Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 20/02/2018, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
Kontakt:

Podkręcanie linki ręcznego - coś okropnego...

Post autor: Satek96 » 04/03/2018, 17:16

Tak jak w tytule, słabo trzyma mi ręczny, więc zacząłem od dokręcania śrubek pod rączką ręcznego. Tylko mam problem z ich ustawieniem, bo zaciągam ręczny na ok. 3/4 ząbek i dokręcam lewą śrubę (od strony kierowcy). I choćbym na chama dokręcił na maksa, to ręczny nie trzyma auta nawet maksymalnie naciągnięty. Dokręcenie prawej śruby również nie pomaga. Albo ja nie rozumiem tego mechanizmu albo jest tu jakiś myk. Jak to ustawić żeby auto trzymało porządnie? Hamulce są sprawne i mocne, ale ręczny to jakaś masakra. Delikatny pochył i auto musze zostawiać na biegu i ręcznym zaciągniętym na maksa. Podpowiecie coś? :/


twardye46
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 31/03/2012, 22:24
BMW: e46 320ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: pabianice
Kontakt:

Post autor: twardye46 » 04/03/2018, 17:26

reczny reguluj sruba nastawcza w tarczo-bebnie.

Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3116
Rejestracja: 16/11/2013, 19:13
BMW: 330d++
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: PA25375
Kontakt:

Post autor: Dzidek90 » 04/03/2018, 17:29

Widocznie samoregulator sie przytarl, albo masz juz slabe szczeki w bebnie
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.

pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1436
Rejestracja: 18/01/2013, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970
Kontakt:

Post autor: pawlo2404 » 04/03/2018, 17:34

W e 46 to ciężko będzie o mocny ręczny :) tak już mają.Poluzuj linki obok ręcznego i zacznij od ustawienia samo regulatorów.Potem ustaw linki ,powinno być lepiej.Jesli są słabe tarczobebny, szczęki lub linki to raczej szału nie będzie.

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1188
Rejestracja: 03/10/2014, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Post autor: Broder » 04/03/2018, 17:47

Linki sie wymienia, tak jak szczeki i tarcze, nic nie jest wieczne.
Dokrecajac srube przy zaciagnietej dzwigni raczej kreci ci sie cala linka (jesli krecisz kluczem nasadowym to mozesz tego nie widziec).
Ja robie to dluga nasadka 10mm z przedluzka i grzechotka. Spuszczam dzwignie calkowicie, sprawdzam czy jest luz pomiedzy nakretka a dziwgnia i czy nakretka kreci sie swobodnie. Dokrecam kilka obrotow i patrze czy cos sie zmienilo.
Jesli nakretka kreci sie z linka to warto sie zaopatrzyc w klucz plaski grzechotkowy, wtedy mozna szczypcami przytrzymac gwint na lince.
Obrazek


Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 3793
Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Kontakt:

Post autor: GUMMISS » 04/03/2018, 19:29

Jak pisali najpierw wyreguluj w bębnie, a następnie śrubkami przy linkach naciąg linek bo do tego służą te długie gwinty na linkach w BMW. Na początku proponuję zacząć od rozebrania tarczobebnow, wyczyszczenia, ewentualnej wymiany zużytych elementów złożenia wszystkiego.

Ten ręczny w BMW to nieporozumieniem nawet w dużym Fiacie była samoregulacja, a to auto projektowane w latach 60tych.......

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią :good:
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać :good:
Obrazek

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1673
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 09/03/2018, 13:25

U siebie zalozylem wszystko nowe razem z linkami a i tak zyleta to to nie jest

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 3793
Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Kontakt:

Post autor: GUMMISS » 09/03/2018, 14:00

Tu z ręcznym jest taki problem ze okładziny obsługują tylko ręczny i niema jak dotrzeć okładzin i bębna. Chyba żeby zaciągać w czasie jazdy co jakiś czas dla dotarcia.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią :good:
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać :good:
Obrazek

hackunek
Bywalec forum
Posty: 675
Rejestracja: 20/06/2010, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K
Kontakt:

Post autor: hackunek » 09/03/2018, 14:16

Da sie w e46 zrobić żyletę.
1.Najpierw poluzować na maksa linki przy dźwigni,
2.potem zdejmujemy tarczo-bęben czyścimy/ smarujemy i wymieniamy co trzeba
3. tak regulujemy regulatorem w bębnie aby szczeki nie trzymały/ ale też żeby dużo luzu nie miały
4. na koniec regulujemy przy dźwigni (na 3-4 ząbki koło ma trzymać) najlepiej na lewarku i kontrolować
u mnie podczas testów na lekko zaciągniętym ręcznym dało się zablokować koła (oba) podczas jazdy

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 2999
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 09/03/2018, 16:32

Nie polecam testów podczas jazdy, ponieważ bolce trzymające szczęki mogą wyskoczyć z tarcz kotwicznych jak otwory w nich są wyrobione :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości