Problem obroty/ korekty paliwa/vanos?/ sonda M54B22 + LPG

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

Pokaż korekty na pb jak wyglądają, bo rozumiem, że tylko na pb jeździłeś? Wymień tą sondę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#12

Post autor: Crim »

Sondę wymienię w przyszłym tyg , teraz wyjeżdżam to nie będę miał kiedy.
tylko zastanawia mnie ta adaptacja przepustnicy bo na necie wyczytałem by skasować na zapłonie adaptacje i skasować błąd, wyłaczyć zapłon na ok 30s, właczyć zapłon na ok 10s, odpalić auto i się przejechać i powinno być cacy,

A u mnie jak tak zrobię to auto jezdzi jak jeżdziło obroty ma też niskie i jest cały czas ta denerwująca mnie wibracja.

A jak skasuje adaptacje na odpalonym silniku skasuje błąd i przejadę się to silnik jest troszkę zamulony świecą się kontrolki od DSC, ale w tej opcji obroty trzyma ładnie 800 żadnych wibracji, no i jak zgaszę i odpalę to znów te błędy

jak to wykonać prawidłowo w tym silniku m54 i czemu ma inne obroty na po skasowaniu adaptacji na zapłonie a na odpalonym, nie zapamiętuje skasowania adaptacji na samym zapłonie ?

nie mam pomysłu jak to zrobić by działało to jak w tej opcji na odpalonym silniku
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

Ja robię to w ista to jest instrukcja krok po kroku, z głowy nie pamiętam, ale kasuje się na zapłonie, potem trzeba skasować błędy przepustnicy i w drogę w pełnym zakresie obrotów. Dalej nie odpowiedziałeś czy po jeździe na pb są lepsze korekty średnich i dużych obciążeń.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#14

Post autor: Crim »

Dopiero teraz miałem czas nagrać film
Wymieniłem sondę wszystkie 4 działają
skasowałem adaptacje
pojeździłem na PB i nagrałem film tez na PB

podczas jazdy
https://youtu.be/M5Bgqw7lYoI

i na postoju
https://youtu.be/m9TSPbrDCAE
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Długo jeździłeś na pb? Ile km? Jak sporo to widać, że jest ok, więc lpg do regulacji.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#16

Post autor: Crim »

Stosunkowo nie długo ok 10-15km. Skoro korekty ok itd
To z czego biorą się te obroty po 689rpm-710 i te wibracje osłon i i karoseri na pb i na lpg?

Dodam że jak stoję i np naciskam hamulec to obroty jakby się normowaly i nie ustają na chwilę te "wibracje". Nie wiem sam już sprawdzę obudowę zaworów może pękła
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

Najlepsza jest próba dymowa do sprawdzania szczelności dolotu. To falowanie jest ciągle czy tylko na zimnym?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#18

Post autor: Crim »

To nie jest falowanie on obroty trzyma mniej więcej 690 -730 Nie całuje bardzo. między tym 690 A z 730rpm wskazówka minimalnie Ale to minimalnie opada te wibracje są praktycznie cały czas w tym zakresie obrotów. Dodam.minimalnie gaz nawet do tych 800rpm jest już dobrze.

Właśnie zrob8lem takie coś że odlaczylem kostkę od elektrozaworu vanosa(tego od góry) i odpaliłem. Obroty trzyma ok 800rpm i silnik równiej (nie ma tych denerwujacyxh mnie wibracji ) a jak podłącza kostkę odpale obroty znów 700rpm wibracje i moja nerwica xd.

Ogólnie błędów z vanosa nie ma więc może czas na uszczelniacze ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#19

Post autor: maniek21112 »

Do tego właśnie zmierzałem :) możesz jeszcze nagrać film z podglądem na vanos gdy wkręcasz go na 3 biegu z gazem w podłodze do odcięcia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#20

Post autor: Crim »

Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”