[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
- michal1400
- Bywalec forum
- Posty: 278
- Rejestracja: 14 lip 16, 2:35
- BMW: BMW E46 318Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Olkusz/Kraków
- VIN: JX38472
Witam.
BMW E46, 318 Ci, M43. Przebieg 240 tyś.
Opony: 225/45r17.
Mam problem, chciałbym prosić o pomoc w próbie zdiagnozowania winnej części. Objawia się on tym, że samochodem rzuca na koleinach, ciężko jest utrzymać kierownicę, aby jechać na wprost. Drugim problemem jest to, że delikatnie wyrywa kierownice z rąk przy wjechaniu jakąś nierówność, lub najechaniu jednym kołem na próg zwalniający. Byłem na stacji diagnostycznej na szarpakach i stwierdzono, ze winne są tuleje wahaczy, ewentualnie sworzeń. Dzisiaj zmieniłem tuleje wahaczy i niestety nie pomogło, oglądałem dokładnie wahacze i wydaje mi się, że sworznie są jak najbardziej w dobrym stanie. Nic nie wskazuje na ich uszkodzenie, lub zbyt mocne zużycie.
Stare tuleje, również Meyle jak się okazało po demontażu. Prawa w lepszym stanie, lewa w gorszym.
Podsumowując. Mam nowe łączniki i gumy stabilizatora (Meyle HD), nowe tuleje wahaczy (również Meyle HD), same wahacze wyglądają na fabryczne, sworznie wydają mi się w porządku. Gdzie szukać problemu? Wydaje mi się, że pozostają tylko drążki kierownicze, lub sama przekładnia kierownicza. Po zdjęciu plastikowej osłony, widać na niej zabrudzenie, jakiś delikatny wyciek, ale obserwuję stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu wspomagania, i od roku nic w nim nie ubyło. W jaki sposób mogę sprawdzić, samą przekładnię, lub drążki kierownicze.
Rozumiem też, że zawsze na oponach o szerokości 225 będzie delikatnie rzucać w koleinach i to jestem w stanie przeżyć, ale wydaje mi się, że zjawisko próby wyrwania kierownicy z rąk przy nierównościach/dziurach/progach zwalniających, zwłaszcza tych w które najeżdżamy tylko jednym kołem nie jest normalne
Nie chciał bym też wymieniać części na chybił trafił, ponieważ jak sami wiecie niektóre z części do najtańszych nie należą
Wahacze: 700 zł
Kompletne drążki wraz z końcówkami: 280 zł
Regeneracji przekładni: 500 zł
BMW E46, 318 Ci, M43. Przebieg 240 tyś.
Opony: 225/45r17.
Mam problem, chciałbym prosić o pomoc w próbie zdiagnozowania winnej części. Objawia się on tym, że samochodem rzuca na koleinach, ciężko jest utrzymać kierownicę, aby jechać na wprost. Drugim problemem jest to, że delikatnie wyrywa kierownice z rąk przy wjechaniu jakąś nierówność, lub najechaniu jednym kołem na próg zwalniający. Byłem na stacji diagnostycznej na szarpakach i stwierdzono, ze winne są tuleje wahaczy, ewentualnie sworzeń. Dzisiaj zmieniłem tuleje wahaczy i niestety nie pomogło, oglądałem dokładnie wahacze i wydaje mi się, że sworznie są jak najbardziej w dobrym stanie. Nic nie wskazuje na ich uszkodzenie, lub zbyt mocne zużycie.
Stare tuleje, również Meyle jak się okazało po demontażu. Prawa w lepszym stanie, lewa w gorszym.
Podsumowując. Mam nowe łączniki i gumy stabilizatora (Meyle HD), nowe tuleje wahaczy (również Meyle HD), same wahacze wyglądają na fabryczne, sworznie wydają mi się w porządku. Gdzie szukać problemu? Wydaje mi się, że pozostają tylko drążki kierownicze, lub sama przekładnia kierownicza. Po zdjęciu plastikowej osłony, widać na niej zabrudzenie, jakiś delikatny wyciek, ale obserwuję stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu wspomagania, i od roku nic w nim nie ubyło. W jaki sposób mogę sprawdzić, samą przekładnię, lub drążki kierownicze.
Rozumiem też, że zawsze na oponach o szerokości 225 będzie delikatnie rzucać w koleinach i to jestem w stanie przeżyć, ale wydaje mi się, że zjawisko próby wyrwania kierownicy z rąk przy nierównościach/dziurach/progach zwalniających, zwłaszcza tych w które najeżdżamy tylko jednym kołem nie jest normalne
Nie chciał bym też wymieniać części na chybił trafił, ponieważ jak sami wiecie niektóre z części do najtańszych nie należą
Wahacze: 700 zł
Kompletne drążki wraz z końcówkami: 280 zł
Regeneracji przekładni: 500 zł
- mefjupe
- Bywalec forum
- Posty: 214
- Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
- BMW: 330CiA Monacoblau
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
U mnie wymienione to samo + tuleje tylnego wózka, po ustawieniu zbieżności, autko wpadało we "własny tor" jazdy na nierównych pofałdowaniach wzdłuż toru jazdy.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 18, 13:08 przez mefjupe, łącznie zmieniany 1 raz.
Ludzie z pasją są dźwignią postępu
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
W Twoim przypadku trzeba dobrze sprawdzić tył, tuleje progowe sprawdzałeś? Jak są wyrobione to będzie go nosić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- michal1400
- Bywalec forum
- Posty: 278
- Rejestracja: 14 lip 16, 2:35
- BMW: BMW E46 318Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Olkusz/Kraków
- VIN: JX38472
Tak. W sumie to prawie nie było co ustawiać. Minimalnie trzeba było poprawić
Jeśli chodzi o problemy z którymi mam problem to:
- pływanie w koleinach, na nierównościach. Najciekawsze jest to, ze na idealnie prostej nawierzchni jest wszystko w porządku. Wystarczy tylko jeden impuls, jakaś delikatna nierówność i od razu czuję jak samochód pływa.
- ściąganie, "wyrywanie" kierownicy na nierównościach. Szczególnie widoczne na dziurach, nierównościach w które wjeżdżam tylko jednym kołem. Studzienki kanalizacyjne, progi zwalniające itd...
- niewielkie wibracje na kierownicy, zwiększające się wraz z prędkością.
Jednego problemu się pozbyłem.
Bicia kierownicy przy hamowaniu. Prawa przednia tarcza była krzywa. Przetoczyłem komplet z przodu i z tyłu. Teraz jest idealnie.
Jeśli chodzi o rzeczy które zrobiłem w ostatnim czasie.
Wymieniłem amortyzatory z przodu - Sachs, wymieniłem łączniki i gumy stabilizatora - MeyleHD i jak wspominałem tuleje wahacza z przodu - MeyleHD.
W najbliższym czasie zmienię jeszcze poduszki amortyzatora, ponieważ nie zrobiłem tego przy wymianie amortyzatorów, a są fabryczne. 17 lat i 240k km. Moim zdaniem mogą być już trochę zmęczone życiem. Korzystając z okazji założę to E36, czytałem że są minimalnie niższe. Ok 7 mm. TO tego są trochę tańsze
Jak będę zmieniał poduszki to zainteresuję się układem kierowniczym, obejrzę go dokładnie. Może to przekładnia kierownicza, albo krzyżak kolumny kierowniczej? Same drążki wyglądały w porządku. Sworznie wahaczy również.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tyłem się interesuj, nie przodem, zwróć uwagę na stan tulei progowych.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
tak jak pisze Maniek, uciekajacy z pozoru przod w 90% przypadkow to wywalone tuleje progowe z tylu. Polecam poliuretany, tutaj nie wplywaja na sztywnosc zawieszenia (odbij/dobij) a zdecydwanie na pewniejsze prowadzenie
- michal1400
- Bywalec forum
- Posty: 278
- Rejestracja: 14 lip 16, 2:35
- BMW: BMW E46 318Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Olkusz/Kraków
- VIN: JX38472
W środę byłem u kolegi zmienić poduszki amortyzatorów. Sprawdziliśmy przy okazji całe zawieszenie mając samochód na kanale.
Sworznie wahaczy po jego demontażu okazały się jak nowe, tak samo końcówki drążków, za to okazało się, że jest luz na drążku kierowniczym, ale wewnętrznym, po lewej stronie, od kierowcy. Na łączeniu z przekładnią. Do tego mam niewielki wyciek z przekładni.
Jeśli chodzi o tył, to wydaje nam się, ze jest wszystko w porządku, nie zauważyłem żadnych luzów, wszystkie tuleje również wyglądają w porządku.
Czy luz na drążku przy przekładni może mieć takie objawy jak na filmie poniżej?
https://www.youtube.com/watch?v=REq_ljBzQjc
https://www.youtube.com/watch?v=FZbMhHcORBI
Nie wiem czy słychać takie stuknięcia na filmie, ale pochodzą one gdzieś z mam wrażenie z kolumny kierowniczej lub przekładni. Mając samochód na podnośniku i łapiąc za koło i poruszając nim - prawo, lewo też słuchać takie ciche stuki.
Przypuszczam, że nie wystarczy wymienić drążki, należało by zregenerować przekładnię. Mam rację?
Sworznie wahaczy po jego demontażu okazały się jak nowe, tak samo końcówki drążków, za to okazało się, że jest luz na drążku kierowniczym, ale wewnętrznym, po lewej stronie, od kierowcy. Na łączeniu z przekładnią. Do tego mam niewielki wyciek z przekładni.
Jeśli chodzi o tył, to wydaje nam się, ze jest wszystko w porządku, nie zauważyłem żadnych luzów, wszystkie tuleje również wyglądają w porządku.
Czy luz na drążku przy przekładni może mieć takie objawy jak na filmie poniżej?
https://www.youtube.com/watch?v=REq_ljBzQjc
https://www.youtube.com/watch?v=FZbMhHcORBI
Nie wiem czy słychać takie stuknięcia na filmie, ale pochodzą one gdzieś z mam wrażenie z kolumny kierowniczej lub przekładni. Mając samochód na podnośniku i łapiąc za koło i poruszając nim - prawo, lewo też słuchać takie ciche stuki.
Przypuszczam, że nie wystarczy wymienić drążki, należało by zregenerować przekładnię. Mam rację?
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Twoje podejrzenia mogą być trafne...
Wjedź na kanał, niech kolega chwyci za listwę zębatą, albo drążek kierowniczy przy listwie
Nich ją przyciągnie w dół, albo dopcha do góry a Ty ruszaj energicznie kierownica lewo=prawo....
Jeśli stuki ustaną to znaczy ze magiel do regeneracji
Wjedź na kanał, niech kolega chwyci za listwę zębatą, albo drążek kierowniczy przy listwie
Nich ją przyciągnie w dół, albo dopcha do góry a Ty ruszaj energicznie kierownica lewo=prawo....
Jeśli stuki ustaną to znaczy ze magiel do regeneracji
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 707 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lazy420
-
- 4 Odpowiedzi
- 1081 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Savage
-
- 3 Odpowiedzi
- 1958 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzysiek669
-
- 1 Odpowiedzi
- 839 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 2291 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: turfel
-
- 0 Odpowiedzi
- 925 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 14seba15
-
- 1 Odpowiedzi
- 2116 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 0 Odpowiedzi
- 2143 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kuba2254
-
- 12 Odpowiedzi
- 17283 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DamianRR
-
- 11 Odpowiedzi
- 5651 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77