Pompa vacuum i nie tylko

BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#1

Post autor: BxBatman »

Mam problem z małym ubytkiem oleju , jak sprawdziłem winowajcą jest pompa vacuum. Czy da rade samemu doszczelnic ja ? czy do wymiany jest jakis oring czy jak ? jest jakies krok po kroku jak to wymienic ? tak na marginesie od kupna auta wymienilem uszczelke miski olejowej , oringi przy elektrozaworach i teraz wlasnie wywalilo mi ta pompe vacuum , czy to seperator oleju(odma) moze byc winowajca tego wywalania uszczelek ? strzelam ze jest od nowosci , jaki koszt tego separatora ? jak z wymiana ? czy lepiej oddac do mechanik i jaki moze byc koszt?
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#2

Post autor: piotrek1474 »

Koszta odmy z przewodami to koszt ok 600zl. w ASO. Tylko wymiana pracochłonna ze względu ze odma znajduje się pod kolektorem odlotowym.
Obrazek
BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#3

Post autor: BxBatman »

Serio az tyle ? :shock:

Edit: a można pozostawić stare przewody ? i samą odme kupic ? szczerze nie wiem czy to wina odmy czy serio wystarczy tylko wymienic oring pompy vacuum, znaczy wymienic go wymienie ale zastanawiam sie czy to puszczanie uszczelek moze byc przez odme, bo jesli wymienie ten o-ring i zaraz znow cos pusci np (uszczelniacze zaworowe czego bardzo nie chce) to koszta zrobią się jeszce większe. Jak sprawdzić odme ?

Edit2: Czy wystarczy zmienic ta mniejsza uszczelke na pompie vacuum tzn tą http://sklep.auto-voll.pl/o-ring-oryginal-bmw-76.html czy trzeba ta duza rowniez ?
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#4

Post autor: piotrek1474 »

Zestaw do pompy vacum
http://bmwcentrum.pl/mobile/uszczelki-pompy-prozniowej-vacum-zestaw-n42-n46-n46n-bmw-e46-e60-e81-e82-x3-e83-x1-e84-z4-e85-e87-e88-e90-e91-e92-e93,id2858.html

Odmę i tak powinieneś zmienić. Jeżeli stare węże są dobre to możesz zostawić, ja w zeszłym roku zmieniałem cała z przewodami i stare były w dobrym stanie.
Jeden przewód od odmy idzie nad kolektorem odlotowym (wystarczy sciągnąć obudowę plastikową tą przykręcaną) i można do niego zajrzeć i zobaczyć czy jest zapchany.
Obrazek
BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#5

Post autor: BxBatman »

dobra dzieki wielkie za pomoc


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#6

Post autor: piotrek1474 »

Spoko.
W dziale "zrób to sam" jest mój opis jak zmienić odme.
Obrazek
BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#7

Post autor: BxBatman »

Kupiłem zestaw naprawczy pompy vacuum i sie przymierzam do zmiany ale chce wiedziec jakiego torxa potrzebuje i jakies wskazowki typu czy nic mi sie nie wyleje czy ten "walek" w pompie musi byc w tym samym miejscu jak bede ta pompe spowrtoem wkladal ?
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#8

Post autor: Sikormen94 »

No raczej...
ramzes12
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 21 kwie 11, 11:28
BMW: bmw e46 318
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mlawa

#9

Post autor: ramzes12 »

Panowie moje pytanie moze wyda się smieszne ale co to jest ta pompa vacom?
Proszę o pomoc
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#10

Post autor: Jarando »

Jest to takie sprytne urządzenie, które jest podłączone pod serwo hamulcowe i wytwarza w tym serwie podciśnienie.
W innych silnikach BMW serwo jest połączone wężem z kolektorem dolotowym i nie ma potrzeby stosowania vacumpompy.

Stuknięte fonem
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”