Proszę o ocenę e46 - dzięki ;)!

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Orel
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 5 cze 18, 14:33
BMW: Bedzie e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#1

Post autor: Orel »

itam,

Jestem nowy na forum i chciałbym was prosić o ocenę 4 aut. Ogólnie szukam BMW e46 w przedziale do 11 tys. Szukam 318d lub 320d ( sedan lub compact - liczy sie stan ). Za wszystkie porady i spostrzeżenia będę wam bardzo wdzięczny ponieważ napewno zobaczycie więcej niż ja . Sa one dość oddalone od siebie wiec chciałbym sie skupić na 1 góra 2

1. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-ID6z4A6u.html
2. https://www.olx.pl/oferta/bmw-seria-3-zadbana-ekonomiczna-i-dynamiczna-compact-diesel-CID5-IDuDU7P.html
3. https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-compact-CID5-IDugdeb.html
4. https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-CID5-IDunH8W.html



Pozdrawiam serdecznie ;)!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Niewiele sprzedawcy piszą o swoich autach, zdjęcia bez szału, ale to z reguły zwiastun niezłego auta. Żaden egzemplarz nie wybija się w którąś stronę, jak będziesz konkretniej zainteresowany to załatw vin.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1679
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#3

Post autor: Szczurson »

Ogólnie compacty są tańsze, więc w tej cenie możesz znaleźć potencjalnie coś w lepszym stanie. Tak czy siak przy zakupie diesla musisz brać poprawkę na to, że auto pewnie będzie miało nastukane sporo kilometrów, a czy to pompa czy wtryski czy turbo może wymagać roboty. Warto by wziąć do oglądania auta kogoś z komputerem, kto nie tylko odczyta ewentualne błędy, ale także zna się na odczytach parametrów pracy (live data).

Co do samych linków, to tak jak Maniek pisał. Niewiele można z nich wynieść, jeśli któryś egzemplarz bardziej Cię interesuje, to załatw numer VIN, to będzie można się coś wypowiedzieć więcej.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

koniecznie musi byc diesel?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Jeszcze rzuciłem okiem na komputerze i sedan z pierwszego linka ma nerki z r6 lub wersji lifestyle, czyli całe w chromie a powinny być wewnątrz czarne. Natomiast compact z trzeciego linka ma całkiem niezłe wyposażenie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Orel
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 5 cze 18, 14:33
BMW: Bedzie e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#6

Post autor: Orel »

Dziekuje za odpowiedzi ;). Diesel dlatego ze po rozmowie ze znajomym który ma e90 2.0 150 i miał z tym silnikiem duże problemy - 3k na naprawdę pieca uznaliśmy ze benzyny sa bardziej awaryjne ( to samo zdanie ma mechanik Arek z bdg, który specjalizuje sie w BMW - ze BMW to tylko diesel teraz ) bo oprócz dwumasy, turbo i wtrysków wszystko inne w piecu jest ok.. wiadomo, ze zależy tez od tego jak ktoś wcześniej dbał

Ogólnie bardziej podobają mi sie e46 przed liftowe w sedanie , ale niestety odpadają przez pompę vp44 ;(
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1679
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#7

Post autor: Szczurson »

To trzeba było doczytać jak jest w E46. Tutaj benzyniaki (poza serią N) są ogólnie chyba trwalsze od diesli (tych dwulitrowych).
Weź coś z M43 pod maską, może mocą nie powala, ale to dobry silnik. Do tego takie auto będzie tańsze w zakupie niż R6 (chociaż w tych pieniądzach też znajdziesz jakieś M52TUB20). Ja swoją kupiłem za 10 tyś. Trochę już w nią włożyłem, ale cały czas jeździ i jestem zadowolony.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#8

Post autor: yampik »

Orel pisze: 5 cze 18, 20:56 Dziekuje za odpowiedzi ;). Diesel dlatego ze po rozmowie ze znajomym który ma e90 2.0 150 i miał z tym silnikiem duże problemy - 3k na naprawdę pieca uznaliśmy ze benzyny sa bardziej awaryjne ( to samo zdanie ma mechanik Arek z bdg, który specjalizuje sie w BMW - ze BMW to tylko diesel teraz ) bo oprócz dwumasy, turbo i wtrysków wszystko inne w piecu jest ok.. wiadomo, ze zależy tez od tego jak ktoś wcześniej dbał

Ogólnie bardziej podobają mi sie e46 przed liftowe w sedanie , ale niestety odpadają przez pompę vp44 ;(
bez obrazy ale pora zmienić mechanika :)
kolega miał 4garowego valvetronica...
nikt Ci 2.0 143koni w e46 nie poleca :)

m54 są ok tylko czasem pijają olej, m52 git.
m47n (2.0d 150koni) ogólnie nie jest zły, najczęstsze awarie to turbinki :) + czasem wał ;p
m47 2.0d 136 koni - tam jeszcze pompa vp zdychała ;]

najlepszym wyborem z dieselków jest m57 3.0d 184 konie :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

yampik pisze: 5 cze 18, 21:47 m47n (2.0d 150koni) ogólnie nie jest zły, najczęstsze awarie to turbinki :) + czasem wał ;p
m47 2.0d 136 koni - tam jeszcze pompa vp zdychała ;]

najlepszym wyborem z dieselków jest m57 3.0d 184 konie :)
Wały to pękają w m47 a najlepszym wyborem jest m57n 204 km, nawet spalić potrafi mniej od m57, więc ja już r6 w kopciuchu to m57n. Kolejny plus to praktycznie bezproblemowe wyjęcie wtryskiwaczy a nie z reguły walka jak w m57.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#10

Post autor: yampik »

maniek21112 pisze: 5 cze 18, 22:21
yampik pisze: 5 cze 18, 21:47 m47n (2.0d 150koni) ogólnie nie jest zły, najczęstsze awarie to turbinki :) + czasem wał ;p
m47 2.0d 136 koni - tam jeszcze pompa vp zdychała ;]

najlepszym wyborem z dieselków jest m57 3.0d 184 konie :)
Wały to pękają w m47 a najlepszym wyborem jest m57n 204 km, nawet spalić potrafi mniej od m57, więc ja już r6 w kopciuchu to m57n. Kolejny plus to praktycznie bezproblemowe wyjęcie wtryskiwaczy a nie z reguły walka jak w m57.
natomiast m57n ma klapki w kolektorze których m57 jest "jeszcze" pozbawiony :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”