Prośba o ocene e46 sedan.

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#61

Post autor: maniek21112 »

kszyhu pisze:To nie są ludzie siedzący w BMW, ale robote wykonują dość sumiennie. Widać, że jadą wedlug schematu. Z drugiej strony co wy byscie chcieli?
kszyhu pisze:szukał niedociagnięc, pomierzył lakier, opony, sprawdził zawieszenie na szarpakach, pomierzył szpary, takie moim zdaniem najistotniejsze sprawy ogolne
Ja osobiście nic, bo jakieś tam pojęcie o bmw mam, ale osoba, która chce kupić dany model raczej liczy na trochę więcej niż to co może ocenić amator przy pomocy diagnosty z spk za 50-100,- :roll:
kszyhu pisze:Chcecie specjalistów od danej marki, isc do ASO.
Tu jeżeli chodzi o bmw (innych marek nie znam :lol: ) to polemizowałbym, kiedyś dowiedziałem się, że wg nich jak diesel e46 ma zakrzywiony wydech w dół to nie ma dpf a jak ma wyprostowany to ma dpf :crazy:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Mały01

#62

Post autor: Mały01 »

Jak pytałem o xenony i spryski których brak w aucie a w opisie są, to powiedział że się pomylił jak pisał opis :) a zderzak przedni że niby taki był oryg.

No ale tak to jest że większość kupuje oczami i pewno jakiś napalony małolat ją łyknie i będzie zadowolony. A przy bmw trzeba być szczególnie bardzo ostrożnym. Niestety ale dla wielu ludzi najważniejsze jest pierwsze wrażenie wizualne-bo kto by kupił brudne auto, nawet jeżeli silnik i wszystkie podzespoły byłyby w idealnym stanie? Chociaż są też tacy co chcieliby kupić auto kilkunastoletnie w stanie salonowym po cenie złomu. Wiadomo auta mają swoje lata i nie ma co szukać salonówki bo takich nie ma, ale za niektóre trupy i kłamstwa w ogłoszeniu co niektórzy ludzie wystawiają to powinno się zamykać. Niestety bardzo dużo ludzie nie umie oglądać samochodu przed zakupem ( oczywiście nikt nie ma być w tym profesionalistą) ale jak widzę jak niektórzy oglądają samochody czy motocykle przed kupnem to... życzę każdemu takich klientów :) Nie wspominając już o bajeczkach sprzedających że wszystko cacy nic nie puka nie stuka, stan igła, ale gwarancja kończy się po wyjechaniu z posesji:)
kszyhu
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 28 paź 17, 12:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wlkp

#63

Post autor: kszyhu »

kszyhu pisze:To nie są ludzie siedzący w BMW, ale robote wykonują dość sumiennie. Widać, że jadą wedlug schematu. Z drugiej strony co wy byscie chcieli?
kszyhu pisze:szukał niedociagnięc, pomierzył lakier, opony, sprawdził zawieszenie na szarpakach, pomierzył szpary, takie moim zdaniem najistotniejsze sprawy ogolne
maniek21112 pisze:ja osobiście nic, bo jakieś tam pojęcie o bmw mam, ale osoba, która chce kupić dany model raczej liczy na trochę więcej niż to co może ocenić amator przy pomocy diagnosty z spk za 50-100,- :roll:
Ty w ogóle czytasz co ty piszesz?
A czy my rozmawiamy o tym co kto potrafi czy o tym co jest w stanie zrobić na odległość? Jesli masz np powyzej 300-400km w jedna "mańke" a zapewnienia sprzedawcy, opis ogloszenia, zdjecia cie nie satysfakcjonują to jakik cudem bedziesz pewien co do stanu podwozia/podłogi/wycieków, stanu lakieru/pomiaru grubosci powłoki, stanu zawieszenia. Kto ci to zrobi za 50pln? Zadaj sobie pytanie czy tobie by sie chciało korzystać ze swojego czasu, sprzętu, robienia protokołu z glupimi zdjeciami wszystkich baboli ktorych nie widać w ogłoszeniu.
Aa koles ktory.mi sprawdzał musiał dojechac 50km w jedną strone i jeszcze brał fakture z skp za mozliwosc skorzystania z ich pomocy
kszyhu pisze:Chcecie specjalistów od danej marki, isc do ASO.
maniek21112 pisze:tu jeżeli chodzi o bmw (innych marek nie znam :lol: ) to polemizowałbym, kiedyś dowiedziałem się, że wg nich jak diesel e46 ma zakrzywiony wydech w dół to nie ma dpf a jak ma wyprostowany to ma dpf :crazy
Pamietaj, że ta firma dziala na terenie calej polski, kto inny moze sprawdzac nq dolnym slasku a kto inny w pomorskim.
Tak, że nie ma co generalizować i oceniać ogółu po 1 przypadku jak to maja zwyczaj robić Polak polakowi.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#64

Post autor: maniek21112 »

kszyhu pisze:Ty w ogóle czytasz co ty piszesz?
Z reguły czytam, nawet dwa razy zanim kliknę "Wyślij".
kszyhu pisze:A czy my rozmawiamy o tym co kto potrafi czy o tym co jest w stanie zrobić na odległość? Jesli masz np powyzej 300-400km w jedna "mańke" a zapewnienia sprzedawcy, opis ogloszenia, zdjecia cie nie satysfakcjonują to jakik cudem bedziesz pewien co do stanu podwozia/podłogi/wycieków, stanu lakieru/pomiaru grubosci powłoki, stanu zawieszenia. Kto ci to zrobi za 50pln? Zadaj sobie pytanie czy tobie by sie chciało korzystać ze swojego czasu, sprzętu, robienia protokołu z glupimi zdjeciami wszystkich baboli ktorych nie widać w ogłoszeniu.
Nie zdecydowałbym się jechać nawet 50km jak sprzedawca nie jest w stanie rzeczowo odpowiedzieć na konkretne pytania bądź robi to ogólnikowo, wtedy wiadomo, że coś ukrywa. Może dla Ciebie takie sprawdzenie jest satysfakcjonujące, ale dla mnie to góra 50% i nie byłbym pewien czy auto jest warte zakupu, więc tak czy siak może wyjść wyjazd na darmo a takie sprawdzenie jak się domyślam też chyba 50,- nie kosztuje. Fakt, że może i to pozwala odrzucić największy gruz, ale to powinno się wykonać po ocenie ogłoszenia oraz rozmowie ze sprzedającym. Jeżeli by korzystać z usług takich firm przy każdym egzemplarzu, który budzi spore wątpliwości (czyli na 95% zostanie odrzucony) to zamiast na e46 budżet wystarczyłby na golfa 4. Zmierzam do tego, że takie oględziny nie dają pełnego poglądu na stan auta, więc dla mnie osobiście nic by one nie znaczyły. Dlatego mimo straty czasu bardziej "opłaca" się wybrać samemu na sprawdzenie auta i skorzystać z pomocy uprzejmego pana na skp, który powie praktycznie to samo co wynajęty "specjalista" a skasuje zdecydowanie mniej.
kszyhu pisze:Chcecie specjalistów od danej marki, isc do ASO.
maniek21112 pisze:tu jeżeli chodzi o bmw (innych marek nie znam :lol: ) to polemizowałbym, kiedyś dowiedziałem się, że wg nich jak diesel e46 ma zakrzywiony wydech w dół to nie ma dpf a jak ma wyprostowany to ma dpf :crazy
kszyhu pisze:Pamietaj, że ta firma dziala na terenie calej polski, kto inny moze sprawdzac nq dolnym slasku a kto inny w pomorskim.
Tak, że nie ma co generalizować i oceniać ogółu po 1 przypadku jak to maja zwyczaj robić Polak polakowi.
Skoro większość uważa aso za wyrocznię to powinni trzymać fason, szczególnie, że stawki za swoją pracę mają też z fasonem. Przypadków niekompetencji diagnostów aso jest dużo dużo więcej, polecam się przejechać tam z "głupim" błędem złego składu mieszaki a gwarantuję, że będą sugerować wymianę sond, które oczywiście są dobre..problem w tym, że taki test mocno uszczupli portfel a problemu nie rozwiąże. Ale masz rację pewnie niektórzy przykładają się do swojej pracy, z tym, że to niektórzy to wg mnie za mało.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#65

Post autor: kosteg »

Nie bijcie piany bo to zdaje się mieć znikomą wartość dodaną.

Moim zdaniem całość wygląda następująco:
- sam na podstawie zdjęć i samej treści ogłoszenia a także po wstępnej rozmowie ze sprzedającym jesteś w stanie skreślić sporo aut - to wstępna selekcja
- dalej kwestia "unikalności potrzeb" - jeśli szukasz czegoś popularnego to jesteś w staine wybrać 3-4 szt w okolicy i samemu raz w ich stronę pojechać - jeśli nie czujesz się na siłach samemu oceniać auto to bierzesz kogoś ze sobą - na miejscu zawsze na skp (ale nie polecaną przez sprzedającego a jakąś wygooglaną wcześniej)
- jeśli sztuk mało i spory rozstrzał po kraju (albo i za granicami) warto rozważyć pomoc firmy typu bimmer-check - mając dostęp do historii serwisowej i baz ogłoszeń w sieci są w stanie nawet zdalnie zweryfikować więcej niż wiele innych osób będących wspomagaczami kupującego - wówczas zależnie od upodobań albo zlecenie im weryfikacji konkretnej sztuki albo już dojazd do tej pozycji samemu. I zawsze tylko w wyspecjalizowanych w marce czy też koncernie firmach - nie da się znać na wszystkich markach na raz

Przy jakimkolwiek zakupie auta i tak nic nie zastąpi zdrowego rozsądku, nienapalania się i chłodnego podejścia do tematu. A ilekolwiek auto by nie kosztowało (w granicach rozsądku) to i tak warto wydać 500pln i słabej sztuki nie kupić, niż wydać potem wielokrotność tej kwoty na próby doprowadzenia do stanu jakotakiego
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#66

Post autor: maniek21112 »

To nie bicie piany tylko fakty, wiele osób bezwzględnie ufa opinii takiemu raportowi autotesto albo aso, a nawet tam nie zawsze pracują ludzie, którzy mają pojęcie o marce/danym modelu. Oni w aso to w ogóle nie pamiętaliby jak wygląda e46 gdyby nie akcja serwisowa na poduszki.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#67

Post autor: kosteg »

Ale to jest wspólny mianownik ogromnej ilości pracowników związanych z motorycacją. Od ASO, przez serwisy blacharskie, elektryków po serwisy klimatyzacji. Nie ma dziedziny w której jesteś wstanie powiedzieć, że w "serwisie to Ci dobrze zrobią". Zawsze jest to kwestia konkretnego punktu a (bardzo niestety) nawet konkretnego pracownika (słyszałem wielokrotnie, że w zakładzie x to szukaj wacka - on Ci to zrobi bo inni to lipa). Generalnie ASO bardzo często mają wywalone na dobre serwisowanie - przerobiłem już serwisy VAGa, mazdy i koreańców. Nigdzie nie było to warte uwagi (a ze względu na gwarancje było to zawsze konieczne). Teraz serwisuję seata i zawsze weryfikuję czy aby wymienili to za co zapłaciłem. A w takim raporcie (nawet najmniej dokładnym) patrzysz na te "złe" znalezione kwestie i dalej samemu je oceniasz - czy z czymś takim auto chcesz kupować czy też nie.
Obrazek
Mały01

#68

Post autor: Mały01 »

Witam, niestety ze względu na niespodziewane wydatki nie było mnie tu kilka dni i poszukiwania samochodu były również zawieszone. Jeśli chodzi o zakup auta to myślę o założeniu nowego tematu, ze względu na nowe wymagania co do niego :) Oraz to że będę mógł coś zakupić dopiero za jakiś miesiac, no chyba że znajdzie się coś konkretnego to jestem w stanie pożyczyć kasę :)
kszyhu
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 28 paź 17, 12:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wlkp

#69

Post autor: kszyhu »

maniek21112 pisze: 12 mar 18, 11:16 To nie bicie piany tylko fakty, wiele osób bezwzględnie ufa opinii takiemu raportowi autotesto albo aso, a nawet tam nie zawsze pracują ludzie, którzy mają pojęcie o marce/danym modelu. Oni w aso to w ogóle nie pamiętaliby jak wygląda e46 gdyby nie akcja serwisowa na poduszki.
Zrozum, ze nie wszyscy to fani marki, "znafcy". Którzy na odległość widzą 3 warstwy lakieru, a po dzwieku z telefonu potrafią wywnioskować "uszczelka pod głowico". Ty znasz bolaczki danego modelu bo w nim siedzisz. Zwykly Janusz, lub po prostu zdroworozsadkowy kupujący, woli wydać 400 na ekspertyze jakiejs firmy, niz jak to opisales samemu wierzyć na slowo sprzedawcy, że podloga zdrowa, brak wyciekow, sucho jak pieprz, lakier ori, nigdy nie lakierowany, nic nie puka stuka, jedzie rowno, opony zdrowe a nie slicki, bledów na blacie brak, szyby ori, baboli brak, zawieszenie przeszł sciezke diagbostyczną.

Ale niee, po co... Lepi jechać 400km w jedną strone, stracic caly dzien, zeby okazalo sie że okazja to nie okazja... Bo cos sie nie zgadza, z ceny zejsc nie da rady, lepiej, wrocic do domu ze straconym hajsem i czasem.
Z dwojga zlego lepiej zapłacić za taką ekspertyze i wolną sobote spędzic z rodziną.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#70

Post autor: maniek21112 »

Widzę, że nie ogarniasz do czego zmierzam..nie chodzi o to żeby nie robić "ekspertyzy" tylko poprosić o pomoc kogoś kto zna daną markę/model i tyle, mamy XXI wiek, jest internet i praktycznie w każdym województwie znajdzie się przynajmniej jedna osoba z forum, która powie dużo więcej, za czas skasuje przykładowo połowę a info o aucie będzie dużo więcej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”