Problem z hamowaniem 318i

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1507
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Problem z hamowaniem 318i

Post autor: Palec11 » 18/11/2017, 17:44

Mam pewien problem z hamowaniem w moim aucie ostanio zauważyłem że w końcowej fazie hamowania hamulec robi się twardy i muszę użyć dużo siły żeby do hamować ...

I nie bardzo wiem jak to zinterpretować czy to serwo czy może pompa Vacum. Ktoś ma jakieś pomysły w czym może być problem i jak zdiagnozować Vacum pompe i serwo ? (płyn hamulcowy nie ucieka)


Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1032
Rejestracja: 03/10/2014, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Post autor: Broder » 18/11/2017, 18:57

Odlacz przewod podcisnienia od serwa, zatkaj i zobacz jak mocno zasysa. Jesli chce wciagnac Palca :ROFL: to pompa raczej sprawna, a pada serwo, ale obstawiam raczej wakupompe
Obrazek

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1507
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 19/11/2017, 0:25

Broder pisze:Odlacz przewod podcisnienia od serwa, zatkaj i zobacz jak mocno zasysa. Jesli chce wciagnac Palca :ROFL: to pompa raczej sprawna, a pada serwo, ale obstawiam raczej wakupompe

Chodzi Ci o ten przewód co idzie z Vacum pompy do serwa tak ? Jeśli go odepnę i na odpalonym silniku zasysa powietrze mocno to znaczy że Vacum pompa sprawna ? I raczej to serwo padło ?

A może to być coś bezpośrednio przy hamulcach lub dawno nie wymieniany płyn hamulcowy ??

Mechanika mam dopiero za 2 tygodnie dostępnego i chciał bym jakoś zdiagnozować usterkę bo jeśli to Vacum pompa to myślę że dam radę sam to wymienić jak coś przy hamulcach lub serwo to nawet nie tykam tego i czekam na mechanika ale mimo wszystko chciał bym to jakoś zdiagnozować.

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1032
Rejestracja: 03/10/2014, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Post autor: Broder » 19/11/2017, 8:49

Dokladnie ten przewod.
Najlepiej byloby sprawdzic wakumetrem, ale nie jestem pewny jakie powinno byc podcisnienie w valvotronie. M54 ma ok ~0,7bar podcisnienia na jalowych
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1892
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 19/11/2017, 9:21

Sprawdź za pomocą jakiejś dłuższej trytytki, czy w serwie nie masz czasem oleju.
Wsadź tą trytytke jak najgłębiej, przez otwór w który wchodzi rurka z vacupompy.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!


Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1507
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 19/11/2017, 9:57

Jak dziś będzie chwila to spróbuje to sprawdzić. Z tego co wiem to jakaś membrana jest w serwie nie uszkodzę tego tryttką ?

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1892
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 19/11/2017, 10:07

Trytytką tego nie uszkodzisz.
Co innego jak pchał byś tam jakiś ostry drut lub coś podobnego.
Wygnij ją na samym końcu, aby lepiej się wprowadzała do środka.
BTW nie zauważyłeś jakiegoś większego ubytku oleju w silniku?
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1507
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 19/11/2017, 10:30

No miziałem pompe ostatnio i sucha była na kolektorze też sucho jak zaglądałem (było by czuć olej i w kabinie jak by się rozszczelniła pompa) A olej sprawdzę ale jak jakoś 3 tygodnie temu sprawdzałem to tyle ile nalałem tyle jest cały czas oleju.

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1032
Rejestracja: 03/10/2014, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Post autor: Broder » 19/11/2017, 11:54

zapewne chodzi o to czy pompa vacuum nie rzyga olejem do serwa, sprawdz tez pod tym katem (w pompie na wyjsciu jest zawor jednokierunkowy). Z tego co pamietam to u mnie wlasnie byl taki problem jak kupilem touringa, ale wtedy oddalem to kolezce do zrobienia i na dobra sprawe nie pamietam czy to bylo serwo czy wlasnie vacuum
Obrazek

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1507
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 19/11/2017, 12:26

Nie mam tyrytytek ani nic wmiarę długiego poza drutami w domu ... A nie wystarczy patyczek do uszu ? Wsadził bym w rurkę która idzie do serwa i powinno zostawić ślady oleju jeśli Vacum puszcza co ?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości