[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Kzs
Posty: 1
Rejestracja: 04/06/2018, 18:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zduńska Wola
Kontakt:

[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy

Post autor: Kzs » 07/11/2018, 11:21

jestem ciekawy jak prace nad samochodem. Udało się zdiagnozować problem, albo zbliżyć do jego rozwiązania?
Mam podobny problem i też już sporo wymieniłem, a efekt mizerny.


Awatar użytkownika
michal1400
Bywalec forum
Posty: 199
Rejestracja: 14/07/2016, 2:35
BMW: BMW E46 318Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz/Kraków
Gadu-Gadu: 5563729
VIN: JX38472
Kontakt:

Post autor: michal1400 » 07/11/2018, 16:07

Wyeliminowałem w 100% problem z zawieszeniem, jestem pewien że wszystkie elementy są sprawne. Wahacze, sworznie i tuleje wahaczy, poduszki amortyzatorów, amortyzatory, sprężyny, łączniki stabilizatora itd...
Problem musi leżeć w układzie kierowniczym. Przy dokładnych oględzinach samochodu na kanale wyszedł nam luz na lewym drążku kierowniczym wewnętrznym - na łączeniu z przekładnią. Była również brudna maglownica, ale ciężko było stwierdzić z czego, więc w międzyczasie wymieniłem wszystkie nieszczelne uszczelki w silniku oraz umyłem przód silnika i przekładnie aby sprawdzić czy z przekładni nie ma wycieków płynu wspomagania. Prawdopodobnie nie, wydaje mi się, że brudna była z oleju i płynu chłodniczego. Płyn chłodniczy wyciekał spod termostatu, olej z uszczelki na łączeniu pokryw rozrządu, ale chce się upewnić w 100%.
W tym momencie mam trochę innych wydatków. Chwilowo też w większości poruszam się służbowym samochodem, więc na chwilę obecną troszkę odpuściłem temat. Wrócę do niego w styczniu, po nowym roku. Wymienię oba kompletne drążki kierownicze, ustawię geometrię z przodu oraz obejrzę dokładnie przekładnie czy nie ma wycieków.

akimbo
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 18/07/2018, 10:34
BMW: 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko - Biała
VIN: JH86885
Kontakt:

Post autor: akimbo » 07/11/2018, 17:00

O ile się nie mylę to problem taki mogą powodować też szerokie opony, tzn. im szersze tym bardziej odczuwa się właśnie przenoszenie wszelkich nierówności z drogi na kierownicę.

EDIT: mój błąd, nie zauważyłem, że pisałeś o tym już w pierwszym poście.
Obrazek


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości