Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20 lut 18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny

#1

Post autor: Satek96 »

Tak jak w tytule, słabo trzyma mi ręczny, więc zacząłem od dokręcania śrubek pod rączką ręcznego. Tylko mam problem z ich ustawieniem, bo zaciągam ręczny na ok. 3/4 ząbek i dokręcam lewą śrubę (od strony kierowcy). I choćbym na chama dokręcił na maksa, to ręczny nie trzyma auta nawet maksymalnie naciągnięty. Dokręcenie prawej śruby również nie pomaga. Albo ja nie rozumiem tego mechanizmu albo jest tu jakiś myk. Jak to ustawić żeby auto trzymało porządnie? Hamulce są sprawne i mocne, ale ręczny to jakaś masakra. Delikatny pochył i auto musze zostawiać na biegu i ręcznym zaciągniętym na maksa. Podpowiecie coś? :/
twardye46
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar 12, 22:24
BMW: e46 320ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: pabianice

#2

Post autor: twardye46 »

reczny reguluj sruba nastawcza w tarczo-bebnie.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#3

Post autor: Dzidek90 »

Widocznie samoregulator sie przytarl, albo masz juz slabe szczeki w bebnie
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#4

Post autor: pawlo2404 »

W e 46 to ciężko będzie o mocny ręczny :) tak już mają.Poluzuj linki obok ręcznego i zacznij od ustawienia samo regulatorów.Potem ustaw linki ,powinno być lepiej.Jesli są słabe tarczobebny, szczęki lub linki to raczej szału nie będzie.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

Linki sie wymienia, tak jak szczeki i tarcze, nic nie jest wieczne.
Dokrecajac srube przy zaciagnietej dzwigni raczej kreci ci sie cala linka (jesli krecisz kluczem nasadowym to mozesz tego nie widziec).
Ja robie to dluga nasadka 10mm z przedluzka i grzechotka. Spuszczam dzwignie calkowicie, sprawdzam czy jest luz pomiedzy nakretka a dziwgnia i czy nakretka kreci sie swobodnie. Dokrecam kilka obrotow i patrze czy cos sie zmienilo.
Jesli nakretka kreci sie z linka to warto sie zaopatrzyc w klucz plaski grzechotkowy, wtedy mozna szczypcami przytrzymac gwint na lince.
Obrazek
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

Jak pisali najpierw wyreguluj w bębnie, a następnie śrubkami przy linkach naciąg linek bo do tego służą te długie gwinty na linkach w BMW. Na początku proponuję zacząć od rozebrania tarczobebnow, wyczyszczenia, ewentualnej wymiany zużytych elementów złożenia wszystkiego.

Ten ręczny w BMW to nieporozumieniem nawet w dużym Fiacie była samoregulacja, a to auto projektowane w latach 60tych.......

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#7

Post autor: rafał18 »

U siebie zalozylem wszystko nowe razem z linkami a i tak zyleta to to nie jest
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#8

Post autor: GUMMISS »

Tu z ręcznym jest taki problem ze okładziny obsługują tylko ręczny i niema jak dotrzeć okładzin i bębna. Chyba żeby zaciągać w czasie jazdy co jakiś czas dla dotarcia.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#9

Post autor: hackunek »

Da sie w e46 zrobić żyletę.
1.Najpierw poluzować na maksa linki przy dźwigni,
2.potem zdejmujemy tarczo-bęben czyścimy/ smarujemy i wymieniamy co trzeba
3. tak regulujemy regulatorem w bębnie aby szczeki nie trzymały/ ale też żeby dużo luzu nie miały
4. na koniec regulujemy przy dźwigni (na 3-4 ząbki koło ma trzymać) najlepiej na lewarku i kontrolować
u mnie podczas testów na lekko zaciągniętym ręcznym dało się zablokować koła (oba) podczas jazdy
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Nie polecam testów podczas jazdy, ponieważ bolce trzymające szczęki mogą wyskoczyć z tarcz kotwicznych jak otwory w nich są wyrobione :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”