Poszukiwanie wymarzonej e46

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
fcbm18
Posty: 2
Rejestracja: 28 mar 18, 18:35
BMW: w poszukiwaniu
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów

#1

Post autor: fcbm18 »

Witam!

Jako że zbliża się czas kiedy w końcu odzyskam swoje prawo jazdy powoli zaczynam się rozglądać za autem. Przez długi czas rozglądałem się za wieloma różnymi autami. Ostateczny wybór padł na BMW e46 w sedanie. Nie chodzi tutaj o żadną zabawę tył napędem czy radochę z mocy, po prostu chcę autko które wygląda, brzmi i odwdzięcza się żywotnością za dobre traktowanie. Na samym początku myślałem nad mniejszymi silnikami współgrającymi z gazem, lecz po wgłębieniu się w temat zrezygnowałem z 4 cylindrowych jednostek benzynowych. Jako że jestem młodym kierowcą nie mogę sobie pozwolić (niestety) na wysoko pojemnościowe silniki ze względu na wysokość ubezpieczenia. Wybór leży między benzynowym przedliftem 320i M52TU B20 a wysokoprężnym 320d M47 D20TU (zaznaczone w ramkach na zdjęciu).

Obrazek

W przypadku zakupu benzyniaka chciałbym założyć instalację gazową, wychodzi po prostu najoszczędniej na paliwie. Do czego będzie służyć auto? Mój zakład pracy znajduje się 15km od miasta w którym mieszkam. Poza dojazdem do pracy to wiadomo, poruszanie się po mieście, co drugi, trzeci weekend jakaś mniejsza trasa po około 300km. Średnio 40km dziennie.

Jak Wy to widzicie? Jako osoby które znają się na 100% lepiej ode mnie na motoryzacji (jestem kompletnym laikiem w tej kwestii :cry: ) może widzicie to wszystko inaczej? Na sam zakup auta posiadam MAKSYMALNIE 11 tysięcy. Mam nadzieję że i da się znaleźć coś taniej. Wiem, wiem, egzemplarz egzemplarzowi nie równy i wszystko jest kwestią indywidualną lecz mam nadzieję że jesteście w stanie coś doradzić. Dodam że 320d biorę pod uwagę ze względów prywatnych, byłoby mi to na rękę pod pewnym aspektem :twisted: . Myślę że to wszystko na ten moment, jeżeli coś sobie przypomnę i będę chciał dodać to napiszę to jako edit tego posta. Mam nadzieję że wspólnymi siłami jakoś uda się znaleźć tą wymarzoną maszynę. :)

PS. Ahh no tak. Jeszcze jedno. Z każdej strony słyszę abym nie kupował BMW ze względu na wyższy (wręcz wysoki w ogóle) niż w innych autach koszt utrzymania. Że części drogie i że nie będę w stanie utrzymać buni. Możecie też wspomnieć parę słów jak to jest z tym w praktyce. :)

Pozdro! :witam:
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#2

Post autor: Szczurson »

Z kosztami utrzymania to w praktyce jest tak, że możesz nie wkładać nic i jeździć aż przestanie działać, albo naprawiać jak należy. Według mnie wszystko zależy na co przymkniesz oko. Fakt, ceny części nie są specjalnie tanie w porównaniu np. z Golfem, ale coś za coś.

Za 11 tyś. da się kupić jeżdżące E46 bez wypasów, zarówno z M52TUB20 jak i M47TUD20 pod maską. Kupując diesla musisz się jednak liczyć, że te na ogół mają więcej przejechane, a ewentualna naprawa może być kosztowna, jeśli np. padnie turbina. M52 powinno być raczej bezpieczniejsze, aczkolwiek jak kupisz minę, to wydatki będziesz miał niemałe tak czy siak. Ogólnie sądzę, że za tą kwotę na pewno będziesz miał coś do roboty, ale z czasem powinieneś sobie wszystko ogarnąć powoli. Dla przykładu moje auto jest właśnie z M52TUB20 pod maską i kosztowało 10 tyś., tak więc możesz sobie poczytać jak to może wyglądać.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Jeżeli chcesz założyć lpg do silnika r6 to musisz na to przeznaczyć 3-3,5k, więc niemało. E46 z m52tub20 to będzie przedlift a z m47n 2.0d 150km to tylko polift.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#4

Post autor: D3jw »

Odniosę się tylko do tego cytatu, bo koledzy wyżej wyczerpali temat. Dodam jeszcze, że na twoim miejscu rozszerzyłbym zakres poszukiwań o 318i m43 przedliftowe - zdrowe, doinwestowane 318i nie będzie sprawiało zbyt dużych kłopotów.
fcbm18 pisze: 28 mar 18, 19:01 PS. Ahh no tak. Jeszcze jedno. Z każdej strony słyszę abym nie kupował BMW ze względu na wyższy (wręcz wysoki w ogóle) niż w innych autach koszt utrzymania. Że części drogie i że nie będę w stanie utrzymać buni. Możecie też wspomnieć parę słów jak to jest z tym w praktyce. :)
Bzdura, bzdura i jeszcze raz bzdura. Stereotyp powtarzany dość często i jeszcze częściej mija się z prawdą.

Kupujesz e46: serwis pozakupowy po mojemu: olej + filtr (ok 150 zł), świece w przypadku r6 (ok. 65-70 zł), odma (300 zł), filtr powietrza + kabinowy (ok. 80 zł), paski, pompa wody co razem Ci daje kwotę rzędu ok. 800 zł za same części.

Kupujesz Golfa 4, Audi A3/A4 czy inny wynalazek - załóżmy, że będzie to 1.6/1.8: olej + filtr (ok 150 zł), świece (ok. 40), rozrząd + pompa wody (450 zł), filtr powietrza + kabinowy (ok. 80 zł), paski (80 zł) co razem Ci daje kwotę rzędu ok. 800 zł za same części.

I co w tym takiego drogiego?

W kwietniu minie rok odkąd jestem w posiadaniu swojego pierwszego auta, nietrudno się domyśleć, że jest to e46. Nie mam stałego dochodu, na dzień dzisiejszy jeszcze się uczę i pracuje dorywczo - zdołałem kupić, tankować, utrzymywać auto za własne pieniądze i nie zrujnowało mnie to finansowo :lol: były przymusowe naprawy, były profilaktyczne naprawy i zachcianki - felgi, kierownice, skóry.. da się? da
Nie będę pisał ile wymieniłem, ile włożyłem - na dole przy zdjęciu auta masz odnośnik do tematu, na stronie 14 jest małe podsumowanie.
fcbm18
Posty: 2
Rejestracja: 28 mar 18, 18:35
BMW: w poszukiwaniu
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów

#5

Post autor: fcbm18 »

D3jw pisze: 29 mar 18, 1:30Dodam jeszcze, że na twoim miejscu rozszerzyłbym zakres poszukiwań o 318i m43 przedliftowe - zdrowe, doinwestowane 318i nie będzie sprawiało zbyt dużych kłopotów.
Tutaj mam do Ciebie pytanie, w jakich pieniądzach mogę oczekiwać już czegoś zadbanego i wartego uwagi? Rozglądnąłem się za tym modelem i jest ich trochę więcej, cieszy mnie to ze względu na większą ilość betek w mojej okolicy. ;) Z 320i i 320d poliftowym jest ogólnie ciężko bo nie ma za wiele ciekawych egzemplarzy niedaleko mnie.

Mam parę aukcji na oku i wiem, że ludzie bardziej doświadczeni potrafią wyciągnąć z paru zdjęć i opisu aukcji znacznie więcej informacji niż ja. Jeżeli możecie to napiszcie parę zdań o tych autkach. :)

1. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320i-150km-zarejestrowana-wlasciciel-zobacz-sam-ID6zJp6d.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8 - jestem co do tego ogłoszenia sceptycznie nastawiony, przebieg śmiesznie niski i cena też niska.
2. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-320i-r6-1998r-cosmosschwarz-sedan-felgi-18-ringi-ID6zDoh1.html#xtor=SEC-8 - ładnie opisana aukcja, przebieg w miarę okej ale znów ta cena. Może to ja mam fałszywe przekonanie że są niskie :no:
3. https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-320i-CID5-IDsM20t.html#f0c66b071d - tutaj już egzemplarz droższy i od razu z instalacją LPG.
4. https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-320i-CID5-IDsQSLX.html#f0c66b071d - ta sama sytuacja co wyżej lecz niższa cena i dość mocna korozja

Teraz linki z egzemplarzami 318i m43, dostosowałem się do porady D3jwa i z ciekawości popatrzyłem co jest ciekawego w okolicy.

1. https://www.olx.pl/oferta/bmw-seria-3-CID5-IDsBhET.html
2. https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-318i-schadowline-czarna-super-stan-dlugie-oplaty-CID5-IDt1iBP.html - bardzo podoba mi się ta bunia, shadowline robi swoje, wrzucić czarną felgę i już by ciekawie wyglądała. :) (EDIT: Tutaj dziwna sytuacja bo w opisie aukcji napisane jest silnik 1.8 a w opcjach aukcji wystawiający dał silnik 1.9 )
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#6

Post autor: D3jw »

fcbm18 pisze: 29 mar 18, 20:19 bardzo podoba mi się ta bunia, shadowline robi swoje, wrzucić czarną felgę i już by ciekawie wyglądała. :) (EDIT: Tutaj dziwna sytuacja bo w opisie aukcji napisane jest silnik 1.8 a w opcjach aukcji wystawiający dał silnik 1.9 )
przedliftowe oznaczenia 316/318i to nic innego jak silnik o pojemnośc 1.9 m43 w obydwu przypadkach - nie każdy sprzedający o tym wie, oznaczenia w BMW potrafią przyprawić o ból głowy kogoś kto nie siedzi w marce - dla przykłady f30 328i, a pod maską 4 garowe 2 litry :D

Ja za swoje śmigło zapłaciłem 8500 - wygląda, tak jak wygląda.. nie mam co narzekać, ani grama rdzy i oryginalny lakier na całym nadwoziu. Od spodu też fajnie, jak to powiedział znajomy mechanik 'jak na swoje lata, to trzyma się lepiej niż dobrze'.. czy przepłaciłem, nie mi to oceniać - moim zdaniem nie, ja szukałem tylko i wyłącznie auta sprowadzonego bo miałem takie upodobanie - czy to będzie e46, czy to będzie e90 to będę się trzymał tego, że auta krajowe są słaaabo serwisowane, zaniedbane i wytłuczone.

Moim zdaniem zdrowe, przyzwoicie wyposażone i niezajechane 318i trzeba szukać w przedziale cenowym 8-9 tysięcy może +/- 500 zł
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Nr 4 miał fabrycznie ksenony a nr 2 w 318i gdzie ma ten shadowline? W bagażniku? :lol:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#8

Post autor: D3jw »

Ah, jeszcze warto koledze wyjaśnić - shadowline to listwy w czarnym połysku, tylko i wyłącznie. Czarny mat, to najzwyklejsze listwy które były w standardzie.
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#9

Post autor: Szczurson »

Ogólnie to przy kupnie auta używanego nie patrzyłbym na przebieg jako jakikolwiek wyznacznik. Kupujesz stan techniczny a nie cyferki.

Nie przeglądałem ogłoszeń, ale w pierwszym już l rzuciły mi się w oczy różne kolory kierunków z przodu a z tyłu.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”