Przymykanie EGR przy pomocy RHEINGOLD w KAŻDYM BMW - poradnik

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#1

Post autor: haxigi »

Cześć.

Jakiś czas temu rozkminiałem sposoby na przymykanie EGR w BMW e46. Z racji, że nie chciałem instalować VM i XP bo mam W7, to pomyślałem że może inpa to ogarnia. Fakt, ogarnia, ale chwilowo. Po rozłączeniu się z kompem, auto wraca do poprzednich ustawień.
No to w ruch poszedł RHEINGOLD.
W nim można trwale przymknąć lub otworzyć EGR, ale no... różnice są jedynie kosmetyczne. Z resztą sprawdźcie sobie sami. W silnikach M47N można zrobić closeup na maxymalnie +40, a w innych silnikach trzeba to wybadać, ale i nawet wartości bliskie 90 wchodzą (stare e46, e46 z silnikiem 3.0 i chyba e39).

Zapraszam do tutoriala krok po kroku jak co wyklikać i na końcu efekt różnych ustawień:

[youtube]P6bIj4XJnHk[/youtube]


[youtube]YxbxWYtxmbA[/youtube]



SKĄD WZIĄC RHEINGOLD?

Ja używam starej wersji, po angielsku, ale znalazłem dla Was torrenta z najnowszą wersją, która obsługuje również serie F i G (jest coś takiego?)

Szczegóły macie w zdjęciu na chomiku moim:
http://chomikuj.pl/haxigi/BMW/Rheingold+3.56.21+Standalone+ISTA-P+3.59.0.600+torrent
Ostatnio zmieniony 9 wrz 16, 14:28 przez haxigi, łącznie zmieniany 1 raz.
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#2

Post autor: Miłosz »

Widziałem ten temat na sporcie, pewnie Twój ;) Wg mnie ograniczanie EGR'a to nie robota. Albo go wywalić w cholerę , albo zostawić takiego jaki jest. Drobny przykład , u mnie wywaliłem egra programowo ( winolsem) ale co się okazuje , delikatnie EGR się otworzył sam i puszczał cały syf. Także wg mnie najlepsza opcja zakup mpps (ok 70 zł) + pw do Trandolfa z odczytaną mapą ( Trandolf zł :P ) i mamy problem EGR'a całkowicie rozwiązany.
Mój --- > lexus is 220d
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#3

Post autor: haxigi »

No ja problem EGR mam tak jak na ostatnim filmiku i ostatnim przykładzie zrobiony. Wyciągnąłem wężyk, tłoczek EGR w ogóle się nie przemieszcza, auto nie daje żadnego check engine error, od dołu zbiera się dużo lepiej, delikatniej się gasi i zapala.
Dla mnie bomba :D

BTW - no i na sporcie to mój temat, ale tamto forum to jakieś wymarłe i niekomunikatywne :D
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Co masz na myśli że delikatniej gasi i zapala? Przecież to niema żadnego wpływu na zapłon on i off ...
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#5

Post autor: haxigi »

Dobrodziej_1983 pisze:Co masz na myśli że delikatniej gasi i zapala? Przecież to niema żadnego wpływu na zapłon on i off ...
Ilekroć mam ten wężyk wpięty to przy gaszeniu buda telepie, a jak wypnę wężyk to gaszenie jest delikatne. Tak samo zapłon. Z wężykiem jest zarzut, bez wężyka prawie wcale.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

Moze jak ciagle dostaje spaliny to w momencie gaszenia większa dawka paliwa bardziej szarpie silnikiem.

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#7

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Przecież więcej powietrza trafia do silnika jak egr jest właśnie wyłączony. . Też miałem u siebie ograniczony w ista+ o 80% i nie miało to absolutnie żadnego wpływu na rozruch i gaszenie. Ani teoretycznie ani praktycznie niema to wpływu.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#8

Post autor: haxigi »

Dobrodziej_1983 pisze:Przecież więcej powietrza trafia do silnika jak egr jest właśnie wyłączony. . Też miałem u siebie ograniczony w ista+ o 80% i nie miało to absolutnie żadnego wpływu na rozruch i gaszenie. Ani teoretycznie ani praktycznie niema to wpływu.
No to się zgadza. EGR OFF -> więcej powietrza -> mniej paliwa
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#9

Post autor: Dobrodziej_1983 »

... nie będę się sprzeczał.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#10

Post autor: Młody90 »

ten Rheingold to najlepiej jaka wersje wybrac ? jakas konkretna czy najnowsza ? roznia sie czyms ;) ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”