Po założeniu LPG, grzeje się.
-
- Bywalec forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 lip 18, 19:53
- BMW: e46 320i m52tub20
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: bielsko biała
Witam, założyłem instalację LPG do swojego e46 320i, i po tym zabiegu zauważyłem, że temperatura w chłodnicy wzrasta.
Na wolnych obrotach może stać 10 min i się nie zagrzeje, lecz po przejechaniu trochę w mieście, później na postoju (lub w korkach) kręcąc trochę obrotami, temperatura skaczę w górę. Pomaga podbicie temperatury na klimatroniku na 32 stopnie, wtedy za 15 sek. wskazówka jest już pionowo.
Wentylator (mam jeden) kręci się przy rozgrzanym silniku non-stop (przy zimnym się nie kręci). Przy włączonej kimie na postoju, też wzrasta temp.
Odpowietrzałem wczoraj układ, dolałem po brzegi płynu, odkręciłem korek odpowietrznika i chłodnicy, dałem na 4tys obrotów, później znów dolałem, więc chyba zrobiłem to dobrze, żadnych bąbelków nie było widać w odpowietrzniku.
Termostat raczej sprawny, jadę ponad 100, to temperatura nie spada.
Jakie zauważyłem nieprawidłowości ?
Wentylator mógłby chodzić ciut wydajniej wg. mnie, miałem Lagunę 1(bez klimy), i tam jak się grzał silnik, to wentylator ostro dmuchał, o wiele wydajniej niż w BMW.
Może ci, co zakładali LPG to coś spaprali ?
Przed instalacją LPG nie zauważyłem przegrzewania się.
Pozdrawiam.
Na wolnych obrotach może stać 10 min i się nie zagrzeje, lecz po przejechaniu trochę w mieście, później na postoju (lub w korkach) kręcąc trochę obrotami, temperatura skaczę w górę. Pomaga podbicie temperatury na klimatroniku na 32 stopnie, wtedy za 15 sek. wskazówka jest już pionowo.
Wentylator (mam jeden) kręci się przy rozgrzanym silniku non-stop (przy zimnym się nie kręci). Przy włączonej kimie na postoju, też wzrasta temp.
Odpowietrzałem wczoraj układ, dolałem po brzegi płynu, odkręciłem korek odpowietrznika i chłodnicy, dałem na 4tys obrotów, później znów dolałem, więc chyba zrobiłem to dobrze, żadnych bąbelków nie było widać w odpowietrzniku.
Termostat raczej sprawny, jadę ponad 100, to temperatura nie spada.
Jakie zauważyłem nieprawidłowości ?
Wentylator mógłby chodzić ciut wydajniej wg. mnie, miałem Lagunę 1(bez klimy), i tam jak się grzał silnik, to wentylator ostro dmuchał, o wiele wydajniej niż w BMW.
Może ci, co zakładali LPG to coś spaprali ?
Przed instalacją LPG nie zauważyłem przegrzewania się.
Pozdrawiam.
Bielsko-Biała/Wrocław.
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
kolega ma elektryczny wentylator a nie visco
moze 'spece' od lpg robili jakies zwarcie albo uszkodzili kable do wentylatora
przez co dostaje mniej prądu i kreci sie wolniej niz powinien
moze 'spece' od lpg robili jakies zwarcie albo uszkodzili kable do wentylatora
przez co dostaje mniej prądu i kreci sie wolniej niz powinien
-
- Bywalec forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 lip 18, 19:53
- BMW: e46 320i m52tub20
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: bielsko biała
Poczytałem trochę w necie, i jest tam napisane, że jak wentylator da się zatrzymać "ręką" -->tekturą i luźno chodzi, to znaczy, że te sprzęgło jest do wymiany, ja mam wentylator z taką kosteczką obok wiatraka(może ta kostka,sterownik jest walnięta ?), ale to chyba visco dotyczy...
Bielsko-Biała/Wrocław.
-
- Bywalec forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 lip 18, 19:53
- BMW: e46 320i m52tub20
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: bielsko biała
Sprawdziłem tekturą i wentylator się zatrzymał, czy to normalne ? U Was jak kręcą się wiatraki w taki upał ?
Ewentualnie jak mogę go podpiąć na stałe 12V, żeby sprawdzić jak chodzi na full ?
Albo czujnik temperatury do wymiany...
Ewentualnie jak mogę go podpiąć na stałe 12V, żeby sprawdzić jak chodzi na full ?
Albo czujnik temperatury do wymiany...
Bielsko-Biała/Wrocław.
-
- Bywalec forum
- Posty: 379
- Rejestracja: 9 sie 16, 21:28
- BMW: 325
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: SPS
- VIN: PB61378
http://e46forum.pl/320i-wentylator-chlodnicy-elektryczny-czy-visco-wiatrak-chodzi-caly-czas-20068
W 323 też miałem i wentylator i visco ....
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Można nim sterować w inpa a na krótko do akumulatora - plus do plusa a minus do minusa sprawdź czy termostat otwiera się, czyli czy dolny przewód jest gorący.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 lip 18, 19:53
- BMW: e46 320i m52tub20
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: bielsko biała
Wywaliłem cały ten wentylator, zmierzyłem miernikiem, czy nie ma gdzieś jakiś przepięć na kablach, bezpośrednio z wentylatora i jest zwarcie na + i - wychodzących prosto z wentyla, tzn miernik daje sygnał dźwiękowy, że jest spięcie. Nie wiem czy zwarcie jest na samym wentylatorku czy w tym module sterującym obok, i może przez ten opór traci na mocy wiatrak ?
Termostat jest gorący, tzn minimalnie rurka chłodniejsza niż przy powrocie do zbiorniczka - to logiczne.
EDIT: podłączyłem na krótko wentylator, wieje jak głupi, słychać go pomimo włączonego silnika na zewnątrz i nie ma bata, żeby silnik się zagrzał.
Teraz pytanie, czy padł ten przekaźnik od wentylatora, czy czujnik wody - jak go sprawdzić...?
Termostat jest gorący, tzn minimalnie rurka chłodniejsza niż przy powrocie do zbiorniczka - to logiczne.
EDIT: podłączyłem na krótko wentylator, wieje jak głupi, słychać go pomimo włączonego silnika na zewnątrz i nie ma bata, żeby silnik się zagrzał.
Teraz pytanie, czy padł ten przekaźnik od wentylatora, czy czujnik wody - jak go sprawdzić...?
Bielsko-Biała/Wrocław.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Moduł sterujący; czujnik jest jeden, na zegary i dający info dla pracy wentylatora.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 9 Odpowiedzi
- 2524 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KucaQ
-
- 2 Odpowiedzi
- 1642 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 9 Odpowiedzi
- 3064 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 3 Odpowiedzi
- 1648 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 53 Odpowiedzi
- 17684 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mlody86
-
- 12 Odpowiedzi
- 2318 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adek1358
-
- 3 Odpowiedzi
- 3366 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 0 Odpowiedzi
- 838 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: spid53
-
- 9 Odpowiedzi
- 3350 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hackunek
-
- 1 Odpowiedzi
- 735 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112