Pytanie o sprzęgło samonastawne (SAC)
Witam, trochę wstępu Przymierzam się do rozwiązania problemu z biegami, otóż bardzo trudno wrzucić jest jakikolwiek bieg na zimnym silniku. Na rozgrzanym jest o niebo lepiej ale to jeszcze nie to. Wg. mnie nie wysprzęgla do końca, zmiana biegów podczas jazdy to kicha, szarpie, stuka coś z tyłu (bolączka chyba każdego E46) ale na szczęście nic nie zgrzyta. Rok temu wymieniane było kompletne sprzęgło bez dwumasu (fabryczny, duże zużycie) wraz z olejem w skrzyni. Przez pewien czas była bajka, a potem niestety coraz gorzej. Podejrzewam, że coś źle złożyli mechanicy. Ostatnio wymieniałem wysprzęglik + nowy płyn + odpowietrzanie ale zero poprawy. Przy ruszaniu pedał bierze na samej górze, szarpie podczas zmiany 1-2 (nie da się płynnie tego zrobić), a przy jeździe żeby np. doprowadzić do wysprzęglenia wystarczy wcisnąć pedał kilka mm góra centymetr.
Udało mi się kupić używany dwumas w bardzo dobrym stanie za śmieszne pieniądze wraz z dociskiem i postanowiłem zrobić samemu remont sprzęgła ale mam problem z dociskiem. Dla treningu chciałem sobie złożyć na „stole” wszystko żeby potem nie mieć problemu pod samochodem. Docisk mam cofnięty (sprężyny ściśnięte), tarcza nowa i po złożeniu obwód docisku który ma przylegać do koła zamachowego odstaje około 5mm. Wiem, że trzeba naprężyć słoneczko aby docisk „doszedł” ale dochodzi na tyle, że wraz odstaje jakieś 2,5mm od dwumasu. Pytanie jest czy tak ma być i resztę śrubami mam dociągnąć czy docisk jest zwalony? Czytałem gdzieś, że jeżeli docisk sam nie dojdzie do dwumasu to będzie szarpał itd.
Proszę o jakieś porady, pozdrawiam.
Poniżej fotka ile odstaje docisk bez naprężenia słoneczka:
Udało mi się kupić używany dwumas w bardzo dobrym stanie za śmieszne pieniądze wraz z dociskiem i postanowiłem zrobić samemu remont sprzęgła ale mam problem z dociskiem. Dla treningu chciałem sobie złożyć na „stole” wszystko żeby potem nie mieć problemu pod samochodem. Docisk mam cofnięty (sprężyny ściśnięte), tarcza nowa i po złożeniu obwód docisku który ma przylegać do koła zamachowego odstaje około 5mm. Wiem, że trzeba naprężyć słoneczko aby docisk „doszedł” ale dochodzi na tyle, że wraz odstaje jakieś 2,5mm od dwumasu. Pytanie jest czy tak ma być i resztę śrubami mam dociągnąć czy docisk jest zwalony? Czytałem gdzieś, że jeżeli docisk sam nie dojdzie do dwumasu to będzie szarpał itd.
Proszę o jakieś porady, pozdrawiam.
Poniżej fotka ile odstaje docisk bez naprężenia słoneczka:
-
- Bywalec forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 10 paź 17, 19:09
- BMW: E46 323Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Zamosc
Jeżeli masz wszystko na wierzchu to kup nowa dwumase dedykowana do twojego silnika i nie dziaduj.
-
- Bywalec forum
- Posty: 97
- Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
- BMW: 323Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Okolice Kozienic
Docisk jest " wyciśniety" przed montażem trzeba go cofnąć następnie on sam się ułoży tak jak powinien. Jeśli kupujemy nowy docisk jest on fabrycznie zablonowany na zero i po dokeceniu odblokowujemy.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1400 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 3 Odpowiedzi
- 1647 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kab
-
- 5 Odpowiedzi
- 1643 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jwiligal
-
- 26 Odpowiedzi
- 7019 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lukasz3k
-
- 0 Odpowiedzi
- 1063 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tomek122
-
- 3 Odpowiedzi
- 1304 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 11 Odpowiedzi
- 2565 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 1 Odpowiedzi
- 1429 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 5 Odpowiedzi
- 7315 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 0 Odpowiedzi
- 1199 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: oliee0