Strona 1 z 1

Problem z ustawieniem zbieżności pomocy!

: 8 lis 18, 17:19
autor: Andzik13
Witam kupiłem bmw e46 330i z Niemiec z uszkodzonym wahaczem z tylu (pęknięty). Wahacz zakupiłem drugi używany od diesla 3.0 niby takie same... zmieniłem wahacz wymieniłem cały zestaw tulejek z tylu 23 szt. I mam problem z ustawieniem zbieżności na tym wlasnie kole na którym był pęknięty wahacz... a mianowicie brakuje mi jakies 2 stopnie na zbieżności ale juz na wahaczu (3 śruby) skończył sie zakres regulacji a koło dalej wystaje poza budę... podczas wymieniana tulejek wszystko było sprawdzane czy nic nie jest pęknięte czy zagięte wyglądało na normalne... czy jest taka możliwość ze te gniazdo na tulejkę wahacza od siły uderzenia mogło sie przesunąć czy moze cos innego bo juz byłem u 3 rożnych mechaników i 3 razy na zbieżności i nikt nie wie co moze byc przyczyna... jakies pomysły?

Problem z ustawieniem zbieżności pomocy!

: 8 lis 18, 19:22
autor: Flaczek
Jak 23 tulejki? Jest 17 tulejek + 2 poduchy stabilizatora.

Niby wahacz był ten sam, jak niby? Sprawdzałeś czy był ten sam? Być może troszkę się różnił, nie wiem jak jest z tymi wahaczami, ale pewnie każda wersja nadwozia ma inne,, to już musisz sprawdzić na realoem.com
Jaki konkretnie wymieniłeś?
Wahacz od tak nie pęka, koło musiało zaliczyć krawężnik, może jakaś inna część wahacza się wygięła.

Problem z ustawieniem zbieżności pomocy!

: 8 lis 18, 23:56
autor: Andzik13
23 tulejki w tym 3 na most, kupiłem od 3 litrowego diesla zapewniał mnie ze sie nie różni i na realoem niby te same numery ma wachacz co benzyna... w koło podobno wjechał mu ktoś pod domem na ulicy... jak myslisz jest możliwie ze próg mogl sie przesunąć na mocowaniu wahacza ? Koło wyglada za budę i gołym okiem widac ze odchodzi w lewa strone a na fasolkach brak regulacji juz... ma ktoś jakis pomysł gdzie z tym podjechać blacharz czy moze ktoś pomierzy, juz sam nie wiem co mam robic niwe opony mi juz zjadło bo tak sie bujam od mechanika do mechanika

Problem z ustawieniem zbieżności pomocy!

: 9 lis 18, 1:06
autor: Flaczek
Andzik13 pisze: 8 lis 18, 23:56 23 tulejki w tym 3 na most, kupiłem od 3 litrowego diesla zapewniał mnie ze sie nie różni i na realoem niby te same numery ma wachacz co benzyna... w koło podobno wjechał mu ktoś pod domem na ulicy... jak myslisz jest możliwie ze próg mogl sie przesunąć na mocowaniu wahacza ? Koło wyglada za budę i gołym okiem widac ze odchodzi w lewa strone a na fasolkach brak regulacji juz... ma ktoś jakis pomysł gdzie z tym podjechać blacharz czy moze ktoś pomierzy, juz sam nie wiem co mam robic niwe opony mi juz zjadło bo tak sie bujam od mechanika do mechanika
I jak po wymianie tego wszystkiego? Jakie odczucia? Chodzi mi o te 23 rzeczy.

Który konkretnie wahacz wymieniłeś? Bo są 3 :D Jak wymieniłeś jeden, a 2 zostawiłeś to jest opcja, że się skrzywił, skoro przy uderzeniu jeden wahacz pękł to nie było to lekkie uderzenie, więc skoro pękł to z łatwością mogło coś się wygiąć.

Problem z ustawieniem zbieżności pomocy!

: 9 lis 18, 10:00
autor: Andzik13
Tulejki zakupiłem oczywiście poliuretan i szczerze jestem zadowolony czy bardxiej twardo tego nie powiem za mało jeździłem poza tym mam usportowionej zawieszenie :) ale cichutko w zawieszeniu nic nie stuka nic nie puka, co do wahacza wymieniłem ten główny gruby z Piasta tylko a tamte dobrze obejrzałem i nie ma śladu żadnej farby zeby odskoczyła od zgięcia czy cos w tym stylu juz sam nie wiem co mam robic czy wymieniać wszystko po kolei z lewej strony i pchać sie w koszta... poza tym napisałem wyżej ze normalnie wahacz pracuje na regulacji ale na maksa do budy juz jest regulacja a koło wraz odchylone ponad 2 stopnie na zewnątrz ...

Problem z ustawieniem zbieżności pomocy!

: 9 lis 18, 10:20
autor: maniek21112
Trzeba zrobić pomiar punktów mocowań, dostało tylko zawieszenie czy blacha też? Chodzi o błotnik.

Problem z ustawieniem zbieżności pomocy!

: 9 lis 18, 10:23
autor: Palec11
Trzeba speca od geometrii auta moim zdaniem mało kto umie to ustawić poprawnie.Kolega mój był w 5 zakładach i nikt mu poprawnie geometrii nie potrafił ustawic dopiero gdzieś na lasery pojechał do jakiegoś kumatego gościa i przestało mu auto ściągać. To tak w nawiasie. A napewno wqchacz został poprawnie zamontowany ? Nie wiem czy to pomoce ale gdzieś czytałem chyba na tym forum że gosc miał źle wachacz założony tył na przód czy coś takiego i też jeździł ustawial i nic nie dało rady ogarnąć i sam wypatrzyl że wachacz źle założony nie mam tekstu źródłowego bo nie pamiętam gdzie to czytałem. Ale może warto w tym kierunku popatrzeć.

Problem z ustawieniem zbieżności pomocy!

: 9 lis 18, 11:59
autor: Andzik13
Błotnik jest tylko zarysowane wszystko przyjęło koło... czytałem ten temat o tym ze złe zamontowane było i odrazu poleciałem do siebie sprawdzic i jest dobrze... kto moze mi zrobić pomiar punktów mocowań albo gdzie znajdzie wartości?

©2024 phpBB SEO by Inveo