PRZEKŁADKA SKRZYNI AUTOMAT<MANUAL

marvel6
Posty: 1
Rejestracja: 09/08/2017, 13:10
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Kontaktowanie:

PRZEKŁADKA SKRZYNI AUTOMAT<MANUAL

Postautor: marvel6 » 09/08/2017, 13:12

Czesc, postanowiłem przełozyć skrzynie w swoim bmw e 46 204 KM z automatu na manual, skrzynie auomatyczna remontowąłem juz dwa razy oraz dwa razy ją całkowicie wymieniłem na temat automatu w e 46 nie chce juz nic słyszeć teraz znowu klękła i postanowiłem ją wypieprzyć na stałe, znalazłem juz dawce ale ma on slinik 3.0 d 184 KM ze skrzynia 5 stopniową ale w znakomitej cenie z rozbitym przodem ;/ moje pytanie brzmi czy skrzynia ze 184 KM podejdzie do 204 KM ? co z przełożeniami i ograniczeniami mocy ?

Pozdrawiam.
Jesli ktoś ma manualną skrzynie od e 46 204 KM to prosze o kontakt priv


Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Użytkownik
Posty: 648
Rejestracja: 29/03/2016, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
Kontaktowanie:

Postautor: Samniewiemkto » 10/08/2017, 16:30

Nie wiem jak ty jeździsz, że 4 razy skrzynie zajechales, ale z normalną jazda to raczej nie ma nic wspólnego. Przekładka z automatu na manual to bardzo kosztowna operacja. Tu nie tylko trzeba przełożyć skrzynie z osprzętem, przeprogramowac itd. Trzeba do listy doliczyć sprzęgło z dwumasą i wiele różnych elementów. Może wejdzie któryś specjalista i Ci to dokładnie rozpisze co i jak. Sam zaraz po zakupie e46 rozwazalem swap skrzyni (w moim przypadku na manual 6b z 330i >02.2003)i wyszło mnie to absurdalnie drogo, więc nawet już do tematu nId wracałem.
Jeśli tak szybko zużywasz tego automata, to po swapie zaczniesz wymieniać sprzęgło i dwumase...
Obrazek

Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1003
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Kontaktowanie:

Postautor: Palec11 » 10/08/2017, 17:17

To zapewne ropniak 3.0 i automaty srednio wytrzymywaly ten moment obrotyowy

Analogowy13
Użytkownik
Posty: 68
Rejestracja: 04/09/2016, 13:47
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka
Kontaktowanie:

Postautor: Analogowy13 » 10/08/2017, 20:06

Napewno różnią się zbiorniczki wyrównawcze jeszcze ale czy chłodnica to nie wiem ...
" W życiu piękne są chwile i tyle ... "

Obrazek

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5044
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontaktowanie:

Postautor: MARC » 10/08/2017, 20:44

Palec11 pisze:Source of the post To zapewne ropniak 3.0 i automaty srednio wytrzymywaly ten moment obrotyowy

Dlaczego średnio wytrzymywały ?

Skrzynia jest przystosowana do seryjnej mocy auta.
Co innego gdy ktoś zrobi re-map, wtedy żywotność skrzyni bardzo maleje, na ile, nie sądzę aby ktoś był w stanie odpowiedzieć na to pytanie.

Jak przy wszystkim najważniejsze jest systematyczne serwisowanie. Oleje, przeglądy i wtedy problemy przynajmniej teoretycznie ograniczysz do minimum.


Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1003
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Kontaktowanie:

Postautor: Palec11 » 10/08/2017, 21:25

MARC pisze:
Palec11 pisze:Source of the post To zapewne ropniak 3.0 i automaty srednio wytrzymywaly ten moment obrotyowy

Dlaczego średnio wytrzymywały ?

Skrzynia jest przystosowana do seryjnej mocy auta.
Co innego gdy ktoś zrobi re-map, wtedy żywotność skrzyni bardzo maleje, na ile, nie sądzę aby ktoś był w stanie odpowiedzieć na to pytanie.

Jak przy wszystkim najważniejsze jest systematyczne serwisowanie. Oleje, przeglądy i wtedy problemy przynajmniej teoretycznie ograniczysz do minimum.



Ja bazuje na tym co ludzie w internecie pisza.W 3.0 ropniakach byly skrzynie gm ktore nie wytrxymywaly tej mocy i byly bardzo awaryjne ... Sam mam skrzynie gm w moim 2.0 i tego sie obawialem ale jak doczytalem to przy moim 143 km nie mam sie czego bac. Oczywiscie bazuje na tym co ludzie w necie pisali.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5044
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontaktowanie:

Postautor: MARC » 10/08/2017, 21:34

Automaty były produkowane w tych latach przez GM oraz ZF.
GM faktycznie bardziej awaryjny, natomiast bez tragedii.
W internecie jest wiele faktów i mitów. Wiadomo że ten który trafił na wadliwą sztukę będzie negował, odwrotnie do osoby która zakupiła i jest zadowolona.
Reguły nie ma, ja podtrzymam swoje poprzednie zdanie. Chodź pamiętajmy, że zawsze zdarzają się wyjątki.

Wracając do tematu.
Sama skrzynia to za mało, nie pamiętam już jak było w E46 czy wraz ze zmianą o której mowa nie trzeba zmienić wału ??
Pedał sprzęgła, wysprzęglik, przewody, kodowanie, czujnik biegu wstecznego itp...
Wbrew pozorom roboty i zabawy trochę jest.

Awatar użytkownika
Jarando
Przyjaciel forum
Posty: 1375
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E46 320Ci--->330Ci
Rok produkcji: 2006
Państwo: Irlandia/Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ballyclough/Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
VIN: PM21714
Kontaktowanie:

Postautor: Jarando » 12/08/2017, 23:31

Aj tam.
Pamiętacie mój swap skrzyni na manuala.
Wcale nie wychodzi tak dużo pracy a i kosztowo też nie powinno być tragedii.
Domniemam że taki kompletny swap w Polsce wyjdzie taniej niż kompleksowy remont automatycznej skrzyni biegów.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!



Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości