Problem z tylnymi lampami.

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
zarzyk
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 17, 11:58
BMW: E46 320D 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: zarzyk »

Witajcie.
Przekopałem kilkanaście tematów, posprawdzałem wszystko i nie wiem co dalej.
Od zakupu auto miało problem ze światłami.
Powymieniałem cale oświetlenie na oryginalne ale problemy nadal są.
Ostatnio dowiedziałem się, że ktoś założył klapę prawdopodobnie po lifcie i flexem wyciął otwory w niej na przedliftową listwe oświetlenia tablicy...
Niby nic nadzwyczajnego ale:

Co jakiś czas zapala mi się komunikat o braku jakiejś żarówki... i to losowo. Czasami lewy tył i lewy przód. Gaśnie potem tylko lewy przód. Przeważnie lewa strona. Nie miałem plusa na wtyczce do oświetlenia tablicy i pożyczyłem go z wiązki z prawej strony. prawdopodobnie z prawej tylnej pozycji.

ale i bez tego jest choinka z tyłu. Dołożyłem ledy bo i tak nic to nie zmiania a listwa idzie pod nóż niedługo bo była złamana a doraźnie musiałem mieć światła z tyłu na przegląd.

Nie ogarniam świateł z tyłu. jak by ktoś sprawdził jak się świecą bo nie rozumiem ich. Jest żarówka od pozycji oraz pozycja ze stopem. Teraz się zacznie.
Lewa świeci tak, że obie pozycje sie świeca ale jak wcisnę stop to pozycja (jednowłóknowa) zapala sie mocniej...
Prawa lampa odwrotnie.
pozycja z prawej świeci sie ok (jedno-włóknowa) zaś z dwoma włóknami świeci się masakrycznie mocno jak by był stop wciśniety. przy hamowaniu pozycja zapala się mocniej a ta dwu włóknowa pali sie tak jak sie paliła bardzo mocno.

Jeszcze mam pytanie co do pomiarów. Jak bym nie mierzył to miernik pokazuje mi 2,65V tam gdzie świeci się żarówka słabiej, nie ważne czy to pojedyncza czy podwójna. tam gdzie jest światło mocne to jest ponad 12V. Wina wkładów czy jakiegoś modułu co sprawdza oświetlenie? Może ktoś kiedyś zrobił gdzieś zwarcie i tak wyszło.

Czy był by ktos w stanie wskazać mi w prawym boku kabel (kolory) do podświetlania rejestracji? nie będę "zabierał prądu" z prawej pozycji tylko puszcze wcześniej nowy przewód bo już mam przepchnięty przez klapę i gumkę do środka. Masy raczej są ok. Bo wszędzie jest przejście jak sprawdzałem miernikiem. mogę poprawić styk bo widziałem że wszystkie schodzą się w jedno miejsce. Tylko czy to pomoże?

https://www.youtube.com/watch?v=EfWFG80t3dA&feature=youtu.be
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

Z lewej świeci prawidłowo. Z prawej masz odwrotnie wsadzona żarówkę 21/4W.

Światła działają tak że wewnętrzne żarówki 21/4W świecą słabszym włóknem jako pozycja a mocniejsze włókno jest nieużywane. Zewnętrzne żarówki świecą na około 18% wypełnienia impulsu jako postojowe, a po wciśnięciu hamulca świecą stopem na około 95% wypełnienia czyli praktycznie maksymalna mocą.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
zarzyk
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 17, 11:58
BMW: E46 320D 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#3

Post autor: zarzyk »

oo i już fachowa odpowiedź. Ale jak to odwrotnie wsadzona PY żarówka ma bolce tak ala po skosie i nie da się ego inaczej wsadzić. Chyba, że żarówka jakiejść dziwnej firmy i może mieć różne długości dolnych styków. i nie ten co potrzeba się przytyka. Troche dziwne rozwiązanie, że jakiś moduł podaje troche napięcia a potem resztę. Ale trzeba się przyzwyczaić :) zrobić porządek i cieszyć się autem :) Idę zerknąć jak to wygląda :)

P.S

przednia lampa i kostka do niej jakiś łeb na zipa złapał... ja nie wiem czy nie idzie kupić auta bez domowych patentów?... ale ogarniemy wszystko :)
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

Bolce bolcami, jak ktoś chce to wsadzi odwrotnie. Pewnie jest żarówka 21/5w która ma bolce na przeciwko siebie, jedynie na innej wysokości. Prawidłowa żarówka 21/4w ma bolce na różnej wysokości i dodatkowo przestawione o pewien zauważalny kąt.

Światłami i zaroweczkami aucie steruje LCM, zależnie od informacji jakie otrzymuje z zewnątrz zapala, gasi, rozjaśnia bądź ściemnia jakaś konkretna żarówkę. Nawet sam włącznik nie włącza świateł tylko przesyła informacje o swoim położeniu, a LCM decyduje co i w jaki sposób włączyć.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
zarzyk
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 17, 11:58
BMW: E46 320D 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#5

Post autor: zarzyk »

a cały LCM pewnie w ECU auta? Czyli jak ktoś kiedyś coś uwalił np jakieś zwarcie czy coś to mógł uszkodzić LCM? jest to możliwe? ogarnąłem tył tak jak powinien być. teraz tylko plus od podświetlania rejestracji znaleźć by nie brać z pozycji i może błędy pogasną.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”