Późne załączenie turbiny i zakopcenie na czarno

Maniaczek20
Posty: 5
Rejestracja: 3 sty 19, 19:21
BMW: BMW E46 320cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Opole

#1

Post autor: Maniaczek20 »

Witam Wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem grupy. Mam problem prawdopodobnie z podciśnieniem w BMW e46 320cd 150km. Sprawa wygląda następująco, auto przyśpiesza bardzo powoli, dopiero przy około 3500 obrotów dostaje porządnego kopa i zostawia czarną chmurę za sobą. Najpierw zacząłem od wyczyszczenia EGR, lecz nie był on aż tak bardzo brudny, został wyczyszczony kolektor ssący, wymieniona odma, zregenerowane wtryski, lecz problem ten sam. Miał ktoś może podobna sytuacje i wie co może być tego przyczyną i na co zwrócić uwagę ? Pozdrawiam :wink:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Komputer z programem do bmw i w drogę, po ocenie parametrów pod obciążeniem będzie wszystko jasne.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Maniaczek20
Posty: 5
Rejestracja: 3 sty 19, 19:21
BMW: BMW E46 320cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Opole

#3

Post autor: Maniaczek20 »

maniek21112 pisze: 3 sty 19, 19:54 Komputer z programem do bmw i w drogę, po ocenie parametrów pod obciążeniem będzie wszystko jasne.
Kolego, nie mam żadnego programu :/ wiesz może czy da rade jakiś program pobrany z neta?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

Czarny dym praktycznie zawsze jest efektem dziurawego dolotu. Poszukaj nieszczelnosci tym bardziej ze turbo pozno wstaje (dopiero na wyzszych obrotach napompuje tyle cisnienia by dostac troche kopa mimo nieszczelnosci)
Obrazek
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#5

Post autor: rafał18 »

Zawor n75 od turbiny
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Maniaczek20 pisze: 3 sty 19, 20:01
maniek21112 pisze: 3 sty 19, 19:54 Komputer z programem do bmw i w drogę, po ocenie parametrów pod obciążeniem będzie wszystko jasne.
Kolego, nie mam żadnego programu :/ wiesz może czy da rade jakiś program pobrany z neta?
Oczywiście, inpa nadaje się do tego idealnie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Maniaczek20
Posty: 5
Rejestracja: 3 sty 19, 19:21
BMW: BMW E46 320cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Opole

#7

Post autor: Maniaczek20 »

rafał18 pisze: 3 sty 19, 20:41 Zawor n75 od turbiny
elektrozawór też czyściłem i troche pomogło ale nie do konca i z czasem robi sie to samo :/
Maniaczek20
Posty: 5
Rejestracja: 3 sty 19, 19:21
BMW: BMW E46 320cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Opole

#8

Post autor: Maniaczek20 »

Broder pisze: 3 sty 19, 20:29 Czarny dym praktycznie zawsze jest efektem dziurawego dolotu. Poszukaj nieszczelnosci tym bardziej ze turbo pozno wstaje (dopiero na wyzszych obrotach napompuje tyle cisnienia by dostac troche kopa mimo nieszczelnosci)
z grubsza patrzyłem i nie widziałem, jak moge to dokładnie sprawdzić, jest jakiś sposób?
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#9

Post autor: rafał18 »

Maniaczek20 pisze: 3 sty 19, 21:50
rafał18 pisze: 3 sty 19, 20:41 Zawor n75 od turbiny
elektrozawór też czyściłem i troche pomogło ale nie do konca i z czasem robi sie to samo :/
Wyczyscic to mozesz felgi. Do sprawdzenia jeszcze podcisnienia
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

W 320cd z 2004 roku masz turbinę sterowaną podciśnieniowo? Czy czyściłeś przetwornik ciśnienia od egr?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”