Strona 1 z 2

Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...

: 4 mar 18, 17:16
autor: Satek96
Tak jak w tytule, słabo trzyma mi ręczny, więc zacząłem od dokręcania śrubek pod rączką ręcznego. Tylko mam problem z ich ustawieniem, bo zaciągam ręczny na ok. 3/4 ząbek i dokręcam lewą śrubę (od strony kierowcy). I choćbym na chama dokręcił na maksa, to ręczny nie trzyma auta nawet maksymalnie naciągnięty. Dokręcenie prawej śruby również nie pomaga. Albo ja nie rozumiem tego mechanizmu albo jest tu jakiś myk. Jak to ustawić żeby auto trzymało porządnie? Hamulce są sprawne i mocne, ale ręczny to jakaś masakra. Delikatny pochył i auto musze zostawiać na biegu i ręcznym zaciągniętym na maksa. Podpowiecie coś? :/

Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...

: 4 mar 18, 17:26
autor: twardye46
reczny reguluj sruba nastawcza w tarczo-bebnie.

Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...

: 4 mar 18, 17:29
autor: Dzidek90
Widocznie samoregulator sie przytarl, albo masz juz slabe szczeki w bebnie

Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...

: 4 mar 18, 17:34
autor: pawlo2404
W e 46 to ciężko będzie o mocny ręczny :) tak już mają.Poluzuj linki obok ręcznego i zacznij od ustawienia samo regulatorów.Potem ustaw linki ,powinno być lepiej.Jesli są słabe tarczobebny, szczęki lub linki to raczej szału nie będzie.

Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...

: 4 mar 18, 17:47
autor: Broder
Linki sie wymienia, tak jak szczeki i tarcze, nic nie jest wieczne.
Dokrecajac srube przy zaciagnietej dzwigni raczej kreci ci sie cala linka (jesli krecisz kluczem nasadowym to mozesz tego nie widziec).
Ja robie to dluga nasadka 10mm z przedluzka i grzechotka. Spuszczam dzwignie calkowicie, sprawdzam czy jest luz pomiedzy nakretka a dziwgnia i czy nakretka kreci sie swobodnie. Dokrecam kilka obrotow i patrze czy cos sie zmienilo.
Jesli nakretka kreci sie z linka to warto sie zaopatrzyc w klucz plaski grzechotkowy, wtedy mozna szczypcami przytrzymac gwint na lince.

Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...

: 4 mar 18, 19:29
autor: GUMMISS
Jak pisali najpierw wyreguluj w bębnie, a następnie śrubkami przy linkach naciąg linek bo do tego służą te długie gwinty na linkach w BMW. Na początku proponuję zacząć od rozebrania tarczobebnow, wyczyszczenia, ewentualnej wymiany zużytych elementów złożenia wszystkiego.

Ten ręczny w BMW to nieporozumieniem nawet w dużym Fiacie była samoregulacja, a to auto projektowane w latach 60tych.......

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...

: 9 mar 18, 13:25
autor: rafał18
U siebie zalozylem wszystko nowe razem z linkami a i tak zyleta to to nie jest

Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...

: 9 mar 18, 14:00
autor: GUMMISS
Tu z ręcznym jest taki problem ze okładziny obsługują tylko ręczny i niema jak dotrzeć okładzin i bębna. Chyba żeby zaciągać w czasie jazdy co jakiś czas dla dotarcia.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...

: 9 mar 18, 14:16
autor: hackunek
Da sie w e46 zrobić żyletę.
1.Najpierw poluzować na maksa linki przy dźwigni,
2.potem zdejmujemy tarczo-bęben czyścimy/ smarujemy i wymieniamy co trzeba
3. tak regulujemy regulatorem w bębnie aby szczeki nie trzymały/ ale też żeby dużo luzu nie miały
4. na koniec regulujemy przy dźwigni (na 3-4 ząbki koło ma trzymać) najlepiej na lewarku i kontrolować
u mnie podczas testów na lekko zaciągniętym ręcznym dało się zablokować koła (oba) podczas jazdy

Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...

: 9 mar 18, 16:32
autor: maniek21112
Nie polecam testów podczas jazdy, ponieważ bolce trzymające szczęki mogą wyskoczyć z tarcz kotwicznych jak otwory w nich są wyrobione :wink:

©2024 phpBB SEO by Inveo