pompa vacum wymiana uszczelek silnik n42

kriss020
Posty: 3
Rejestracja: 12 lis 17, 19:08
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznan

#1

Post autor: kriss020 »

witam wymienal ktos z was uszczelki w pompie vacum w silniku n42?mam kilka pytan a dokladnie:
-czy jest to trudne?
-czy po zamontowaniu uszczelek trzeba odczekac iles godzin zanim odpali sie auto?
-i jak to jest z zapamietaniem tego jezyka aby wsadzic go w to samo miejsce?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Jak sie boisz to zlec komuś.
Prosta rzecz. 3 srubki na klucz 10 , ustawienie pompy w razie jej lrzeztawienia mozesz namacac na walku palcem. Czasami chwile trzeba celowac, a czasem sama wpadnie na miejsce. Nie trzeba nic czekac, w koncu kladziesz niwe uszczelki a nie silikon.
Obrazek
kriss020
Posty: 3
Rejestracja: 12 lis 17, 19:08
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznan

#3

Post autor: kriss020 »

ok dziekuje za odpowiedz z tym czekaniem pytan poniewa ogladalem filmik wymiany uszczelek pompy vacum i koles tutaj czekal 24h zanim odpalil auto
link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=P9L5dDea-to
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

Z tego co widze to typ na filmie nie sciagnal sobie scianki grodziowej a warto bo ulatwia to znacznie dostep, a to zaledwie 2 torxy
Obrazek
kriss020
Posty: 3
Rejestracja: 12 lis 17, 19:08
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznan

#5

Post autor: kriss020 »

kolego o której sciance mówisz?i czy juz to wymieniałes i po wymianie odrazu odpaliles sobie auto?moze podpowiesz jak wyczyscic taka pompe jak juz ja wykrece i czy duzo oleju ci wyleciało?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

Gdyby używał do łączenia silikonu to rozumie że trzeba poczekać, ale skoro robi to na uszczelkach to po co ?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

kriss020 pisze:kolego o której sciance mówisz?i czy juz to wymieniałes i po wymianie odrazu odpaliles sobie auto?moze podpowiesz jak wyczyscic taka pompe jak juz ja wykrece i czy duzo oleju ci wyleciało?
O tej sciance mowie
Obrazek

Czy wymienialem? Zrobilem tego mysle kilkadziesiat sztuk. Ile oleju wyleci nie wiem, nigdy nie robilem takich pomiarow ;) ale pompa jest smarowana olejem silnikowym wiec na pewno bedzie olej w srodku. Jak czyscic - w srodku mozna zmywaczem hamulcowym, ale przy skladaniu trzeba kapnac troche sweizej oliwy zeby nie szla na sucho przy pierwszym starcie. Poza tym standardowo rowki na uszczelki tez odtluscic.
Przy wykrecaniu upewnij sie ze odkrecasz pompe, a nie zaslepki od kanalow wodnych bo sa dosc blisko i tez na kluczyk 10mm
Co do czekania 24h to jakas bzdura, nowe o-ringi sa vitonowe wiec nie wiem co ma sie tam uszczelniac z czasem. Poza tym jak widze ilosc pytan odnosnie tej prostej czynnosci to nie ma strachu, przynajmniej kilka godzin minie zanim poskladasz auto, wiec uszczelki sie uloza :D
Obrazek
WGR0
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 8 paź 17, 13:48
BMW: Black E46 Benzin Only
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Tak

#8

Post autor: WGR0 »

Prosta robota, podzielam zdanie z Broder'em .
Porównywalna do wymiany świec .
Wyciągasz ścianke ( lepszy dostęp ) żadnych sylikonów bo juz lepiej żeby olej ciekł , czyścisz składasz beż żadncyh kluczy ( niutony trzelają nadgarstku do 30 :P do 50 już w łokciu :D )
Jak umiesz koło zmienić to i to dasz rade .
Czekać na nic nie musisz .
Jedyna uwaga to nie czyść na silniku , bo syf i nie polej olejem na kolektor .. bo śmierdzi :no:
abes125
Posty: 1
Rejestracja: 1 paź 21, 10:07
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Rumia

#9

Post autor: abes125 »

Panowie mam pytanie.
Czy też mieliście problem z rozkręceniem pompy? Nie mogę ruszyć żadnego z torxów. Zimne czy ciepłe nie chcą drgnąć. Wymieniłem uszczelkę zewnętrzna, bo wydawało mi, że to z niej cieknie ale nie pomogło...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Czasem stawiają opór ale rzadko, przed próbą odkręcenia potraktuj bita kilka razy młotkiem, pomaga to ruszyć zapieczone wkręty, przydaje się bardzo przy ustalających w tarczach hamulcowych.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”