szarpie podczas zmiany 1-2 (nie da się płynnie tego zrobić), a przy jeździe żeby np. doprowadzić do wysprzęglenia wystarczy wcisnąć pedał kilka mm góra centymetr.

Udało mi się kupić używany dwumas w bardzo dobrym stanie za śmieszne pieniądze wraz z dociskiem i postanowiłem zrobić samemu remont sprzęgła ale mam problem z dociskiem. Dla treningu chciałem sobie złożyć na „stole” wszystko żeby potem nie mieć problemu pod samochodem. Docisk mam cofnięty (sprężyny ściśnięte), tarcza nowa i po złożeniu obwód docisku który ma przylegać do koła zamachowego odstaje około 5mm. Wiem, że trzeba naprężyć słoneczko aby docisk „doszedł” ale dochodzi na tyle, że wraz odstaje jakieś 2,5mm od dwumasu. Pytanie jest czy tak ma być i resztę śrubami mam dociągnąć czy docisk jest zwalony? Czytałem gdzieś, że jeżeli docisk sam nie dojdzie do dwumasu to będzie szarpał itd.

Proszę o jakieś porady, pozdrawiam.

Poniżej fotka ile odstaje docisk bez naprężenia słoneczka:
Obrazek
JeszRodzynek
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 17, 19:09
BMW: E46 323Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc

#2

Post autor: JeszRodzynek »

Jeżeli masz wszystko na wierzchu to kup nowa dwumase dedykowana do twojego silnika i nie dziaduj.
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#3

Post autor: hackunek »

pewny nie jestem, ale chyba tak powinno byc. Trzeba śrubami skręcić i bedzie git
pawelgl
Bywalec forum
Posty: 97
Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Okolice Kozienic

#4

Post autor: pawelgl »

Docisk jest " wyciśniety" przed montażem trzeba go cofnąć następnie on sam się ułoży tak jak powinien. Jeśli kupujemy nowy docisk jest on fabrycznie zablonowany na zero i po dokeceniu odblokowujemy.
Zapraszam do tematu mojego BMW : http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=20557
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”