Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...
- Satek96
- Bywalec forum
- Posty: 89
- Rejestracja: 20 lut 18, 15:13
- BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
Tak jak w tytule, słabo trzyma mi ręczny, więc zacząłem od dokręcania śrubek pod rączką ręcznego. Tylko mam problem z ich ustawieniem, bo zaciągam ręczny na ok. 3/4 ząbek i dokręcam lewą śrubę (od strony kierowcy). I choćbym na chama dokręcił na maksa, to ręczny nie trzyma auta nawet maksymalnie naciągnięty. Dokręcenie prawej śruby również nie pomaga. Albo ja nie rozumiem tego mechanizmu albo jest tu jakiś myk. Jak to ustawić żeby auto trzymało porządnie? Hamulce są sprawne i mocne, ale ręczny to jakaś masakra. Delikatny pochył i auto musze zostawiać na biegu i ręcznym zaciągniętym na maksa. Podpowiecie coś? :/
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Widocznie samoregulator sie przytarl, albo masz juz slabe szczeki w bebnie
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1583
- Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
- BMW: Bmw e46 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
- VIN: Km66970
W e 46 to ciężko będzie o mocny ręczny tak już mają.Poluzuj linki obok ręcznego i zacznij od ustawienia samo regulatorów.Potem ustaw linki ,powinno być lepiej.Jesli są słabe tarczobebny, szczęki lub linki to raczej szału nie będzie.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Linki sie wymienia, tak jak szczeki i tarcze, nic nie jest wieczne.
Dokrecajac srube przy zaciagnietej dzwigni raczej kreci ci sie cala linka (jesli krecisz kluczem nasadowym to mozesz tego nie widziec).
Ja robie to dluga nasadka 10mm z przedluzka i grzechotka. Spuszczam dzwignie calkowicie, sprawdzam czy jest luz pomiedzy nakretka a dziwgnia i czy nakretka kreci sie swobodnie. Dokrecam kilka obrotow i patrze czy cos sie zmienilo.
Jesli nakretka kreci sie z linka to warto sie zaopatrzyc w klucz plaski grzechotkowy, wtedy mozna szczypcami przytrzymac gwint na lince.
Dokrecajac srube przy zaciagnietej dzwigni raczej kreci ci sie cala linka (jesli krecisz kluczem nasadowym to mozesz tego nie widziec).
Ja robie to dluga nasadka 10mm z przedluzka i grzechotka. Spuszczam dzwignie calkowicie, sprawdzam czy jest luz pomiedzy nakretka a dziwgnia i czy nakretka kreci sie swobodnie. Dokrecam kilka obrotow i patrze czy cos sie zmienilo.
Jesli nakretka kreci sie z linka to warto sie zaopatrzyc w klucz plaski grzechotkowy, wtedy mozna szczypcami przytrzymac gwint na lince.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Jak pisali najpierw wyreguluj w bębnie, a następnie śrubkami przy linkach naciąg linek bo do tego służą te długie gwinty na linkach w BMW. Na początku proponuję zacząć od rozebrania tarczobebnow, wyczyszczenia, ewentualnej wymiany zużytych elementów złożenia wszystkiego.
Ten ręczny w BMW to nieporozumieniem nawet w dużym Fiacie była samoregulacja, a to auto projektowane w latach 60tych.......
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Ten ręczny w BMW to nieporozumieniem nawet w dużym Fiacie była samoregulacja, a to auto projektowane w latach 60tych.......
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Tu z ręcznym jest taki problem ze okładziny obsługują tylko ręczny i niema jak dotrzeć okładzin i bębna. Chyba żeby zaciągać w czasie jazdy co jakiś czas dla dotarcia.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 674
- Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
- BMW: E46 316i , E36 316i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: M-K
Da sie w e46 zrobić żyletę.
1.Najpierw poluzować na maksa linki przy dźwigni,
2.potem zdejmujemy tarczo-bęben czyścimy/ smarujemy i wymieniamy co trzeba
3. tak regulujemy regulatorem w bębnie aby szczeki nie trzymały/ ale też żeby dużo luzu nie miały
4. na koniec regulujemy przy dźwigni (na 3-4 ząbki koło ma trzymać) najlepiej na lewarku i kontrolować
u mnie podczas testów na lekko zaciągniętym ręcznym dało się zablokować koła (oba) podczas jazdy
1.Najpierw poluzować na maksa linki przy dźwigni,
2.potem zdejmujemy tarczo-bęben czyścimy/ smarujemy i wymieniamy co trzeba
3. tak regulujemy regulatorem w bębnie aby szczeki nie trzymały/ ale też żeby dużo luzu nie miały
4. na koniec regulujemy przy dźwigni (na 3-4 ząbki koło ma trzymać) najlepiej na lewarku i kontrolować
u mnie podczas testów na lekko zaciągniętym ręcznym dało się zablokować koła (oba) podczas jazdy
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10340
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie polecam testów podczas jazdy, ponieważ bolce trzymające szczęki mogą wyskoczyć z tarcz kotwicznych jak otwory w nich są wyrobione
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 2721 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Redu91
-
- 9 Odpowiedzi
- 13090 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 96 Odpowiedzi
- 20970 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grzechu16
-
- 10 Odpowiedzi
- 4266 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WillyZabka
-
- 1 Odpowiedzi
- 547 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 4825 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 10 Odpowiedzi
- 18737 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 9 Odpowiedzi
- 8199 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rudeboy
-
- 4 Odpowiedzi
- 9914 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szczurson