Prośba o zdiagnozowanie wykresów INPA.

qwert1221
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 14 mar 17, 11:45
BMW: 318i 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#1

Post autor: qwert1221 »

Witam poniżej zamieszczam screeny analogów 1 2 3 i rough. W przypadku analogów, raczej wiem co jest nie tak, ale możecie napisać swoje spostrzeżenia. Jeśli chodzi zaś o ROUGH to już nie jestem pewny co może być powodem rozbieżności na cylindrze nr4. Proszę o jakieś sugestię. Mam wizytę u mechanika w sobotę, ale chciałbym zaczerpnąć wiedzy również od Was. Dzięki ! :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
qwert1221
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 14 mar 17, 11:45
BMW: 318i 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#2

Post autor: qwert1221 »

nikt nic?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Rozgrzej auto i wtedy nagraj film podczas jazdy z gazem w podłodze na 3 biegu (każda zakładka przez powiedzmy 5s) a później na wolnych obrotach, teraz nie ma co oceniać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
qwert1221
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 14 mar 17, 11:45
BMW: 318i 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#4

Post autor: qwert1221 »

ok. dziś tak zrobię.
qwert1221
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 14 mar 17, 11:45
BMW: 318i 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#5

Post autor: qwert1221 »

byłem się przejechać na podłączonym kablu, wrzucam filmiki jakie nakręciłem podczas jazdy. Niestety nie jest to jazda na wciśniętym pedale gazu do końca, bo warunki nie pozwalały. Jest to normalna jazda, rozpędzenie do 120 i utrzymywanie tej prędkości. Możecie opisać wasze spostrzeżenia?
1. pierwszy filmik, 10 pierwszych sekund jest na pedale gazu do dechy na trójce - 7 sekunda air mass znacznie wybiega ponad widełki, jest to przy 5000 obrotów (czy tak powinno być, że dostaje tyle powietrza ?) zresztą z tego co zauważyłem to "air mass" zawsze wybiega poza widełki przy dodawaniu gazu, czy tak powinno być czy może przepływka szwankuje?
2. niepokoi mnie ten wykres cylindrów, strasznie nie równy (nie wiem czym to może być spowodowane)
3. "pulse duty factor" jest zawsze poza widełkami, przyczyna?
4. "load mg/as/zyl" j.w.

filmik 1 rozpędzenie do 120km/h i utrzymywanie prędkośći, pierwsze 10 sekund to biegi III i gaz do dechy.
filmik 2gi to jazda "na luzie"
filmik 3ci jest na postoju, po jezdzie.

Proszę o jakiekolwiek nasuwające się uwagi, czy coś jest nie tak. Ja się komletnie nie znam, jedynie widzę że coś jest poza widełkami, ale może tak być musi...

1 - https://youtu.be/z96FxiZkOZk
2 - https://youtu.be/Erlit-ZDkkg
3 - https://youtu.be/zsNQGSkcYIc
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Szkoda Twojego nagrywania jak nie dajesz gazu do dechy, dodatkowo szkoda, że tak szybko zmieniłeś zakładkę na pierwszym nagraniu. Wartości poza zakresem, o których pisałeś to norma i jest wszystko ok. Jeżeli chodzi o 4 cylinder to masz jakieś drgania/wibracje? Coś w ogóle dzieje się czy tylko sprawdzasz? Jakieś błędy?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
qwert1221
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 14 mar 17, 11:45
BMW: 318i 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#7

Post autor: qwert1221 »

maniek21112 pisze: Jeżeli chodzi o 4 cylinder to masz jakieś drgania/wibracje? Coś w ogóle dzieje się czy tylko sprawdzasz? Jakieś błędy?
dokładnie tak, miewam drgania przy ruszaniu (raz na 20 "ruszań"), ALE TYLKO NA ZIMNYM - muszę wtedy od nowa wcisnąć sprzęgło i albo dodać więcej gazu albo go lekko przegazować na wciśniętym sprzęgle.

Miałem błąd mieszkanki 171, ale wymieniłem sonde przed kata i póki co błędu nie ma, ale drgania i tak doświadczyłem. Czytałem że może być to jakiś problem z łącznikiem elastycznym wału. Ale to faktycznie może mieć związek z tym cylindrem.

P.S świece też wymieniłem na nowe NGK.

wtryskiwacz?
cewka?

lać jakiś środek do czyszczenia?

na zagranicznym forum http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1097010 znalazłem podobny temat, koleś pisał na końcu że pomógł mu preparat "BG 44K Fuel System Cleaner" ktoś o nim słyszał?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

To nie są drgania przypadkiem z układu przeniesienia napędu? Objaw pasuje do sprzęgła. Jak nie ma drgań to wartość na 4 cylindrze jest mniejsza?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
qwert1221
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 14 mar 17, 11:45
BMW: 318i 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#9

Post autor: qwert1221 »

możliwe że te drgania spowodowane są układem przeniesienia napędu... ale nie wykluczone że to przez nieodpowienią mieszankę. Ponieważ występuje to tylko na zimnym silniku i tylko przy ruszaniu.

wartość na cyl. 4 zawsze jest na ok. połowę
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Tak jak pisałem, obstawiam sprzęgło, pewnie jak je delikatnie przypalisz to objaw ustępuje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”