Problem obroty/ korekty paliwa/vanos?/ sonda M54B22 + LPG

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#1

Post autor: Crim »

Przekopałem już trochę internetów ale... nie mam już siły do tego auta.

Mam kilka problemów z silnikiem za równo na PB jak i LPG tak samo.

1. Głównie najbardziej denerwuje a nawet(przepraszam) wku**** mnie to że hmm silnik wpada w lekkie wibracje które przenoszą się na wydech, osłony pod silnikiem i całą karoserię. https://www.youtube.com/watch?v=6mun59nilYM
Nie wiem czy one mogą być spowodowane padniętą sondą za katalizatorem ?
Wyskakuje mi błąd P0141 i sporadycznie P0140 ( aplikacja Torque)
na LPG PB tak samo
Wymieniłem cewki - nie pomogło
Świece - nie pomogło
Odmę z przewodami - nie pomogło
kasowałem adaptację - nie pomogło .
Przewody od przepustnicy do przewpływomierze - nie pomogło

Nie raz jest tak że wcisnę sprzęgło na max w podłogę to wibracje ustają a nie raz nie ( ale rzadko pomaga wciśnięcie) myślałem że to może dwumasa, ale nie dawno wymieniałem sprzęgło i mechanik mówił że ok i na dodatek nie ma objawów jakiegoś stukania przy gaszeniu czy coś.


parę fotek z inpy jakby ktoś mógł mi powiedzieć
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie które parametry są skopane ?
z lamdaintegrator 1, i lambdy 99?
i jeszcze dodam ze błąd z INPY "190 Lambdasondenheizung nach KAT Bank 1. po skasowaniu powrócił


Jakie powinien mięć obroty silnik na jałowym bo gdy dodam naprawdę minimalnie gazu to wibracje ustają ?
na inpie pokazuje 690-max 709 po skasowaniu wszystkich adaptacji i skasowaniu błędów obroty były równo na 800rpm( to ładnie pracował bez wibracji) ale po ok 10 minutach pracy silnika i zgaszeniu silnika wróciły do tych 700 ( robiłem adaptacje w stylu na 1 biegu do 5000rpm i puszczałem pedał gazu) nie pomogło.


2 rzecz która mniej przeszkadza ale jednak to
mruganie lampki oleju które ustępuje również po lekki dodaniu gazu.
Lampka zaczyna mrugać mam wrażenie że np jakby olej za bardzo się rozgrzał np stoje w korku ruszam hamuje itd to zaczyna mrugać potem wyjadę na trasę to nie raz przestaje nie raz nie. PRzestaje dopiero po postoju jak silnik troszeczkę ostygnie.
https://www.youtube.com/watch?v=rHMWOw6Ey08&feature=youtu.be

miał ktoś taki przypadek ?
Czy winne temu są czujniki w podstawie filtra oleju ?
Temp wody / oleju ?
Ciśnienia oleju ?

3 rzecz to pytanie bardziej, jak pisałem wymieniłem odmę z przewodami firmy FEBI, i jak odkręcę korek wlewu oleju to zaczyna ta odma "buczeć" tak powinno być na nowej odmnie ?

i 4 to to na co cierpi chyba 3/4 e46 w kraju stukanie przy wbijaniu 1 biegu, wstecznego itd. ale to na inny dzien zostawawie.


Najbardziej mi zależy na 1 i 2 problemie. Może nie przeszkadzało by mi to ale niestety mam problem taki że cierpię na nadwrażliwość na dzwięki XD tak zwana "mizofonia" śmiesznie brzmi ale mniej śmieszniej jest jak zacznie się buczenie i wibracja osłon. Jestem już na takim etapie że jak się nie uda tego ogarnąć to albo zezłomuje albo sprzedam i dopłacę,

Proszę o nawet najmniejsze sugestie i pomoc dziękuje
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nagraj pracę sond po rozgrzaniu na wolnych obrotach i później podczas jazdy, dodatkowo pokaż też korekty paliwowe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: Crim »

Jutro nagram, mam z torque któregoś dnia patrzyłem zakres pracy sond (o ile tym programem można się sugerować jakoś) to wygląda to tak że
Sensor 2 Bank 1 ma zakres raptem 0.2 - 0.4 a reszta od 0 do 1v
Obrazek

lewy słupek to wskaźniki prawy słupek to wskaźniki
Sensor 2 bank 1 i 2 Sensor 1 bank 1 i 2


(wskaźniki dodawałem telefon w poziomie a screan z pionu więc trochę źle pobracało)

Ale czy sonda monitorująca miała by jakiś negatywny wpływ na prace silnika ?
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#4

Post autor: Crim »

@edit
nagrałem podczas obciążenia i po puszczeniu sprzegła (zapomnialem nagrac na wolnych)
nie wiem czemu yt zmienia jakość na dużo słabszą
sondy (ta jedna chyba nie działa)
https://youtu.be/7gmXyzMgb7s


i czasy wtrysków PB / LPG
https://www.youtube.com/watch?v=32ZFl_ThyMg&feature=youtu.be
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Miałeś pokazać korekty paliwowe - patrol adaption, masz problem z sondą za katalizatorem na banku 1, tak jak sugerują błędy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: Crim »

Nagrałem i tak to wygląda

https://youtu.be/Kwe9R0XqOu4
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Masz zbyt bogatą dawkę dla średnich i dużych obciążeń (ostatni parametr), więc instalacja do regulacji. Narazie skasuj adaptacje i zrób 50 km na pb i pokaż jak to wtedy będzie wyglądać, oczywiście na pb.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#8

Post autor: Crim »

Z tymi korektami to jest tak że byłem niedawno u gazownika (po wymianie wtryskiwaczy LPG)
i już w tedy mówił że coś nie tak bo daje spore korekty i nie da rady tego ustawić by było dobrze kazał mi sprawdzić czy jest gdzieś nie szczelność.
Więc wziąłem się za pierw odmę z przewodami i przewody przepustnica - filtr, ale chyba to nie pomogło za wiele jak widać na dodatek ta wibracja całego auta.
I tak szukam czemu wibruje, czy przez tą sonde idą takie korekty ? (ma ona wpływ na prace silnika?)
vanos do roboty lekkie wachania obrotów są ale to granica 690- 730 rpm, nie za niskie ?
czy może łańcuch rozrządu jest rozciągnięty aż tak?
Gniazda zaworowe się wypaliły ?
a co do adaptacji to kasować wszystkie ?
Obrazek

I dzięki wielkie że starasz się pomóc
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Wszystkie, później jazda na pb, jak będzie ok i korekty dużo lepsze to gazownik dupa, więc szukaj innego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#10

Post autor: Crim »

Zrobiłem tak jak pisałeś ale to nie działa. Skasowalem adaptacje potem błędy (elm głównie) przejechałem się z 30 km i tak obroty utrzymywał większe ok 800rpm to nie berzeczalao nic, ładnie silnik pracował ale troszkę zamulał.
I po zgaszeniu i ponownym odpaleniu znów błędy od kontrolka ręcznego, trakcji i elm. A jak skasuje adaptacje na samym zapłonie i skasuje błędy to wszystko jest jak było wcześniej za niskie obroty
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”