Podłączenie lampy lift do przedlifta ,tył, bez modułu . ?

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#1

Post autor: lukasz9501 »

witam ,mam sedana e46 . Zakupiłem po taniości lampy tył lift(w błotnikach) ,dodatkowo kostki do lamp . Po zamontowaniu ,w ori mam 6 przewodów ,a w lifcie mamy 7 .Wiem jeden przewód jest dodatkowy do żarówki postoju . Zmostkowałem dwa przewody co przyczyniło się ,iż żarówki świeca ,lecz czasem przygasają lub wogóle nie działają czasem ,przy czym żarzą się przy tym żarówki stopu .
Wiem ,że powinienem przewody poprowadzić do modułu świateł i moduł świateł wymienić na lifta .
Chce spróbować iść na skróty ,jeśli jest szansa
A więc ,czy jest możliwość jakoś inaczej podłączenia ich ,tak aby nie ciagnać dodatkowego przewodu oraz wymiany modułu świateł ?
Np zastosowanie żarówek pod postoje 6v ?
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#2

Post autor: devtox »

lukasz9501 pisze:witam ,mam sedana e46 . Zakupiłem po taniości lampy tył lift(w błotnikach) ,dodatkowo kostki do lamp . Po zamontowaniu ,w ori mam 6 przewodów ,a w lifcie mamy 7 .Wiem jeden przewód jest dodatkowy do żarówki postoju . Zmostkowałem dwa przewody co przyczyniło się ,iż żarówki świeca ,lecz czasem przygasają lub wogóle nie działają czasem ,przy czym żarzą się przy tym żarówki stopu .
Wiem ,że powinienem przewody poprowadzić do modułu świateł i moduł świateł wymienić na lifta .
Chce spróbować iść na skróty ,jeśli jest szansa
A więc ,czy jest możliwość jakoś inaczej podłączenia ich ,tak aby nie ciagnać dodatkowego przewodu oraz wymiany modułu świateł ?
Np zastosowanie żarówek pod postoje 6v ?
Istnieje szansa. Jesli chcesz to zrobic chalupniczo oto nadciaga Twoj wybawca...!!! Szykuj browara!!!

Po pierwsze primo w przedlifcie masz 6 przewodow: (kolejnosc przypadkowa bo nie pamietam ulozenia w kostce)
Wspolna masa
Oswietlenie bagaznika +
Kierunek+
Kierunek- (kierunki sa na oddzielnym obwodzie)
Swiatlo pozycyjne + pojedyncze
Swiatlo pozycyjne ze stopem na zarowce dwuwloknowej.+

I teraz musisz zrobic tak. W lampie poliftowej rozdzielasz przewod od pojedynczych pozycji i wstawiasz 2 zarowki ledowe bez CANBUS ( a co to jest to dowiesz sie z innego mojego postu )na tym samym przewodzie. Dodatkowo jak chcesz zeby nie bylo bledu spalonej zarowki obliczasz jaki rezystor potrzebujesz i wstawiasz w obwod rownolegle. Obliczasz pobor mocy dla obu zarowek i rekompensujesz roznice do 21W rezystorem. Troche Googlacza i bedziesz wiedzial jak to obliczyc. Musza byc ledowe bo jesli zmostkujesz 2 normalne zarowki koputer uzna to jako zwarcie bo dasz na obwod 2x 21w czyli 42W a powinno byc tylko 21w. Wiec albo jedna zarowka albo 2 ledowe. Sprawa pozycji zalatwiona.

Kierunki pozostaja bez zmian tak jak oswietlenie bagaznika.

Jesli chodzi o stop to dajesz tam zarowke p21/4w a przed zarowka dajesz przekaznik 12v. Przewod z jednej strony podlaczasz do przekaznika na obwod zewnetrzny zeby po wlaczeniu przekaznika poszedl prad do zarowki a do cewki przekaznika podlaczasz ten sam przewod tylko poprzedzasz go dioda zenera 10 lub 12v o mocy 1.3W w kierunku zaporowym. Masa z cewki oczywiscie do wspolnej masy ale nie pomyl z masa od kierunkow

Robisz to bo w przewodzie tym wystepuje stale niskie napiecie sprawiajace ze zarowka 2 wloknowa jazy sie jak postojowka a przy nacisnieciu peladu hamulca plynie tam dopiero 12v i swieca oba wlokna jako swiatlo stopu. Dioda zenera sprawi ze przekaznik zalaczy sie dopiero po nacisnieciu pedalu i zaswieci sie normalnie stop. Troche to skoplikowanie sie wydaje ale jest proste jak drut. Sprobuje jutro narysowac schemat....


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 27 lut 18, 2:47 przez devtox, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#3

Post autor: devtox »

W piatek albo w sobote bede montowal kumplowi takie rozwiazanie wiec podesle foty jak to dziala...
Tu masz schemat robiony na kolanie....

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#4

Post autor: lukasz9501 »

Polał bym ci facet :)
Takich odpowiedzi szuka się . Dzięki za info .
Wracając do setna sprawy ...Sprawdzanie świateł przez moduł jest mi nie potrzebne ,więc tak czy siak go wyłacze . Czyli ta opcja prościej sza czyli . 2 x żarówki ledowe bez canbusa jako postoje + ..
Poruszając temat stopu ,gdybyśmy zastosowali tam ,też żarówkę led bez canbusa nie wyszedł by ten sam efekt ? Nie przeszkadza mi to ,ze żarzy się żarówka od stopu ;)
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#5

Post autor: devtox »

lukasz9501 pisze:Polał bym ci facet :)
Takich odpowiedzi szuka się . Dzięki za info .
Wracając do setna sprawy ...Sprawdzanie świateł przez moduł jest mi nie potrzebne ,więc tak czy siak go wyłacze . Czyli ta opcja prościej sza czyli . 2 x żarówki ledowe bez canbusa jako postoje + ..
Poruszając temat stopu ,gdybyśmy zastosowali tam ,też żarówkę led bez canbusa nie wyszedł by ten sam efekt ? Nie przeszkadza mi to ,ze żarzy się żarówka od stopu ;)
W sumie masz racje zaspany bylem i nie pomyslalem. W stopie tez moze byc ledowa i bez CANBUSA. W sumie to nawet lepiej bo nie interesuje Cie sprawdzanie zarowek. Ale tak musisz dobrac zarowki zeby postoje byly ciemniejsze od stopu. I niedobrze jesli stop bedzie sie swiecil jak postojowka. Sens w tym zeby to dzialalo tak jak w oryginalnej lampie w polifcie....

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

Z tego co pokazał mi miernik to do kazdej postojowej z tyłu jest 12v cały czas, jedynie ta połączona ze stopem ma inne wypełnienie, na postojowe jest około 80hz z wypełnieniem 18% a na stopie wypełnienie 90% Zenerka może nie zadziałać tak jak myślisz. Będzie trzeba wygładzić najpierw napięcie kondensatorem. Ale spróbuj, może zadziałał jak piszesz.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#7

Post autor: devtox »

GUMMISS pisze:Z tego co pokazał mi miernik to do kazdej postojowej z tyłu jest 12v cały czas, jedynie ta połączona ze stopem ma inne wypełnienie, na postojowe jest około 80hz z wypełnieniem 18% a na stopie wypełnienie 90% Zenerka może nie zadziałać tak jak myślisz. Będzie trzeba wygładzić najpierw napięcie kondensatorem. Ale spróbuj, może zadziałał jak piszesz.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
W sumie kondensator to jest niezla mysl zeby wygladzic sygnal. Chociaz w moim przypadku. Przy testach zenerka poradzila sobie z problemem. Ale to byly chwilowe testy. Przy dluzszym uzytkowaniu cap i rezystorek dla diody to dobra mysl... Dzieki za wskazowke....
Mysle ze kondensator 35v 470uF zalatwi sprawe. 35v ze wzgledu na piki zwrotne cewki....

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#8

Post autor: devtox »

Tak wiec wczoraj zabralem sie za przerobienie lamp kumplowi. Ma jedynie lampy bez kostki. Zalatwil sobie jedynie zenska kostke 6 pin ze starych polamanych lamp Depo.

Poprowadzilem mu wiazke bezposrednio do wkladu lampy i zmostkowalem obie sciezki do zarowek pozycyjnych. Swieca ok. Plan byl taki zeby wszystkie zarowki dac na ledach ale plan spalil na panewce gdyz przerywacz nie radzi sobie z tymi konkretnymi zarowkami ledowymi wiec albo doloze rezystor 8Ω 30W i bedzie chodzic normalnie albo po prostu zaloze normalna zarowke.

LED na swiatlach stopu tez nie wypalil bo akurat w komplecie zarowek ktory dostalem jasnosc tych ledow jest taka sama jak tycj pozycyjnych wiec tu tez bedzie normalna zarowka

Zarowka oswietlenia bagaznika to przerobione rurkowe COB o super jasnosci wiec bagaznik bedzie fajnie doswietlony.

Prosty uklad z przekaznikiem z poczatku tematu dziala przy zastosowaniu Zenera 6.8v 0.5W jednak przekaznik delikatnie "szumi" przy niewcisnietym pedale hamulca. Sprawe poprawi mam nadzieje prosty filtr LC. Musze obliczyc i przetestowac.

Jednak na chwile obecna rozwiazanie sprawuje sie idealnie testujac lampy na swoim przedliftowym egzemplarzu. A wiec jesli ktos upiera sie zeby zmienic lampy na polifta i nie chce wymieniac modulu i ciagnac kabli to rozwiazanie ulatwi mu sprawe....ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Edit:

Ostatecznie stanelo na tym ze kolega zdecydowal sie na takie oto rozwiazanie: pozycje LED zostaja, a w miejscu stopu zwykla jednowloknowa zarowka p21w. Co prawda lampa na pozycjach swieci w 3 miejscach ale za to nie mamy zadnych bledow ( te 2 zarowki LED sa odczytywane przez sterownik jako jedna sprawna). I obylo sie bez modzenia z przekaznikiem. Taka jego wola....

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
20180303_215426_HDR.jpg
Obrazek
Obrazek
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#9

Post autor: lukasz9501 »

świetna robnota kolego .
Czyli podsumowując błąd żarówek nie ukazuje się na wyświetlaczu ?
Nie miałem czasu aby zaczać się bawić z moimi lampami .
Przydał by się dokładny opis ,co musiał bym kupić w elektronicznym aby śmigało to tak samo jak u cb ,a dokładnie u kolegi ,dla którego to robiłeś .
Pozycyjne led ale bez canbusa ?
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#10

Post autor: devtox »

lukasz9501 pisze:świetna robnota kolego .
Czyli podsumowując błąd żarówek nie ukazuje się na wyświetlaczu ?
Nie miałem czasu aby zaczać się bawić z moimi lampami .
Przydał by się dokładny opis ,co musiał bym kupić w elektronicznym aby śmigało to tak samo jak u cb ,a dokładnie u kolegi ,dla którego to robiłeś .
Pozycyjne led ale bez canbusa ?
Pozycje led bez canbus p21w zmostkowane, na jednym kablu od pozycji,reszta zarowek normalnych i to wszystko jesli chcesz na 3 pozycjach jezdzic. Zaden blad na desce sie nie swieci. Jesli jedna z zarowek ledowych przestanie swiecic wtedy bedzie blad na desce jak przy normalnej spalonej zarowce. Na zdjeciach masz pokazane jakie zarowki i jak swieca.

Jesli chcesz wyjscie z 2 pozycjami jak w oryginale w lifcie to musialbys dokupic diode zenera, przekaznik, kondensator i rezystor. Zrobie pozniej liste i podrzuce...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”