Pomiar bicia piast BMW e46 330d M57 2001r

darek2341
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 20 lut 15, 21:21
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#1

Post autor: darek2341 »

Witam zamierzam założyć komplet oryginalnych tarcz z klockami na przód, proszę o pomoc przy pomiarze bicia piast i nowej tarczy czy mogę to zakładać na taką piast https://youtu.be/RV4qTMeQBz0 Bicie nowej orli tarczy https://youtu.be/RWH3NzsvT4A . Dziękuję pozdro
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

dopusczalne bicie piasty to 0,02, u ciebie jest wlasnie tyle
bicie tarczy max 0,05 tez nie widze zeby przekraczalo
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
darek2341
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 20 lut 15, 21:21
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#3

Post autor: darek2341 »

Dzięki kolego rok temu zmieniałem piasty na fag, teraz kupiłem orli tarcze i klocki,mam takie obawy żeby znów nie pokrzywilo tarcz, dlatego chciałem zmianę piast na nowe ale wydaje mi się że piasty są ok, dzięki
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#4

Post autor: Adam1003 »

Tarcz Ci nigdy nie pokrzywi ;) Co najwyżej wystąpi nierównomierne zużycie jeżeli ta odchyłka właśnie będzie zbyt duża ;)
DwaLitryPL

#5

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie odkopię temat mam pytanie jeśli jest np bicie piasty mierząc taki przykład podam np 0.03 0.04 to winne temu jest łożysko czy jedno i drugie?

pytam bo prawą stronę wymieniam sobie a po lewej stronie mam bicie piasty 0.02 dlatego nie wiem czy jak zdejmę i zmienię łożysko na nowe to będzie np 0.01? czy dalej mimo łozyska moze zostać 0.02 ?
DwaLitryPL

#6

Post autor: DwaLitryPL »

@up Panowie odpowie mi ktoś? :roll:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

To zależy w jakim stanie było stare łożysko, bardzo prawdopodobne, że nic się nie zmieni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#8

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie spytam by nie tworzyć nowego tematu

posiadam czujnik zegarowy taki z allegro zestaw za 100zł i tak się zastanawiam czy pomiary takim czujnikiem są wiarygodne? np pokazuje nam 0.02 setki i czy to faktycznie tyle jest a nie 0.04?

bo np sam czujnik już lepszy to:

https://allegro.pl/oferta/czujnik-zegarowy-pomiarowy-0-10mm-0-01-mitutoyo-7289468298
https://allegro.pl/oferta/limit-czujnik-zegarowy-miernik-10mm-9027421569

koszt samego czujnika to koszt większy niż tego taniego zestawu z allegro :roll:

nie wiem tylko czy jest sens do pomiaru sporadycznego kupować w.w czujniki? :roll:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Nie ma sensu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#10

Post autor: DwaLitryPL »

Mańku słuchaj wymieniłem sobie dwie piasty z tyłu i dwa łożyska fag+tarcze kotwiczne,śrubki itp

włożyłem półoś ale nie dokręcałem nakrętki mocno tylko taki ile mogłem grzechotką z nasadką samą ( dokręcę jak mi kuzyn odda klucz za 2 dni dynamometryczny) i sprawdziłem bicie piast z ciekawości i jak ustawiam skalę na czujniki 0 kilka razy ruszę tą igiełką i zaczynam pomiar to mi pokazuje bicie 0.04.. ale wracając do punktu z którego zacząłem juz wskazówka nie jest na 0 tak jak była przy zaczynaniu tylko 0 0.02 do przodu.. czyli logicznie 0.02 ujmuję wiec po prawej i lewej stronie wychodzi mi 0.02 bicie na nowych łożyskach fag i piastach dlatego nie wiem czy jak dokręcę półosie na te 250nm to bicie spadnie do 0.01 czy tak ma zostać 0.02 po obu stronach tak samo.Wszystko wciskane przyrządem do montażu piast i łożysk :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”