PRZEKŁADKA SKRZYNI AUTOMAT<MANUAL

marvel6
Posty: 1
Rejestracja: 9 sie 17, 13:10
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#1

Post autor: marvel6 »

Czesc, postanowiłem przełozyć skrzynie w swoim bmw e 46 204 KM z automatu na manual, skrzynie auomatyczna remontowąłem juz dwa razy oraz dwa razy ją całkowicie wymieniłem na temat automatu w e 46 nie chce juz nic słyszeć teraz znowu klękła i postanowiłem ją wypieprzyć na stałe, znalazłem juz dawce ale ma on slinik 3.0 d 184 KM ze skrzynia 5 stopniową ale w znakomitej cenie z rozbitym przodem ;/ moje pytanie brzmi czy skrzynia ze 184 KM podejdzie do 204 KM ? co z przełożeniami i ograniczeniami mocy ?

Pozdrawiam.
Jesli ktoś ma manualną skrzynie od e 46 204 KM to prosze o kontakt priv
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: Samniewiemkto »

Nie wiem jak ty jeździsz, że 4 razy skrzynie zajechales, ale z normalną jazda to raczej nie ma nic wspólnego. Przekładka z automatu na manual to bardzo kosztowna operacja. Tu nie tylko trzeba przełożyć skrzynie z osprzętem, przeprogramowac itd. Trzeba do listy doliczyć sprzęgło z dwumasą i wiele różnych elementów. Może wejdzie któryś specjalista i Ci to dokładnie rozpisze co i jak. Sam zaraz po zakupie e46 rozwazalem swap skrzyni (w moim przypadku na manual 6b z 330i >02.2003)i wyszło mnie to absurdalnie drogo, więc nawet już do tematu nId wracałem.
Jeśli tak szybko zużywasz tego automata, to po swapie zaczniesz wymieniać sprzęgło i dwumase...
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

To zapewne ropniak 3.0 i automaty srednio wytrzymywaly ten moment obrotyowy
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#4

Post autor: Analogowy13 »

Napewno różnią się zbiorniczki wyrównawcze jeszcze ale czy chłodnica to nie wiem ...
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

Palec11 pisze: To zapewne ropniak 3.0 i automaty srednio wytrzymywaly ten moment obrotyowy
Dlaczego średnio wytrzymywały ?

Skrzynia jest przystosowana do seryjnej mocy auta.
Co innego gdy ktoś zrobi re-map, wtedy żywotność skrzyni bardzo maleje, na ile, nie sądzę aby ktoś był w stanie odpowiedzieć na to pytanie.

Jak przy wszystkim najważniejsze jest systematyczne serwisowanie. Oleje, przeglądy i wtedy problemy przynajmniej teoretycznie ograniczysz do minimum.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#6

Post autor: Palec11 »

MARC pisze:
Palec11 pisze: To zapewne ropniak 3.0 i automaty srednio wytrzymywaly ten moment obrotyowy
Dlaczego średnio wytrzymywały ?

Skrzynia jest przystosowana do seryjnej mocy auta.
Co innego gdy ktoś zrobi re-map, wtedy żywotność skrzyni bardzo maleje, na ile, nie sądzę aby ktoś był w stanie odpowiedzieć na to pytanie.

Jak przy wszystkim najważniejsze jest systematyczne serwisowanie. Oleje, przeglądy i wtedy problemy przynajmniej teoretycznie ograniczysz do minimum.

Ja bazuje na tym co ludzie w internecie pisza.W 3.0 ropniakach byly skrzynie gm ktore nie wytrxymywaly tej mocy i byly bardzo awaryjne ... Sam mam skrzynie gm w moim 2.0 i tego sie obawialem ale jak doczytalem to przy moim 143 km nie mam sie czego bac. Oczywiscie bazuje na tym co ludzie w necie pisali.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

Automaty były produkowane w tych latach przez GM oraz ZF.
GM faktycznie bardziej awaryjny, natomiast bez tragedii.
W internecie jest wiele faktów i mitów. Wiadomo że ten który trafił na wadliwą sztukę będzie negował, odwrotnie do osoby która zakupiła i jest zadowolona.
Reguły nie ma, ja podtrzymam swoje poprzednie zdanie. Chodź pamiętajmy, że zawsze zdarzają się wyjątki.

Wracając do tematu.
Sama skrzynia to za mało, nie pamiętam już jak było w E46 czy wraz ze zmianą o której mowa nie trzeba zmienić wału ??
Pedał sprzęgła, wysprzęglik, przewody, kodowanie, czujnik biegu wstecznego itp...
Wbrew pozorom roboty i zabawy trochę jest.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#8

Post autor: Jarando »

Aj tam.
Pamiętacie mój swap skrzyni na manuala.
Wcale nie wychodzi tak dużo pracy a i kosztowo też nie powinno być tragedii.
Domniemam że taki kompletny swap w Polsce wyjdzie taniej niż kompleksowy remont automatycznej skrzyni biegów.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”