Przelew zbiorniku wyrownawczym

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#1

Post autor: pixma »

Witam. Jak wyczytalem tutaj w zbiorniczku na biegu jalowym powinien byc staly przelew. Z ciekawosci sprawdzilem u mnie na zimnym silniku i go brak. Tryska tylko jak z fontanny jak sie przegaazuje. Z 2 mc temu wymieniany mialem zbiorniczek i plyn bo pekl ten wskaznik do mierzenia poziomu. Auto nie grzeje sie. Ogrzewanie dziala plynu nie ubywa tylko czasami jak zimny silnik to przez chwile po uruchomieniu takie przelewanie bulgotanie slychac z okolicy nawiewu. Cos jest zle ze przelewu nie ma ?? Tylko male kropelki leca. Czy jezdzic dalej.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Może układ jest zapowietrzony.
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#3

Post autor: pixma »

Ogrzewanie wtedy by dzialalo i nie grzalby sie ? Przed wymiana zbiorniczka przelew byl. W jaki sposob najprosciej sprawdzic czy zapowietrzony ? I odpowietrzyc ? A moze samo sie odpowietrzy ? Mechanik mi to wymienial nie umialby odpowietrzyc.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Trudno powiedzieć co potrafi Twój mechanik :crazy: do odpowietrzania unieś przód, wtedy jest łatwiej, ogrzewanie na max a nawiew na min oczywiście.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#5

Post autor: pixma »

maniek21112 pisze:Trudno powiedzieć co potrafi Twój mechanik :crazy: do odpowietrzania unieś przód, wtedy jest łatwiej, ogrzewanie na max a nawiew na min oczywiście.
Czyli ogarne to sam ? Daloby rade tak lopatologicznie wyjasnic co po czym ? Rozgrzewam auto przod na wzniesieni i co dalej ? Odkrecam lekko ten zaworek przy korku wlewu plynu ? I czekam az plyn zacznie leciec i juz ? Plyn na max mam sprawdzalem na zimnym silniku. No bo korku wlewu chyba nie wykrecam bo goracy plyn jak i te weze od zbiornika dwa co ida strasznie cieple sie robia ale tak pewnie powinno byc?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Zaczynasz odpowietrzanie na zimnym silniku, odkręcone odpowietrzniki i korek też, dolewasz płynu żeby był stan i uzupełniasz w razie potrzebny, jak zacznie wypływać odpowietrznikiem to zakręcasz go, pamiętaj żeby nawiew był na min a temperatura na max i przód auta uniesiony, czekasz oczywiście do otwarcia termostatu. Można przyspieszyć i robić na zakręconym korku, dodając gazu, ale po ostygnięciu pewnie będziesz musiał uzupełnić płyn.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#7

Post autor: pixma »

Super dzieki. Czyli odpalam silnik wykrecam korek zbiorniczka i odkrecam odpowietrzniki (wyjmuje je czy tylko luzuje zeby wycieknac mogl plyn?) ustawiam grzanie jak napisales i jak zacznie wyplywac odpowietrznikami to zakrecam korek a potem dokrecam odpowietrzniki tak ? Czy zakrecam odpowietrznik z ktorego cieknie plyn a na koncu korek ?
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#8

Post autor: Dzidek90 »

maniek21112 pisze:Trudno powiedzieć co potrafi Twój mechanik :crazy: do odpowietrzania unieś przód, wtedy jest łatwiej, ogrzewanie na max a nawiew na min oczywiście.
Unieść przód? :ROFL:
Co to za mongolska teoria? A może trzeba koła zrzucić żeby przód był odciazony?
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

:no: wietnamska :O:
pixma pisze:Super dzieki. Czyli odpalam silnik wykrecam korek zbiorniczka i odkrecam odpowietrzniki (wyjmuje je czy tylko luzuje zeby wycieknac mogl plyn?) ustawiam grzanie jak napisales i jak zacznie wyplywac odpowietrznikami to zakrecam korek a potem dokrecam odpowietrzniki tak ? Czy zakrecam odpowietrznik z ktorego cieknie plyn a na koncu korek ?
Luzujesz odpowietrzniki, jak zacznie wypływać, którymś z odpowietrzników to go zakręcasz (nie wiem ile jest ich u Ciebie), korek zostaw w spokoju do momentu otwarcia termostatu albo zabryzgania silnika, co nastąpi pierwsze :wink: jak będzie Ci się spieszyć to możesz zakręcić go wcześniej i podnosić obroty (z otwartym byłaby powódź pod maską), opisałem to wcześniej jakie masz możliwości a wiem to od wietnamskiego mędrca, oczywiście fana BMW :supcio:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#10

Post autor: pixma »

maniek21112 pisze::no: wietnamska :O:
pixma pisze:Super dzieki. Czyli odpalam silnik wykrecam korek zbiorniczka i odkrecam odpowietrzniki (wyjmuje je czy tylko luzuje zeby wycieknac mogl plyn?) ustawiam grzanie jak napisales i jak zacznie wyplywac odpowietrznikami to zakrecam korek a potem dokrecam odpowietrzniki tak ? Czy zakrecam odpowietrznik z ktorego cieknie plyn a na koncu korek ?
Luzujesz odpowietrzniki, jak zacznie wypływać, którymś z odpowietrzników to go zakręcasz (nie wiem ile jest ich u Ciebie), korek zostaw w spokoju do momentu otwarcia termostatu albo zabryzgania silnika, co nastąpi pierwsze :wink: jak będzie Ci się spieszyć to możesz zakręcić go wcześniej i podnosić obroty (z otwartym byłaby powódź pod maską), opisałem to wcześniej jakie masz możliwości a wiem to od wietnamskiego mędrca, oczywiście fana BMW :supcio:
Podjalem probe i nie udalo sie u mnie jak odkrece korek sam to ok wszystko. Ok plyn nie wylewa sie ale jak do tego jeszcze odkrece Odpowietrzniki to plyn podnosi sie i opada zaczyna babelkowac i wylewa sie. Wiec nie moge zrobic jak mi napisales...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”