Praca Silnika N42B20A / ODMA

seba94
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 paź 18, 21:29
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Niemcy
Województwo: ---
Miasto: Hamburg

#1

Post autor: seba94 »

Witam, chciałbym zasiegnąć opinii w kwesti pracy mojego sinika. Czy tak zachowuje silnik ze sprawną czy niesprawną odmą?
https://www.youtube.com/watch?v=HaNFllskg94
I przy okazji co tak "tępo" puka?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Reakcja silnika wskazuje na brak problemu z odmą, ale to stukanie to dramat, jaki olej używasz? Jest stan?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#3

Post autor: pixma »

Odma ok u mnie tez tak silnik reaguje a odme wymieniona cała mam.
a co do dzwieku takie stukotanie wystepuje u mnie ale jest znacznie cichsze i tylko na ciepłym silniku i co rano przez 1s mam taki rechot.

Jeżdze tak od dawna i nic sie nie dzieje

moze to :
https://www.youtube.com/watch?v=3LXi_7S8U5k
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#4

Post autor: Palec11 »

Moim zdaniem. Też odma ok ale to klepanie masakra nie dam reki uciąć ale myślał bym nad wymiana rozrządu.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Racja, to może być pompa vacum.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
seba94
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 paź 18, 21:29
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Niemcy
Województwo: ---
Miasto: Hamburg

#6

Post autor: seba94 »

Dzięki za wasze odpowiedzi. Olej to Gulf formula 5w40, pierwszy raz zalałem. auto pobierało średnio ok 250 do 350 ml na 1000km. a od miesiąca co do leje 200 ml to po 150km kontrolka juz mi się zapala i trzeba dolewac. Na tym filmie silnik jest rozgrzany i zaraz po filmie dolałem oleju i to stukanie się znacząco wyciszyło. Podejrzewam, że uszczelka pokrywy zaworów przepuszcza olej tak to wygląda, ale przed wymianą uszczelki chciałem zasięgnąć porady innych użytkowników, bo nie chciał bym żeby po wymianie uszczelki została wypchnieta albo czy coś w tym stylu z winny uszkodzonej lub zapchanej ODMY. Także dzięki jeszcze raz wszystkim, bo ciężko znaleźć konkretne info na temat poprawne działania ODMY. Teraz mogę zabrać się za wymianę uszczelki.
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#7

Post autor: pixma »

a nie dymi nic Tobie ten samochod jak diesel ?

jak uszczelka pokrywy to wycieki byś miał duże.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Zapewne klasycznie uszczelniacze zaworowe, rozgrzej go, zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut i dodaj gazu, jak pojawi się dym to uszczelniacze.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
seba94
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 paź 18, 21:29
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Niemcy
Województwo: ---
Miasto: Hamburg

#9

Post autor: seba94 »

No trochę zapocony ten silnik jest, musze zlokalizować wszystkie wycieki. Przy odpalaniu niebieskawy dymek można zauważyć. Co sądzicie o tym oleju Gulf formuła 5w40? Ile kosztuje wymiana uszczelniaczy zaworowych? możecie kogoś polecić w Poznaniu i okolicach?
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#10

Post autor: pixma »

ja chyba 1000zl -1200 placilem za wymiane uszczelniaczy bez zdejmowania glowicy.
a wycieki od razu zmienisz przy tym uszczelke pokrywy zaworów.
Ja wycieki mialem jeszcze :
- pompa vacum /zestaw naprawczy oryginalny za 50-80 zl-uszczelki 2 chyba/
- uszczelka podstawa filtra - kilkanascie zlotych oryginalna.
plus miska lekko mi sie poci ale minimalnie wiec nie wymieniam bo szkoda kasy.

a olej nie znam sie ja mam valvoline synpower 5w40 zalane bo mechanik polecał. Przed wymianą plukane polecam mi po niej lepiej silnik chodził niz wymiana oleju bez plukanki albo to takie placebo:>
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”